Edukacija

Već u osnovnoj školi razgovarajte s djecom o sekstingu

Jedan školski sat u 7. ili 8. razredu posvetite temi sekstinga – slanja i objavljivanja fotografija intimnih dijelova tijela. Neka učenici naprave zadatak iz naših nastavnih materijala ‘Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu’

Medijsku pismenost treba integrirati u nacionalne obrazovne politike

Bez unaprjeđenja medijskog obrazovanja, podrška medijskoj pismenosti tek je prazna gesta, rekao je britanski stručnjak David Buckingham na konferenciji u Helsinkiju. Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije, poručio je da medijska pismenost mora postati jedna od osnovnih vrijednosti u Europi

Ideje kako medijsku pismenost integrirati u nastavu

Kad god koristite medije u učionici, iskoristite priliku i za poučavanje o samim medijima. Pratite interese svojih učenika i analizirajte sadržaje koje oni gledaju, slušaju ili čitaju. Potičite ih i na stvaranje vlastitih medijskih sadržaja, jer kroz praksu se najbolje uči

Platforma s primjerima i kurikulima za poučavanje o propagandi

Na online platformi Mind Over Media za analizu je dostupno više od 1700 primjera suvremene propagande, a tu su i kurikuli o govoru mržnje, prikrivenom oglašavanju, lažnim vijestima te poučavanju propagande za migrante i tražitelje azila, koje su pripremili hrvatski stručnjaci

Kako nakon praznika ponovno uvesti pravila o korištenju medija

U danima prije početka nove školske godine razgovarajte s djecom o važnosti ravnoteže između korištenja medija i svih drugih aktivnosti te dogovorite pravila kojih će se ubuduće pridržavati, a kraj ljeta možete obilježiti i posebnim obiteljskim druženjem uz omiljene filmove, serije ili videoigre

Ključevi filma: pitanja za dešifriranje svakog igranog filma

Ključevi filma služe kao podsjetnik nastavnicima, roditeljima, djeci i mladima za razgovor o igranom filmu te sadrže šest ključnih područja na koja valja obratiti pozornost pri aktivnom gledanju igranog filma, a to su: radnja/sadržaj, likovi, realizacija/izvedba, igranofilmski žanr, doživljaj i poruka

Film u nastavi stranih jezika: Motivacija za učenje i zabava

Animirani film ‘Mali princ’ iz 2015. u režiji Marka Osborna snimljen je u dvije originalne verzije – engleskoj i francuskoj te je prikladan je za korištenje u nastavi ovih stranih jezika za sve dobne skupine učenika, pišu Petra Barbarić i Jasna Ćirić iz Centra za strane jezike Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Videoigre u odrastanju pripadnika net-generacija

Učitelje i roditelje treba informirati o dobrobiti koje imaju njihova djeca uz igranje videoigara te naučiti kako pomagati i usmjeravati odrastanje djece u doba ranog ili srednjeg djetinjstva uz digitalne medije, piše prof. dr. sc. Milan Matijević s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Čitateljska pismenost u kontekstu medijske pismenosti

Digitalna književna djela iznimno su plodonosna i blagodatna za savladavanje medijske, čitateljske i literarne pismenosti istodobno, piše doc. dr. sc. Marina Gabelica s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, u članku izvorno objavljenom u časopisu Zrno

Mobiteli ozbiljno ugrožavaju san djece i roditelja

Oko 60 posto roditelja i 70 posto djece svoje mobitele provjeravaju do pola sata prije spavanja, što ne uključuje paljenje i gašenje alarma za buđenje. Uz to, svaki treći adolescent i svaki četvrti roditelj priznaju da ih tijekom noći znaju probuditi obavijesti s društvenih mreža

Repozitorij učeničkih filmova i radionica iz građanskog odgoja

U sklopu projekta ‘Mali korak za film, veliki za europsko građanstvo’, koji OŠ Sveti Petar Orehovec provodi u suradnji sa školama iz Italije, Poljske i Španjolske, pripremljen je repozitorij s više od 40 učeničkih filmova i obrazovnim materijalima za nastavu građanskog odgoja

Govor mržnje na internetu i društvenim mrežama

Prema istraživanju EU Kids Online, više od četvrtine djece u dobi od 9 do 17 godina u proteklih godinu dana vidjelo je internetske stranice ili rasprave koje uključuju poruke i govor mržnje usmjeren prema određenim grupama ljudi

