Donosimo vam snimku predavanja koje je Julia Alajärvi, viša savjetnica u finskom Nacionalnom audiovizualnom institutu (KAVI) održala na stručnom skupu koji su u sklopu 5. Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku, Veleposlanstvo Republike Finske i Agencija za odgoj i obrazovanje

Piše: Ana Dokler

Na stručnom skupu “Razvoj medijske i emocionalne pismenosti od vrtića: finski primjer“, koji su u sklopu 5. Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Veleposlanstvom Republike Finske i Agencijom za odgoj i obrazovanje, održanom 2. svibnja 2022. putem interneta, sudjelovalo je 500 odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja dječjih vrtića iz različitih dijelova Hrvatske.

Središnji dio stručnog skupa bilo je interaktivno , koje je na engleskom jeziku održala Julia Alajärvi, viša savjetnica u finskom Nacionalnom audiovizualnom institutu (KAVI), vladinoj organizaciji u nadležnosti finskog Ministarstva obrazovanja i kulture, zaduženoj, među ostalim, za promicanje medijske pismenosti i medijskog obrazovanja, prvenstveno među odgojiteljima, nastavnicima i drugim edukatorima koji rade s djecom i mladima te odraslima.

Donosimo vam snimku predavanja, uključujući i odgovore na pitanja sudionika stručnog skupa:

U svom predavanju Julia Alajärvi objasnila je kako se u Finskoj definira medijsko obrazovanje, kojim se temama bavi i kako izgleda medijsko obrazovanje djece rane i predškolske dobi. Dala je i praktične savjete i ideje za rad s djecom u vrtićima te predstavila finske obrazovne materijale, uključujući one za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece do 8 godina koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s Veleposlanstvom Finske preveli i objavili pod nazivom “Mediji i emocije“.

Aktivnosti za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece do 8 godina

“Cilj materijala ‘Mediji i emocije’ je potaknuti razvoj vještina medijske pismenosti kod djece, kao i prepoznavanje i imenovanje emocija koje mediji mogu izazvati te prepoznavanje kako mediji mogu utjecati na nas. Na kreiranje ovih materijala potaknuo nas je veliki problem govora mržnje i željeli smo već od najranije dobi krenuti s prevencijom, na dobno primjeren način”, objasnila je stručnjakinja.

U Finskoj temelje za medijsku pismenost grade već kod djece od 10 mjeseci