O nama

Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće

Utjecaj medija na živote djece i odraslih nameće potrebu za njihovim boljim razumijevanjem. Što nam mediji donose u život, kako poučiti djecu da ih sigurno koriste i razviju kritičko mišljenje, koja je razlika između medijski posredovane stvarnosti i onoga što mi mislimo da se uistinu događa, zašto mediji nekim temama daju više prostora i vremena, a nekima manje, kako tumačimo oglase, koja je razlika između realityja i igranog programa, kako nastaju medijski sadržaji… samo su neka od pitanja na koja ćemo zajedno s čitateljima tražiti odgovore i promišljanja stručnjaka, roditelja i učitelja.

Portal medijskapismenost.hr proizašao je iz kampanje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a “Birajmo što gledamo” koja je kroz različite primjere prikazala mogući utjecaj medija na djecu i roditelje. U međuvremenu, oko teme medijske pismenosti okupili smo i druge partnere koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, a među njima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez, te brojni drugi suradnici.

Zajedničkim sadržajem koji nastaje  kroz djelovanje svih partnera želimo podržati prvenstveno roditelje, skrbnike te učitelje u podizanju razine vlastite medijske pismenosti te medijskih vještina i znanja djece.

U svijetu beskonačnog medijskog izbora i lako dostupnih sadržaja, u kojem za medije više ne postoje granice, cilj nam je pružiti informaciju o tome što su mediji i kako oni djeluju. Vjerujemo da možemo osnažiti odrasle i pružiti im nove teme i alate u poučavanju djece, koja bi trebala naučiti vrednovati i kritički promišljati medijske sadržaje, a kako bi se  zaštitila od sadržaja koji su potencijalno štetni za njihov razvoj. Iako možda današnje generacije djece znaju više o tehnologiji i pojedinim medijima, odrasli znaju više o životu. Cilj nam je potaknuti razgovore o medijima te sigurnom korištenju tehnologija bez kojih ne možemo napredovati u 21. stoljeću. Pozivamo sve čitatelje da nam se pridruže i sudjeluju u odabiru tema o kojima bi željeli čitati, kako bi portal mogao zaživjeti kao zajednički projekt uredništva i čitatelja. Pišite nam

Dani medijske pismenosti

Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokrenuli su i projekt Dani medijske pismenosti s ciljem edukacije i informiranja djece, roditelja, odgojitelja i nastavnika o važnosti medijske pismenosti.

Prvi Dani medijske pismenosti održani su u travnju 2018. pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, a u projekt su se uključile brojne škole, vrtići, knjižnice, kina, udruge i mediji.

U sklopu aktivnosti Djeca upoznaju medije učenici su posjetili vodeće medijske kuće, u kojima su učili kako funkcioniraju mediji i kako nastaju medijski sadržaji. U sklopu Dana medijske pismenosti u brojnim ustanovama diljem Hrvatske održana su predavanja i radionice za djecu i odrasle, a za roditelje, bake i djedove pripremljen je kratki vodič za korištenje medija u obitelji – knjižica “Djeca i mediji”. Materijali za rad s djecom u vrtićima, osnovnim i srednjim školama napravljeni su u suradnji s domaćim stručnjacima za područje medijske pismenosti, kao i “Slikovnica o medijima” za najmlađe.

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Gleda li ikad vaše dijete filmove s oznakama 12, 15 ili 18, iako je mlađe od navedene dobi?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...
Facebook