‘Keep it real online’ roditelje i skrbnike osvještava o problemima pornografije, elektroničkog nasilja, groominga i neprimjerenih sadržaja kojima djeca mogu pristupiti na internetu, a najviše pažnje izazvao je spot s ‘porno glumcima’

Piše: Ana Dokler

U spotu iz kampanje novozeladske vlade “Keep it real online“, dvoje golih porno glumaca dolazi posjetiti dječaka u njegovoj kući. Mami, koja je otvorila vrata, kažu da su tu jer ih je njezin sin gledao na internetu. “Inače nastupamo za odrasle, a vaš sin je dijete i još ne ne zna kako veze funkcioniraju. Mi ni ne spominjemo pristanak, nego samo krenemo na stvar”, govori u spotu gola glumica.

“Dobro, sine, čini se da je vrijeme za razgovor o razlikama između onoga što vidiš na internetu i vezama u stvarnom životu, bez osuđivanja”, zaključuje mama.

Spot je objavljen početkom lipnja i brzo je postao viralan. Uloge porno glumaca odigrali su novozelandska glumica Cassandra Woodhouse i osobni trener i sportaš Paris Theodosiou, a kreatori kampanje su umjesto pobuđivanja straha, odabrali humorističan pristup da bi skrenuli pažnju javnosti na vrlo ozbiljnu temu.

Kako s djetetom razgovarati o seksualnim sadržajima na internetu

Kampanju je pokrenulo novozelandsko Ministarstvo unutarnjih poslova u suradnji s Odjelom za klasifikaciju filma i književnosti, Ministarstvom obrazovanja i organizacijom Netsafe koja se bavi sigurnošću na internetu.

Cilj je kampanje osvijestiti i podržati roditelje i skrbnike kako bi njihova djeca bila sigurna na internetu, a osim problemu pornografije, posebna pažnja posvećena je i elektroničkom nasilju, groomingu, to jest mamljenju djece zbog seksualnih potreba, neprimjerenim sadržajima na internetu, odnosno roditeljskim kontrolama i načinima prijavljivanja štetnog ili nezakonitog sadržaja na internetu.

Zanimljivi spotovi snimljeni su na svaku od ovih tema (no ni jedan nije izazvao toliko pažnje kao spot o pornografiji na internetu), a na stranici kampanje nalaze se ključne informacije i savjeti roditeljima kako razgovarati s djecom i kako ih zaštiti, te poveznice na brojne dodatne resurse.

Prema informacijama novozelandskog Ministarstva unuatrnjih poslova, u prvih mjesec i pol dana od pokretanja kampanje spotovi su pregledani više od 30 milijuna puta, a na stranici je zabilježeno 218 000 posjetitelja.

Priručnik s radionicama koje možete s djecom provoditi kod kuće