Vrijeđanje i ismijavanje najčešći su oblici elektroničkog nasilja

Iz nastavnih materijala za srednje škole ‘Ljudsko dostojanstvo, vrijeđanje, sramoćenje i govor mržnje’ prenosimo vam poglavlje o vrijeđanju i omalovažavanju, s objašnjenjima tih pojmova i ključnih zakonskih propisa, te zadatak uz koji će učenici naučiti prepoznati vrijeđanje u virtualnoj komunikaciji te reagirati na njega

Kako podržati razvoj medijske pismenosti kod djece vrtićke dobi

Kakav će kasnije djeca imati odnos s medijima i prema njima ovisi o njihovu ranom iskustvu u obitelji i s roditeljima kao prvim modelima. Stoga se sve veća pozornosti pridaje osnaživanju djece i razvoju medijske pismenosti unutar obitelji, kao prvog i najvažnijeg modela ponašanja

Kako kritički vrednovati izvore na internetu

Sustavno provjeravanje izvora i procjenjivanje njihove vjerodostojnosti omogućuje nam da svjesno biramo izvore kojima ćemo se služiti. Saznajte kako kritički vrednovati tekstove, slike, zvučne i videozapise te na što paziti prilikom pretraživanja interneta

Poziv učenicima, učiteljima i roditeljima da jedan dan provedu bez ekrana

U Osnovnoj školi Jure Kaštelana 31. svibnja neće se koristiti mobiteli ni drugi uređaji s ekranima, a za učenike su organizirane brojne društvene, sportske i kreativne aktivnosti. Organizatorica i autorica projekta Dan BezVeze, učiteljica informatike Mirena Maljković poziva i druge škole da se uključe

Aplikacija TikTok: Znate li kakve videe vaše dijete gleda i objavljuje?

Popularna aplikacija za stvaranje i dijeljenje kratkih videa TikTok može potaknuti djecu na kreativno izražavanje i pružiti im mnogo zabave, no kao i kod drugih društvenih mreža, postoje potencijalni rizici, poput izloženosti neprimjerenim sadržajima i dijeljenja previše osobnih informacija s nepoznatim osobama

Pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu

Nakon ovog zadatka iz nastavnih materijala ‘Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu’, učenici će moći navesti i objasniti pravila lijepog i pristojnog ponašanja i komuniciranja na internetu te će razlikovati primjerene i neprimjene oblike ponašanja u virtualnom svijetu

Stručni skupovi o medijskoj pismenosti za učitelje i nastavnike

U sklopu 2. Dana medijske pismenosti održani su stručni skupovi u Splitu, Rijeci i Zagrebu, na kojima je oko 400 učitelja i nastavnika dobilo ideje kako koristiti medije u nastavi, s učenicima analizirati medijske sadržaje i poticati ih na kritičko razmišljanje

Javite nam kako ste obilježili 2. Dane medijske pismenosti

Pozivamo sve koji su organizirali neki događaj ili aktivnost u sklopu 2. Dana medijske pismenosti da nam se jave s povratnim informacijama. Zanimaju nas vaša iskustva i ideje, kako bismo ih ugradili u sljedeće Dane medijske pismenosti, kao i u redovni sadržaj portala medijskapismenost.hr

Održite roditeljski sastanak o medijima i medijskoj pismenosti

Kao pomoć odgojiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima u vođenju roditeljskih sastanaka na temu poticanja medijske pismenosti kod djece, u sklopu 2. Dana medijske pismenosti pripremljeni su materijali pod nazivom ‘Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija’

Materijali za uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice

Na temelju materijala ‘Fake ≠ fact’ možete održati jednu, ili nekoliko radionica za srednjoškolce te ih osposobiti za kritičko vrednovanje izvora i prepoznavanje različitih tehnika propagande, a tu su i upute po kojima učenici mogu snimiti vlastiti propagandni film

Proljetni filmski odmor u kinu Tuškanac

Tijekom proljetnih praznika, od 23. do 27. travnja u kinu Tuškanac svakodnevno se održavaju besplatni obrazovni programi za osnovnoškolce, srednjoškolce i njihove profesore. Prijave su već otvorene, a traju do 10. travnja

Mogu li regulatori poticati medijsku pismenost?

