Učitelji

Javite nam kako ste obilježili 2. Dane medijske pismenosti

Pozivamo sve koji su organizirali neki događaj ili aktivnost u sklopu 2. Dana medijske pismenosti da nam se jave s povratnim informacijama. Zanimaju nas vaša iskustva i ideje, kako bismo ih ugradili u sljedeće Dane medijske pismenosti, kao i u redovni sadržaj portala medijskapismenost.hr

Održite roditeljski sastanak o medijima i medijskoj pismenosti

Kao pomoć odgojiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima u vođenju roditeljskih sastanaka na temu poticanja medijske pismenosti kod djece, u sklopu 2. Dana medijske pismenosti pripremljeni su materijali pod nazivom ‘Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija’

Materijali za uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice

Na temelju materijala ‘Fake ≠ fact’ možete održati jednu, ili nekoliko radionica za srednjoškolce te ih osposobiti za kritičko vrednovanje izvora i prepoznavanje različitih tehnika propagande, a tu su i upute po kojima učenici mogu snimiti vlastiti propagandni film

Mogu li regulatori poticati medijsku pismenost?

Studija Vijeća Europe pod nazivom ‘Regulatorna tijela za elektroničke medije i medijska pismenost – Usporedna analiza najboljih europskih praksi’ donosi pregled razvoja koncepta medijske pismenosti, aktualnih izazova i nastojanja međunarodnih organizacija te primjera prakse iz Finske, Irske i Hrvatske

Zadatak za osnovnoškolce: Nasilje u medijima

Potaknite djecu na promišljanje o količini nasilja kojoj su svakodnevno izloženi kroz različite medijske sadržaje i na osvještavanje kako to može utjecati na njih i njihove vršnjake

Uključite se u Dane medijske pismenosti 2019.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 8. do 12. travnja 2019. održat će se drugi Dani medijske pismenosti

Prijave za radionice ‘Djeca upoznaju medije’

Prijave za radionice u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu trajale su od 5. do 19. veljače i u tom se razdoblju prijavilo ukupno 100 skupina učenika od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole

Pripremamo Dane medijske pismenosti 2019.

2. Dani medijske pismenosti održat će se od 8. do 12. travnja 2019. U planu je priprema novih edukativnih materijala te organizacija predavanja, radionica, filmskih projekcija, posjeta djece medijskim kućama i drugih aktivnosti za djecu i odrasle

Napravite pozitivne razredne novine

Potaknite učenike da se aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja za školski list ili službenu internetsku stranicu škole, a možete zajedno izraditi i svoje male razredne novine

U Finskoj temelje za medijsku pismenost grade već kod djece od 10 mjeseci

Medijska pismenost uključena je u nacionalni kurikulum koji se odnosi na obrazovanje djece od 10 mjeseci do 19 godina, odnosno od polaska u vrtić do završetka srednje škole, rekla nam je Saara Salomaa iz finskog Nacionalnog audiovizualnog instituta i opisala kako se o medijima uči u finskim vrtićima

Jedan sat u školi posvećen medijskoj pismenosti

Na Svjetski dan televizije, 21. studenog, od 18 do 19 sati, u Osnovnoj školi Većeslava Holjevca svi zainteresirani učenici od 1. do 8. razreda mogli su sudjelovati na radionicama medijske pismenosti i igrati se, stvarati, promišljati i raspravljati o različitim medijskim sadržajima

Prijedlog interpretacije kratkog igranog filma ‘Porculanski jednorog’

‘Učenike treba usmjeravati da propituju vrijednosti koje im nameće društveno okruženje, a ovaj je film idealna motivacija za razgovor o toj temi’, smatra učiteljica Ljiljana Studeni. Gledanje i interpretaciju trominutnog filma ‘Porculanski jednorog’ preporučuje za jedan nastavni sat u 7. ili 8. razredu

Je li ovo satira ili prava vijest?

Iako satira ne spada u lažne vijesti, važno ju je spomenuti u sklopu poučavanja djece i mladih o ovoj temi. Zajedno analizirajte neki satirični prilog te ih potaknite da se ubuduće, kada naiđu na neku neobičnu vijest, zapitaju radi li se možda o satiri

Ove školske godine naučite pisati scenarij

Palunkova Scenaristička škola pogodna je i kao nadopuna obrazovanju u nastavnim zvanjima, za one koji u osnovnom ili srednjem školstvu predaju filmsku umjetnost kroz nastavu hrvatskog jezika ili likovne kulture

Edukacija učitelja koji će djecu poučavati medijskoj pismenosti

Učitelji iz tri osnovne škole uključene u projekt “Od 3 do 300”, koje su ove godine kao izvannastavnu aktivnost uvele Medijsko-digitalne grupe, učili su o medijskoj pismenosti i dječjem filmskom stvaralaštvu od Višnje Biti, Melite Horvatek Forjan i Nataše Jakob

Alati za provjeravanje činjenica

Napravite s učenicima ovaj 20-minutni zadatak iz nastavnih materijala ‘Kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti’: neka analiziraju jednu objavu s neke od stranica za provjeru informacija, a nakon toga, koristeći internet, neka i sami pokušaju provjeriti sve podatke iz te objave

Školski projekt: crno-bijela nijema komedija

Nakon gledanja i interpretacije filma ‘Skitnica’, učenici su osmislili, uvježbali i snimili svoj prizor po uzoru na nijemu crno-bijelu komediju Charlieja Chaplina. Učiteljica razredne nastave Ljiljana Studeni opisuje kako ih je kroz sve to vodila

‘Učimo o medijima, stvaramo i promičemo filantropiju’

