Treći u nizu materijala pod nazivom ‘Mediji i emocije’, koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u suradnji s Veleposlanstvom Finske, namijenjen je djeci starijoj od 12 godina pa se u predloženim aktivnostima više pažnje pridaje internetu i društvenim mrežama

Piše: Ana Dokler

Kakve emocije bude razni mediji? Zašto su određeni filmski prizori nekima uzbudljivi, a nekima strašni? Što čini neku videoigru zabavnom ili neki oglas dirljivim? Kako napraviti medijski sadržaj koji će nekoga preplašiti ili pak usrećiti?

Vezu medija i emocija možete istraživati s djecom i mladima kroz zanimljive vježbe i zadatke iz materijala za razvoj medijske i emocionalne pismenosti “Mediji i emocije”. Sada su na portalu medijskapismenost.hr za preuzimanje dostupna tri takva materijala namijenjena nastavnicima i odgojiteljima za rad s različitim dobnim skupinama: s djecom do 8 godina, s djecom od 6 do 12 godina te s djecom od 12 i više godina.

Aktivnosti za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece do 8 godina

Riječ je o prevedenim i prilagođenim finskim materijalima koju su Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku objavili u suradnji s Veleposlanstvom Finske.

Sva tri materijala donose prijedloge aktivnosti kojima je cilj osvijestiti različite emocije, istražiti kako mediji utječu na to kako se osjećamo te kroz vlastito medijsko stvaralaštvo još bolje upoznati metode koje se pritom koriste.

Aktivnosti za istraživanje medija i emocija s djecom od 6 do 12 godina

Te su aktivnosti prilagođene pojedinim dobnim skupinama pa se u zadnjem objavljenom materijalu “Mediji i emocije” – za djecu stariju od 12 godina posebno potiču rasprave među učenicima – u manjim grupama ili s cijelim razredom, i više se pažnje pridaje internetu i društvenim mrežama.

Mnoge predložene vježbe mogu se provesti pojedinačno, ali nastavnici mogu ovoj temi posvetiti i više nastavnih sati te provesti sve predložene aktivnosti, uključujući izradu “mape medija i emocija” koja se provlači kroz više zadataka, a na kraju i kreiranje vlastitih medijskih sadržaja – fotografije, videa, oglasa, filma, radiodrame, kratkog teksta, stripa, crteža ili audiozapisa – kojima je cilj pobuditi emocije kod publike.

Preuzmite materijale za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece od 12 i više godina “Mediji i emocije”

Video lekcija: Digitalni mediji i mentalno zdravlje