Studija Vijeća Europe pod nazivom ‘Regulatorna tijela za elektroničke medije i medijska pismenost – Usporedna analiza najboljih europskih praksi’ donosi pregled razvoja koncepta medijske pismenosti, aktualnih izazova i nastojanja međunarodnih organizacija te primjera prakse iz Finske, Irske i Hrvatske

Zadatak za osnovnoškolce: Nasilje u medijima

Potaknite djecu na promišljanje o količini nasilja kojoj su svakodnevno izloženi kroz različite medijske sadržaje i na osvještavanje kako to može utjecati na njih i njihove vršnjake

Kako mobitel utječe na pisanje zadaće i učenje

U nedavnom istraživanju o utjecaju mobitela na kogniivne sposobnosti, studenti koji su ostavili mobitele u drugoj prostoriji bolje su prošli na kognitivnim testovima od onih koji su mobitele imali na stolu ili u torbi, iako ih nisu koristili

Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 8. do 12. travnja 2019. održani su drugi Dani medijske pismenosti

Ključni savjeti za roditelje mladih YouTubera

Ako vaše dijete želi postati YouTuber, ili već ima svoj YouTube kanal, važno je da ste u to uključeni i dobro informirani. Uz vaše vodstvo i podršku dijete može snimati i dijeliti videozapise na siguran način, u skladu sa svojom dobi

Prijave za radionice ‘Djeca upoznaju medije’

Prijave za radionice u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu trajale su od 5. do 19. veljače i u tom se razdoblju prijavilo ukupno 100 skupina učenika od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole

Savjeti djeci i mladima koji igraju online igre

Prije igranja provjerite dobnu granicu igre. Ona pokazuje koliko je u igri neprimjerenog sadržaja, poput pornografskih i nasilnih sadržaja, kao i onih koji potiču mržnju i diskriminaciju bilo koje vrste

Što je kritička medijska pismenost i kako je razvijati kod djece

Što je, a što nije kritička medijska pismenost, zašto je važna i kako je roditelji mogu poticati kod djece? Odgovore na ova pitanja i prijedloge za razgovor u obitelji prenosimo iz knjižice za roditelje i skrbnike “Djeca i mediji” u izdanju Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a

Pripremamo Dane medijske pismenosti 2019.

2. Dani medijske pismenosti održat će se od 8. do 12. travnja 2019. U planu je priprema novih edukativnih materijala te organizacija predavanja, radionica, filmskih projekcija, posjeta djece medijskim kućama i drugih aktivnosti za djecu i odrasle

Napravite pozitivne razredne novine

Potaknite učenike da se aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja za školski list ili službenu internetsku stranicu škole, a možete zajedno izraditi i svoje male razredne novine

I kad su praznici školarci jure na NaSTAVu!

Predstojeći zimski praznici u kinu Tuškanac opet će biti u znaku besplatnih obrazovnih programa – za osnovnoškolce, srednjoškolce i njihove profesore. Prijave za programe već sada stižu u velikom broju, a traju do 21. prosinca

U Finskoj temelje za medijsku pismenost grade već kod djece od 10 mjeseci

Medijska pismenost uključena je u nacionalni kurikulum koji se odnosi na obrazovanje djece od 10 mjeseci do 19 godina, odnosno od polaska u vrtić do završetka srednje škole, rekla nam je Saara Salomaa iz finskog Nacionalnog audiovizualnog instituta i opisala kako se o medijima uči u finskim vrtićima

Savjeti roditeljima: Kako biti ukorak s djecom u virtualnom svijetu

Kako zaštititi djecu, odnosno naučiti ih da se sigurno služe internetom, objašnjavaju Lana Ciboci, Danijel Labaš i Igor Kanižaj iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu te Svan Hlača iz Nacionalnog CERT-a u videu snimljenom u sklopu projekta (O)siguran online

Jedan sat u školi posvećen medijskoj pismenosti

Na Svjetski dan televizije, 21. studenog, od 18 do 19 sati, u Osnovnoj školi Većeslava Holjevca svi zainteresirani učenici od 1. do 8. razreda mogli su sudjelovati na radionicama medijske pismenosti i igrati se, stvarati, promišljati i raspravljati o različitim medijskim sadržajima