Medijska skupina koja djeluje u dvije požeške osnovne škole: OŠ Dobriše Cesarića i OŠ Antuna Kanižlića sastoji se od filmske, fotografske i radijske sekcije i redovito se uključuje u razne filantropske i humanitarne akcije. Pogledajte neke njihove radove

Pozitivne i negativne strane oglašavanja

Oglašavanje ima dva temeljna cilja: informirati i nagovoriti na određeno ponašanje. Zbog te svoje funkcije, oglašavanje uz negativne strane može imati i pozitivan učinak na više područja

Dječje radijske emisije o važnim i intrigantnim temama

U Radijskoj družini ZAG djeca prolaze kroz cijeli postupak pripreme radijske emisije – od biranja teme i sugovornika, preko pripreme za intervjue, snimanja na terenu ili u školi, do preslušavanja i odabira materijala, izbora glazbe te montaže, a često se bave temama različitosti i problemima s kojima se susreću djeca i mladi

Dječji film o nasilju Ti ćeš meni reć’ i kako ga koristiti u nastavi

Donosimo vam kratki eksperimentalni film Ti ćeš meni reć’ Filmske družine ZAG iz OŠ Marije Jurić Zagorke i pisanu pripremu za nastavu Hrvatskog jezika u kojoj je prof. Nataša Jakob opisala kako se ovaj film može iskoristiti u 5. razredu, prilikom obrade obavezne lektire Junaci Pavlove ulice

Osam jednostavnih koraka za provjeru bilo koje vijesti

Donosimo vam infografiku koju je međunarodna knjižničarska organizacija IFLA napravila kao odgovor na širenje lažnih vijesti i poticaj na kritičko promišljanje. Dostupna je na ukupno 38 jezika, a na hrvatski ju je prevelo Hrvatsko knjižničarsko društvo

Od ideje do premijere: kako snimiti film u školi

Od kojih se sve faza sastoji proces snimanja filma, kako voditelj filmske družine može u njemu usmjeravati učenike te kako organizirati i koga pozvati na premijeru dječjeg filma – pročitajte u tekstu prof. Melite Horvatek Forjan, suvoditeljice filmske družine u Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke

Kako osnovati filmsku družinu u školi?

Što je sve potrebno za pokretanje i uspješno vođenje filmske družine kao izvannastavne aktivnosti u školi, piše prof. Melita Horvatek Forjan, koja u zagrebačkoj Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke s kolegicama već 15 godina vodi družinu ZAG

Snimajući filmove djeca uče i o prihvaćanju različitosti

Učenici koji se po nečemu razlikuju od svojih vršnjaka, darovita i djeca s posebnim potrebama često su protagonisti dokumentarnih filmova Medijske družine ZAG, koja već 15 godina djeluje u zagrebačkoj Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke

Plac: nagrađivani eksperimentalni film koji obožavaju i predškolci

Djeca iz ovog primjera mogu puno razumijeti o samom filmu, što je trik u filmu, kakve se tehnike mogu koristiti, što je animacija… Također se može vezati za priče o hrani i preko njih na temu nacionalnog identiteta, kao na primjer – je li hrvatska srdela zaista ukusnija od slovenske iako obje plivaju u Jadranskom moru

Dan BezVeze: Cijela škola jedan dan bez mobitela

Dan škole u zagrebačkoj Osnovnoj školi Rapska obilježen je projektom Dan BezVeze, koji je osmislila učiteljica informatike Mirena Maljković. Učenici, učitelji i roditelji pozvani su da taj dan ne koriste mobitele i drugu tehnologiju, a u školi su organizirane razne aktivnosti

Pozitivan primjer kako osnovnoškolci usvajaju osnove medijske pismenosti

Prof. Anita Kiš iz Osnovne škole Većeslava Holjevca opisala nam je kako na izvannastavnoj aktivnosti, ali i u redovnoj nastavi Hrvatskog jezika obrađuje različite medije i medijske sadržaje. Donosimo vam i dva kratka filma koja su njezini učenici snimili kao zadatak uz lektiru Mali princ

Uz projekt ‘Drugi’ djeca i mladi mogu učiti o toleranciji

Odličan novi HRT-ov projekt, u kojem su sudjelovali učenici osnovnih i srednjih škola, nastavnici, stručnjaci i nevladine udruge uključene u građanski odgoj, donosi zanimljive materijale koji djeci i mladima mogu pomoći u upoznavanju i razumijevanju različitosti

Kako bi se u školi trebalo učiti o medijima?

Preporuke za edukatore, koje su dio Preporuka za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija, donose smjernice za medijsko opismenjavanje djece i adolescenata u kontekstu nastavnih i izvannastavnih aktivnosti

Ovi mladi ljudi praznike su proveli učeći o filmu

Na Nastavi filmske umjetnosti u kinu Tuškanac u siječnju je sudjelovalo 145 osnovnoškolaca, srednjoškolaca, studenata i nastavnika. Pročitajte kako izgleda ovaj besplatni obrazovni program Hrvatskog filmskog saveza

Mali novinari osjetljivi na predrasude

Za Klinček, školski list Osnovne škole Sveti Petar Orehovec učenici pišu o događajima u svojoj školi, ali i o medijskim manipulacijama, problemima sigurnosti na internetu i drugim zanimljivim temama

Što sve djeca uče gledajući filmove

Dijete razvija empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih likova u filmu. Gledanjem filmova potpuno nesvjesno razvija i određene misaone sposobnosti kao što su percepcija ili opažanje, koncentracija i vizualna memorija

OBRAZOVNI MATERIJALI

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Za što vaša djeca najviše koriste internet?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...