Teme

Kako se zaštititi od krađe online identiteta

Krađa identiteta poprimila je nove razmjere u današnjem, digitalnom svijetu. Ono zbog čega čuvamo novčanike na sigurnom mjestu dok šećemo gradom, danas predstavlja prijetnju koja do nas dolazi i putem mobitela, laptopa, tableta i drugih pametnih uređaja

Mobiteli ozbiljno ugrožavaju san djece i roditelja

Oko 60 posto roditelja i 70 posto djece svoje mobitele provjeravaju do pola sata prije spavanja, što ne uključuje paljenje i gašenje alarma za buđenje. Uz to, svaki treći adolescent i svaki četvrti roditelj priznaju da ih tijekom noći znaju probuditi obavijesti s društvenih mreža

Vrijeđanje i ismijavanje najčešći su oblici elektroničkog nasilja

Iz nastavnih materijala za srednje škole ‘Ljudsko dostojanstvo, vrijeđanje, sramoćenje i govor mržnje’ prenosimo vam poglavlje o vrijeđanju i omalovažavanju, s objašnjenjima tih pojmova i ključnih zakonskih propisa, te zadatak uz koji će učenici naučiti prepoznati vrijeđanje u virtualnoj komunikaciji te reagirati na njega

Kako podržati razvoj medijske pismenosti kod djece vrtićke dobi

Kakav će kasnije djeca imati odnos s medijima i prema njima ovisi o njihovu ranom iskustvu u obitelji i s roditeljima kao prvim modelima. Stoga se sve veća pozornosti pridaje osnaživanju djece i razvoju medijske pismenosti unutar obitelji, kao prvog i najvažnijeg modela ponašanja

Aplikacija TikTok: Znate li kakve videe vaše dijete gleda i objavljuje?

Popularna aplikacija za stvaranje i dijeljenje kratkih videa TikTok može potaknuti djecu na kreativno izražavanje i pružiti im mnogo zabave, no kao i kod drugih društvenih mreža, postoje potencijalni rizici, poput izloženosti neprimjerenim sadržajima i dijeljenja previše osobnih informacija s nepoznatim osobama

Pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu

Nakon ovog zadatka iz nastavnih materijala ‘Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu’, učenici će moći navesti i objasniti pravila lijepog i pristojnog ponašanja i komuniciranja na internetu te će razlikovati primjerene i neprimjene oblike ponašanja u virtualnom svijetu

Nepoželjni sadržaji na internetu i kome ih prijaviti

Nepoželjni sadržaji podrazumijevaju različite pornografske i nasilne sadržaje, kao i one koji potiču mržnju i nesnošljivost bilo koje vrste. Važno je da roditelji djecu poduče što točno mogu napraviti u slučaju da ih netko na takav način uznemiruje, ali i da takve sadržaje sami ne smiju dijeliti

Savjeti roditeljima: Kako biti ukorak s djecom u virtualnom svijetu

Kako zaštititi djecu, odnosno naučiti ih da se sigurno služe internetom, objašnjavaju Lana Ciboci, Danijel Labaš i Igor Kanižaj iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu te Svan Hlača iz Nacionalnog CERT-a u videu snimljenom u sklopu projekta (O)siguran online

Kvalitetni crtići za jednogodišnjake

Ako već djetetu mlađe jasličke dobi nudimo animirane filmove, što bismo općenito trebali izbjegavati, to mogu biti na primjer Piko, Praščić Pepa, Miffy te Tomica i prijatelji, predlaže odgojiteljica Jelena Alpeza u odgovoru našoj čitateljici

Djeca na internetu u brojkama

Podaci iz HR Kids Online istraživanja, istaknuti u brošuri ‘Svijet interneta na dlanu’, dobar su pokazatelj o kojim temama trebamo razgovarati s djecom kad je riječ o sigurnom korištenju interneta

Rizici online igara: savjeti za roditelje tinejdžera

Ako vaše dijete igra online igre, razgovarajte s njim o rizicima koje donosi komunikacija sa strancima i o važnosti zaštite osobnih podataka. Provjerite jesu li te igre primjerene za dob djeteta i vodite računa o tome koliko vremena provodi igrajući ih

Zaštitite djecu od negativnih utjecaja rodnih stereotipa u medijima

Djeca iz medija upijaju ideje o tome što se očekuje od djevojčica, a što od dječaka, pa to kasnije utječe i na njihov izbor karijere, njihove odnose i osjećaj osobne vrijednosti. Pročitajte kako birati medijske sadržaje i razgovarati s djecom o rodnoj jednakosti, u skladu s njihovom dobi i razvojnom fazom u kojoj se nalaze

Jesmo li dovoljno pažljivi roditelji?