Film kao temelj za raspravu o izazovima odrastanja

Na inkluzivnim debatnim projekcijama u sklopu Festivala prava djece srednjoškolci su gledali omnibus ‘Duboki rezovi’ i poslije s psihologinjama raspravljali o nasilju u obitelji i vršnjačkom nasilju, diskriminaciji, odnosu prema različitim seksualnim orijentacijama, osjećaju odbačenosti, depresiji…

Prijedlog interpretacije kratkog igranog filma ‘Porculanski jednorog’

‘Učenike treba usmjeravati da propituju vrijednosti koje im nameće društveno okruženje, a ovaj je film idealna motivacija za razgovor o toj temi’, smatra učiteljica Ljiljana Studeni. Gledanje i interpretaciju trominutnog filma ‘Porculanski jednorog’ preporučuje za jedan nastavni sat u 7. ili 8. razredu

Je li ovo satira ili prava vijest?

Iako satira ne spada u lažne vijesti, važno ju je spomenuti u sklopu poučavanja djece i mladih o ovoj temi. Zajedno analizirajte neki satirični prilog te ih potaknite da se ubuduće, kada naiđu na neku neobičnu vijest, zapitaju radi li se možda o satiri

Najbolji filmovi hrvatskih osnovnoškolaca

Bol na Braču četiri je dana bio središte osnovnoškolskog filmskog stvaralaštva. Tamo je održana ovogodišnja Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, koja je završila svečanom dodjelom nagrada 7. listopada

Ove školske godine naučite pisati scenarij

Palunkova Scenaristička škola pogodna je i kao nadopuna obrazovanju u nastavnim zvanjima, za one koji u osnovnom ili srednjem školstvu predaju filmsku umjetnost kroz nastavu hrvatskog jezika ili likovne kulture

Edukacija učitelja koji će djecu poučavati medijskoj pismenosti

Učitelji iz tri osnovne škole uključene u projekt “Od 3 do 300”, koje su ove godine kao izvannastavnu aktivnost uvele Medijsko-digitalne grupe, učili su o medijskoj pismenosti i dječjem filmskom stvaralaštvu od Višnje Biti, Melite Horvatek Forjan i Nataše Jakob

Alati za provjeravanje činjenica

Napravite s učenicima ovaj 20-minutni zadatak iz nastavnih materijala ‘Kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti’: neka analiziraju jednu objavu s neke od stranica za provjeru informacija, a nakon toga, koristeći internet, neka i sami pokušaju provjeriti sve podatke iz te objave

‘Želim tu igru. Svi moji prijatelji je već igraju!’

Bez obzira na to koliko prijatelja vašeg djeteta koristi novu aplikaciju ili igra neku igru, sami trebate procijeniti je li ona dobra za njega. Nekoliko je načina kako možete donijeti tu odluku, ali ključan korak je istraživanje

Kako prepoznati kvalitetnu slikovnicu

Dubravka Kalinić Lebinec, učiteljica razredne nastave i suosnivačica varaždinske Škole animiranog filma VANIMA, objašnjava po kojim bi kriterijima roditelji trebali birati slikovnice za svoje dijete, a pripremila je i popis 55 slikovnica koje preporučuje za predškolce i mlađe školarce

Nagrađeni na Filmskoj reviji mladeži i Four River Film Festivalu

Grand Prix ovogodišnjeg festivala otišao je u ruke Hanisa Bagashova iz Makedonije za film Miško. Nagradu publike osvojio je film iRony, Radheya Jegatheva iz Australije. Žuta zastava, nagrada za promicanje nenasilja, otišla je u ruke Leyah Barris iz SAD-a za film August Beach

Školski projekt: crno-bijela nijema komedija

Nakon gledanja i interpretacije filma ‘Skitnica’, učenici su osmislili, uvježbali i snimili svoj prizor po uzoru na nijemu crno-bijelu komediju Charlieja Chaplina. Učiteljica razredne nastave Ljiljana Studeni opisuje kako ih je kroz sve to vodila

Kako s djecom analizirati medijske sadržaje

Propitivanje medijskih sadržaja jedna je od najvažnijih navika koje možemo poticati kod djece kako bi razvila medijsku pismenost. Pročitajte s kojim ih ključnim konceptima trebate upoznati te kakva im pitanja možete postavljati dok zajedno gledate filmove, ili televiziju, ili igrate videoigre

