O nama

– abeceda za 21. stoljeće

Medijska pismenost jedna je od ključnih kompetencija za život i rad u digitalnome medijatiziranom svijetu koji se konstantno ubrzano razvija i mijenja te za aktivno građanstvo i sudjelovanje u društvenim, ekonomskim, kulturnim i demokratskim procesima. Nove medijske i komunikacijske platforme i tehnološka revolucija doveli su do usložnjavanja medijskoga, komunikacijskoga i društvenoga okružja te potrebe za analitičkim i kritičkim čitanjem brojnih istodobnih izvora informacija. Zbog toga je važno građane osnažiti vještinama i znanjem koje će im pomoći da razumiju kako mediji rade, da znaju provjeriti ​​točnost informacija, te da znaju koristiti, kreirati i dijeliti medijske sadržaje i informacije. Posebice je važno vještinama medijske pismenosti učiti djecu i mlade, jer je to i najbolji način zaštite od potencijalno štetnih medijskih sadržaja, dezinformacija i propagande.

Utjecaj medija na živote djece i odraslih nameće potrebu za njihovim boljim razumijevanjem. Što nam mediji donose u život, kako poučiti djecu da ih sigurno koriste i razviju kritičko mišljenje, koja je razlika između medijski posredovane stvarnosti i onoga što mi mislimo da se uistinu događa, zašto mediji nekim temama daju više prostora i vremena, a nekima manje, kako tumačimo oglase, koja je razlika između realityja i igranog programa, kako nastaju medijski sadržaji… samo su neka od pitanja na koja ćemo zajedno s čitateljima tražiti odgovore i promišljanja stručnjaka, roditelja i učitelja. Na portalu donosimo i primjere dobre prakse iz hrvatskih škola, vrtića i udruga, materijale namijenjene obrazovnim djelatnicima za održavanje satova medijske pismenosti s djecom i mladima te njihovim roditeljima, savjete za roditelje kad je riječ o djeci i medijima te provjerene informacije o medijskom obrazovanju, medijima i njihovom utjecaju, kao i novim trendovima i izazovima života u moderno doba.

Pokretači i osnivači portala medijskapismenost.hr su Agencija za elektroničke medije i UNICEF, koji su okupili i brojne partnere koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj i kvalitetnom sadržaju na portalu. Od samih početaka partneri portala su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez, dok su se u lipnju 2019. pridružili Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Odsjek  za komunikologiju Hrvatskih studijaOdjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Veleučilište VERN’ i Visoka škola Edward Bernays.

Zajedničkim sadržajem koji nastaje  kroz djelovanje svih partnera želimo podržati prvenstveno roditelje, skrbnike te učitelje u podizanju razine vlastite medijske pismenosti te medijskih vještina i znanja djece, ali i postati središnje mjesto za informacije o medijskom obrazovanju, medijskoj pismenosti, politikama i trendovima u medijskoj i audiovizualnoj industriji.

Cilj nam je potaknuti razgovore o medijima te sigurnom korištenju tehnologija bez kojih ne možemo napredovati u 21. stoljeću. Pozivamo sve čitatelje da nam se pridruže i sudjeluju u odabiru tema o kojima bi željeli čitati, kako bi portal mogao zaživjeti kao zajednički projekt uredništva i čitatelja. Pišite nam

Dani medijske pismenosti

i pokrenuli su 2018. i projekt Dani medijske pismenosti s ciljem osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju brojnih društvenih dionika i razvoj održivih projekata medijske pismenosti, te podrška odgajateljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.

Dani medijske pismenosti održavaju se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, uz sudjelovanje vrtića, škola, fakulteta, knjižnica, kina, medija, udruga i drugih brojnih partnera.

Projekt se sastoji od tri glavna elementa: raznovrsnih događanja (predavanja, radionice, debate, projekcije…), proizvodnje i distribucije obrazovnih materijala, te jednodnevnih radionica za učenike u medijima – Djeca upoznaju medije.

U sklopu aktivnosti Djeca upoznaju medije učenici u medijskim kućama uče kako funkcioniraju mediji i kako nastaju medijski sadržaji, dok su u sklopu projekta proizvedeni brojni edukacijski materijali, koji se i dalje mogu preuzimati.

Dani medijske pismenosti 2019.

Dani medijske pismenosti 2019.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 8. do 12. travnja 2019. održani su drugi Dani medijske pismenosti

OBRAZOVNI MATERIJALI

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Postoje li u vašoj obitelji pravila o korištenju medija i vremenu koje djeca smiju provesti uz ekrane?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...