Djeca s kojom roditelji razgovaraju, paze na njihovo ponašanje i mogu prepoznati i zadovoljiti njihove potrebe, puno će rjeđe biti žrtve manipulacije i zlostavljanja na internetu – jedna je od ključnih poruka poljske kampanje pod nazivom ‘Pažljivi roditelji’

Kampanja za veću vidljivost ženskih sportova u medijima

Kampanjom se želi osigurati veća vidljivost ženskog sporta u vijestima i na sportskim kanalima, povećati dužina govora sportašica u sportskim vijestima, predstaviti žene i kao sportašice, trenerice, izbornice, sportske novinarke, sutkinje i/ili sportske entuzijastkinje

Kako djeca razlikuju medijski prostor od stvarnosti?

Djeca do treće godine vjeruju kako je audiovizualni sadržaj zapravo prozor u svijet i sve ono što je prikazano drže stvarnim. Razlikovanje se postupno usavršava s djetetovim misaonim razvojem i iskustvom u korištenju medija sve do 12. ili 13. godine života

Koja je najbolja lozinka?

Svaka lozinka koja sadrži velika i mala slova, brojke i posebne znakove je dobra lozinka, no ono što čini razliku između dobre i odlične lozinke je kombinacija slova, brojki, znakova te svakako i pamtljivosti same lozinke

Jurić djecu potiče na pomaganje prijateljima

U nizozemskom istraživanju, djeca koja su pogledala isječak iz filma ‘Auti’ u kojem se Munjeviti Jurić odriče pobjede kako bi pomogao starom šampionu Kingu da završi utrku, bila su spremnija pomoći prijatelju u rješavanju zadatka, nego djeca koja su pogledala isječak u kojem nisu prikazana pomagačka ponašanja

Djeca i oglašavanje: što se smije, a što ne?

U Hrvatskoj, kao i u svijetu, postoji niz zakona čije odredbe štite djecu u oglašavanju zbog njihove lakovjernosti i nedostatka životnog iskustva te moguće povrede roditeljskog autoriteta

Što sve Google zna o vama?

Kako se osjećate znajući da Google ima vašu trenutnu lokaciju, broj telefona i još puno vaših osobnih podataka? Je li vam čudno kad na internetu vidite reklame usmjerene baš na vas, u skladu s vašim interesima? Znate li kako tražiti micanje svojih osobnih podataka s tražilica ili društvenih mreža?

Dijalozi u filmovima održavaju rodne i rasne stereotipe

Istraživanje kalifornijskog sveučilišta pokazalo je da muškarci imaju dvostruko više dijaloga u filmovima od žena i da se u većini slučajeva filmska priča ne bi značajno promijenila da se iz filma isključe ženski likovi

Elektroničko seksualno nasilje: prepoznajte ga i reagirajte

Postoje tri glavna oblika elektroničkog seksualnog nasilja, čije vam opise prenosimo iz brošure #Reagiraj – Elektroničko nasilje nad i među djecom i mladima, koju je Ženska soba – Centar za seksualna prava objavila u okviru projekta #sherajmoodgovorno

Medijski sadržaji za djecu moraju biti prilagođeni njihovoj dobi

UNICEF-ov priručnik ‘Kako komunicirati s djecom’ donosi načela i smjernice za medijske sadržaje namijenjene djece, a prvo načelo je da medijski sadržaji za djecu moraju biti namijenjeni djeci i prilagođeni njihovoj dobi. Pročitajte što to točno znači u praksi

Ima li u dječjem programu mjesta za oglase?