‘Učimo o medijima, stvaramo i promičemo filantropiju’

Medijska skupina koja djeluje u dvije požeške osnovne škole: OŠ Dobriše Cesarića i OŠ Antuna Kanižlića sastoji se od filmske, fotografske i radijske sekcije i redovito se uključuje u razne filantropske i humanitarne akcije. Pogledajte neke njihove radove

Pozitivne i negativne strane oglašavanja

Oglašavanje ima dva temeljna cilja: informirati i nagovoriti na određeno ponašanje. Zbog te svoje funkcije, oglašavanje uz negativne strane može imati i pozitivan učinak na više područja

Jesmo li dovoljno pažljivi roditelji?

Djeca s kojom roditelji razgovaraju, paze na njihovo ponašanje i mogu prepoznati i zadovoljiti njihove potrebe, puno će rjeđe biti žrtve manipulacije i zlostavljanja na internetu – jedna je od ključnih poruka poljske kampanje pod nazivom ‘Pažljivi roditelji’

Fortnite: vodič za roditelje

Ako i vaša djeca igraju, ili žele igrati ovu popularnu igru, proučite savjete britanskog Centra za sigurniji internet. Uzmite u obzir i preporuku PEGI-ja koji je igri dodijelio oznaku 12, što znači da se smatra primjerenom za starije od 12 godina

Na što upozoravaju ESRB oznake na videoigrama

Iako je PEGI standardni sustav označivanja videoigara u 39 europskih zemalja, pa tako i Hrvatskoj, ponekad ćete naići i na igre s američkim ESRB oznakama. Pročitajte što one znače i po čemu se razlikuju od PEGI oznaka

Što kad popularni YouTuberi prijeđu granicu dobrog ukusa

YouTuberi su među djecom i mladima danas popularniji i često imaju veći utjecaj na njih nego glazbene, filmske ili televizijske zvijezde. Kako bi se znali zaštititi od negativnih utjecaja, razgovarajte s djecom o YouTuberima koje prate i načinu funkcioniranja ove platforme

Dječje radijske emisije o važnim i intrigantnim temama

U Radijskoj družini ZAG djeca prolaze kroz cijeli postupak pripreme radijske emisije – od biranja teme i sugovornika, preko pripreme za intervjue, snimanja na terenu ili u školi, do preslušavanja i odabira materijala, izbora glazbe te montaže, a često se bave temama različitosti i problemima s kojima se susreću djeca i mladi

Dječji film o nasilju Ti ćeš meni reć’ i kako ga koristiti u nastavi

Donosimo vam kratki eksperimentalni film Ti ćeš meni reć’ Filmske družine ZAG iz OŠ Marije Jurić Zagorke i pisanu pripremu za nastavu Hrvatskog jezika u kojoj je prof. Nataša Jakob opisala kako se ovaj film može iskoristiti u 5. razredu, prilikom obrade obavezne lektire Junaci Pavlove ulice

Osam jednostavnih koraka za provjeru bilo koje vijesti

Donosimo vam infografiku koju je međunarodna knjižničarska organizacija IFLA napravila kao odgovor na širenje lažnih vijesti i poticaj na kritičko promišljanje. Dostupna je na ukupno 38 jezika, a na hrvatski ju je prevelo Hrvatsko knjižničarsko društvo

Mediji mogu biti podrška učenju i slobodnim aktivnostima

Mediji sami po sebi mogu biti hobi, jer omogućuju igranje, čitanje, slušanje glazbe, gledanje i snimanje filmova i druge aktivnosti, a pomoću medija djeca mogu i učiti o stvarima koje ih zanimaju ili upoznavati druge ljude sa sličnim interesima

Kako tijekom blagdana ne pretjerati s uređajima

Dogovorite pravila koja će vrijediti jednako za djecu i roditelje, isplanirajte aktivnosti koje ne uključuju korištenje bilo kakvih uređaja, a imajte na umu da i tehnologiju možete iskoristiti za okupljanje i zbližavanje članova obitelji

Koje dobrobiti internet i videoigre donose djeci?