Zagovornici dječjih i potrošačkih prava protive se nastojanjima velikih američkih medijskih kuća, poput Disneya, Foxa i CBS-a, da se smanje ograničenja oglašavanja u dječjim televizijskim programima

Tri kategorije štetnosti audiovizualnih sadržaja

Kod određivanja štetnosti audio i audiovizualnih sadržaja koristi se više kriterija od kojih su najvažnije sadržajne, vizualne i zvučne značajke medijskog sadržaja te karakteristike djece, osobito njihove razvojne dobi

Seksizam na hrvatskim portalima

Ekipa koja je pokrenula Facebook stranicu Seksizam naš svagdašnji nastoji pokazati koliko je seksizam prisutan na našim portalima i u drugim medijima, kako bi osvijestili javnost o tom problemu

Znakovi da vaše dijete trpi ili čini elektroničko nasilje

U slučaju nasilja na internetu većina djece neće pomoć zatražiti od roditelja, no svojim će ponašanjem ipak najčešće pokazati da nešto nije u redu. Iz Priručnika za roditelje Delete Cyberbullying prenosimo vam listu znakova na koje je važno obratiti pažnju

Rezultati istraživanja: Kako hrvatski predškolci provode vrijeme uz ekrane

S prvim rođendanom uz male ekrane vrijeme provodi 40% djece, s dvije godine taj broj penje se na 79%, a s četiri godine elektroničke uređaje koriste gotovo svi. Većini je prvi uređaj bio TV, a slijede ga mobitel i tablet, pokazalo je istraživanje Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba i Hrabrog telefona

Kvalitetni medijski sadržaji za djecu do šeste godine

Koje su glavne razvojne osobine djece od rođenja do šeste godine te kako bi, s obzirom na to, trebali izgledati medijski sadržaji namijenjeni najmlađima? Odgovore na ova pitanja daje UNICEF-ov priručnik ‘Kako komunicirati s djecom’

Mediji, dječji moralni razvoj i percepcija svijeta

Izloženost agresivnim medijskim sadržajima, osobito u informativnom programu, utječe na djetetovu percepciju sigurnosti svijeta i naravi ljudi – tako stječu dojam da je svijet opasnije mjesto nego što uistinu je

Pozitivni i negativni utjecaji medija

Mediji mogu na pozitivan, ali i negativan način utjecati na živote djece u svim područjima njihova razvoja pa tako i na spremnost na suradnju s drugima ili pak agresivno ponašanje

Zaštita djece i mladih od negativnih utjecaja oglašavanja

Zakonom i drugim propisima zabranjuje se i ograničava oglašavanje i tržišna komunikacija za niz proizvoda i usluga pa se, primjerice, kod oglašavanja alkoholnih pića ne smije povezivati konzumiranje alkohola s poboljšanim fizičkim stanjem ili vožnjom

Dijete želi svaku igračku iz reklame

Psihologinja Hana Hrpka savjetuje kako reagirati kad dijete izražava želju za svakom igračkom koju vidi na reklami i ljuti se i plače kad mu roditelji kažu da je ne može dobiti

Koji su sve oblici elektroničkog nasilja

Od vrijeđanja, širenja neistinitih informacija ili pak otkrivanja nečijih tajni, do krađe identiteta… iz priručnika za roditelje Delete Cyberbullying prenosimo pregled oblika i obilježja elektroničkog nasilja

Okultni i paranormalni sadržaji nisu za mlađe od 18

U Preporukama za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija, među potencijalno štetnim audiovizualnim sadržajima navedeni su i okultni i paranormalni sadržaji. Pročitajte zbog čega takvi programi moraju biti označeni kategorijom 18 i ne smiju se emitirati prije 23 sata

Znaju li djeca što su oglasi?

Istraživanja pokazuju kako djeca tek između 7. i 9. godine života počinju razumjeti namjeru reklamnih poruka da potakne na kupnju

Ima li štete od edukativnih aplikacija za najmlađe?

Moja kći ima dvije i pol godine i već je uz razne edukativne aplikacije za djecu i crtiće i pjesmice s YouTubea naučila brojati do 10, čitati većinu slova, imenovati razne oblike, boje, životinje… i to i na hrvatskom i na engleskom

Zbog čega mladi toliko vole selfije?

Tinejdžeri imaju naglašen osjećaj “imaginarne publike”, psihološko stanje u kojem osoba vjeruje kako je drugi stalno promatraju i razmišljaju o njoj

Crtani film: Put u svijet medijske pismenosti

Ovaj 7-minutni crtani film na jednostavan način objašnjava što je to medijska pismenost i zašto je ona nužni preduvjet slobodnom življenju i pripadanju društvu u kojem živimo

OBRAZOVNI MATERIJALI

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Objavljujete li fotografije svog djeteta na društvenim mrežama?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...