Rezultati istraživanja o dječjem korištenju tehnologije su različiti – neki stručnjaci kažu da mala djeca uopće ne bi trebala biti izložena ekranima, dok drugi smatraju da to, u odgovarajućem okruženju i u ravnoteži s drugim aktivnostima, može biti korisno

Od ideje do premijere: kako snimiti film u školi

Od kojih se sve faza sastoji proces snimanja filma, kako voditelj filmske družine može u njemu usmjeravati učenike te kako organizirati i koga pozvati na premijeru dječjeg filma – pročitajte u tekstu prof. Melite Horvatek Forjan, suvoditeljice filmske družine u Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke

Dva pitanja koja si postavljaju medijski mudra djeca

Savjeti iz animiranog filma “Put u svijet medijske pismenosti 2: Osviještenost” pomoći će djeci da zadrže kontrolu prilikom korištenja digitalnih uređaja i interneta, umjesto da se u njima “izgube”

Kako osnovati filmsku družinu u školi?

Što je sve potrebno za pokretanje i uspješno vođenje filmske družine kao izvannastavne aktivnosti u školi, piše prof. Melita Horvatek Forjan, koja u zagrebačkoj Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke s kolegicama već 15 godina vodi družinu ZAG

Snimajući filmove djeca uče i o prihvaćanju različitosti

Učenici koji se po nečemu razlikuju od svojih vršnjaka, darovita i djeca s posebnim potrebama često su protagonisti dokumentarnih filmova Medijske družine ZAG, koja već 15 godina djeluje u zagrebačkoj Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke

Kako birati filmove i igre za djecu

Pogledajte zajedno kino ili TV program, odaberite filmove koji su vam zanimljivi i informirajte se o njima, a nakon gledanja razgovarajte s djetetom

Plac: nagrađivani eksperimentalni film koji obožavaju i predškolci

Djeca iz ovog primjera mogu puno razumijeti o samom filmu, što je trik u filmu, kakve se tehnike mogu koristiti, što je animacija… Također se može vezati za priče o hrani i preko njih na temu nacionalnog identiteta, kao na primjer – je li hrvatska srdela zaista ukusnija od slovenske iako obje plivaju u Jadranskom moru

Zašto mladi više ne gledaju TV?

Istraživanja pokazuju da nakon 13. godine djeca i mladi manje gledaju televiziju. Zašto je tako? Svoje mišljenje iznijela nam je 17-godišnja Kana Halić Kordić, članica Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu

Znakovi da vaše dijete trpi ili čini elektroničko nasilje

U slučaju nasilja na internetu većina djece neće pomoć zatražiti od roditelja, no svojim će ponašanjem ipak najčešće pokazati da nešto nije u redu. Iz Priručnika za roditelje Delete Cyberbullying prenosimo vam listu znakova na koje je važno obratiti pažnju

Napravite svoj film u tehnici stop animacije

Voditelji filmskih radionica za djecu i mlade Frooom! dali su nam osnovne upute za izradu filma u stop animaciji te objasnili zašto je ova tehnika idealna za razumijevanje filma i uvođenje djece u rad na filmu

Dan BezVeze: Cijela škola jedan dan bez mobitela

Dan škole u zagrebačkoj Osnovnoj školi Rapska obilježen je projektom Dan BezVeze, koji je osmislila učiteljica informatike Mirena Maljković. Učenici, učitelji i roditelji pozvani su da taj dan ne koriste mobitele i drugu tehnologiju, a u školi su organizirane razne aktivnosti

Pozitivan primjer kako osnovnoškolci usvajaju osnove medijske pismenosti

Prof. Anita Kiš iz Osnovne škole Većeslava Holjevca opisala nam je kako na izvannastavnoj aktivnosti, ali i u redovnoj nastavi Hrvatskog jezika obrađuje različite medije i medijske sadržaje. Donosimo vam i dva kratka filma koja su njezini učenici snimili kao zadatak uz lektiru Mali princ

Ugovor o korištenju interneta koji možete potpisati s djetetom

Koliko vremena dnevno dijete može provesti na internetu, što je u redu objavljivati, a što ne, što učiniti ako dobije uvredljivu poruku, ili ga nepoznata osoba pozove na sastanak… Zajedno s djetetom dogovorite pravila za sve te situacije i sastavite ugovor

Moj sin igra Minecraft i želi biti YouTuber

Mama dječaka koji ide u 4. razred i na YouTubeu objavljuje videe sa savjetima za igranje Minecrafta, pitala nas je može li to nekako loše utjecati na njega i je li u redu dopustiti mu takvo izlaganje. Donosimo odgovor psihologinje Hane Hrpka s Hrabrog telefona

Što roditelji trebaju znati o Minecraftu

Čak i ako vaše dijete ne igra Minecraft, sigurno je za ovu popularnu igru čulo u vrtiću ili školi pa je samo pitanje vremena kada će ju i samo htjeti zaigrati. Kako biste znali o čemu je riječ, s internetske stranice Centra za sigurniji internet prenosimo vam mali vodič za roditelje

Uz projekt ‘Drugi’ djeca i mladi mogu učiti o toleranciji

Odličan novi HRT-ov projekt, u kojem su sudjelovali učenici osnovnih i srednjih škola, nastavnici, stručnjaci i nevladine udruge uključene u građanski odgoj, donosi zanimljive materijale koji djeci i mladima mogu pomoći u upoznavanju i razumijevanju različitosti

Kada djetetu kupiti prvi mobitel?

Kupiti djetetu mobitel mnogo je više od nekog usputnog predmeta koje ono nosi u svojoj torbi, kaže psihologinja Sunčana Rokvić te napominje kako je često jedan od razloga kupovanja mobitela djeci, posebice onih skupih, pitanje prestiža i statusa u društvu, a ne toliko potrebe

Kako bi se u školi trebalo učiti o medijima?

Preporuke za edukatore, koje su dio Preporuka za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija, donose smjernice za medijsko opismenjavanje djece i adolescenata u kontekstu nastavnih i izvannastavnih aktivnosti

Ovi mladi ljudi praznike su proveli učeći o filmu

Na Nastavi filmske umjetnosti u kinu Tuškanac u siječnju je sudjelovalo 145 osnovnoškolaca, srednjoškolaca, studenata i nastavnika. Pročitajte kako izgleda ovaj besplatni obrazovni program Hrvatskog filmskog saveza

Kako umiriti dijete nakon zastrašujućih vijesti

Budući da se pišu za odrasle, često su u vijestima izostavljene neke važne informacije, jer se podrazumijeva da ih odrasli znaju. Zato djeci skrenite pažnju na ljude koji pomažu, primjerice liječnike i medicinske sestre koji dolaze pomoći stradalima u nesreći

Što djeca kažu o medijima, ljepoti i videoigrama

U pobjedničkom videu iz natječaja Djece medija ‘Kreativno u svijet medijske pismenosti’ učenici Osnovne škole Popovača iznose svoje stavove o pozitivnim i negativnim utjecajima medija na život djece

Znaju li vaša djeca o medijima više od vas?

Iako djeca često znaju više o tehničkim stranama masovnih medija i stvaranju novih medijskih sadržaja, u odnosu na odrasle imaju puno manje životnog iskustva, što često dovodi do nerazumijevanja medijskih sadržaja

Mali novinari osjetljivi na predrasude

Za Klinček, školski list Osnovne škole Sveti Petar Orehovec učenici pišu o događajima u svojoj školi, ali i o medijskim manipulacijama, problemima sigurnosti na internetu i drugim zanimljivim temama

5 jednostavnih koraka do zdrave medijske dijete

Važno nam je da nam djeca jedu zdravu hranu, da smo tijekom ručka svi zajedno za stolom, i znamo da ćemo ih tome najlakše podučiti primjerom. Na sličan način možemo se odnositi i prema konzumaciji medijskih sadržaja

Što sve djeca uče gledajući filmove

Dijete razvija empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih likova u filmu. Gledanjem filmova potpuno nesvjesno razvija i određene misaone sposobnosti kao što su percepcija ili opažanje, koncentracija i vizualna memorija

Crtani film: Put u svijet medijske pismenosti

Ovaj 7-minutni crtani film na jednostavan način objašnjava što je to medijska pismenost i zašto je ona nužni preduvjet slobodnom življenju i pripadanju društvu u kojem živimo

OBRAZOVNI MATERIJALI

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Postoje li u vašoj obitelji pravila o korištenju medija i vremenu koje djeca smiju provesti uz ekrane?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...