Zbog veće količine vremena provedenog na virtualnim platformama, djeca postaju izloženija seksualnom iskorištavanju budući da predatorima trenutna situacija s pandemijom pogoduje. Također mogu u većoj mjeri biti izložena potencijalno štetnim i nasilnim sadržajima

Izvor: UNICEF

Zbog pandemije COVID-19, milijuni djece izloženi su povećanom riziku štetnosti virtualnog svijeta jer se njihovi životi sve više odvijaju na internetu, priopćili su UNICEF i partneri.

“Pandemija koronavirusa dovela je do neviđenog porasta vremena koje se provodi pred ekranom”, rekao je dr. Howard Taylor, izvršni direktor Globalnog partnerstva za zaustavljanje nasilja nad djecom. “Zatvaranje škola i strože mjere dovode do toga da se sve više obitelji oslanja na tehnologiju i digitalna rješenja kako bi djeca učila, zabavila se i povezala s vanjskim svijetom, ali nemaju sva djeca potrebna znanja, vještine i resurse da bi se zaštitili na mreži.”

Rezultati istraživanja EU Kids Online: Djeca u virtualnom okruženju

Više od 1,5 milijardi djece i mladih diljem svijeta pogođeno je zatvaranjem škola. Mnogi od tih učenika sada pohađaju nastavu na internetu te se u puno većem opsegu druže na društvenim mrežama.

Međutim, zbog veće količine vremena provedenog na virtualnim platformama, djeca postaju izloženija seksualnom iskorištavanju, budući da predatorima trenutna situacija s pandemijom pogoduje. Nedostatak kontakta licem u lice s prijateljima i partnerima može dovesti do povećanja rizika, primjerice kroz slanje eksplicitnih fotografija, a osim toga, djeca zbog povećanog i nestrukturiranog provođenja vremena na mreži mogu u većoj mjeri biti izložena potencijalno štetnim i nasilnim sadržajima.

Kratki film koji otkriva kako djeca postaju žrtve seksualne ucjene na internetu

UNICEF je u suradnji s partnerima – Globalnim partnerstvom za zaustavljanje nasilja nad djecom, Međunarodnom unijom za telekomunikacije (ITU), Organizacijom Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku i kulturu (UNESCO), Uredom UN-a za droge i kriminal (UNODC), WePROTECT Global Allianceom, Svjetskom zdravstvenom organizacijom (WHO) i Svjetskom fondacijom za djetinjstvo USA (Childhood USA) objavio dokument sa smjernicama čiji je cilj potaknuti vlade, tehnološku industriju, nastavnike i roditelje na oprez, te na poduzimanje hitnih mjera za ublažavanje potencijalnih rizika kako bi se osiguralo da tijekom ovih kriznih vremena online iskustvo djece bude sigurnije i pozitivno.

“U sjeni COVID-19, životi milijuna djece privremeno su se sveli samo na njihove domove i ekrane. Moramo im pomoći da se snađu u novoj stvarnosti “, rekla je izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta Fore. “Pozivamo vlade i industriju da udruže snage kako bi djeci i mladima osigurali sigurnost na mreži putem poboljšanih sigurnosnih značajki i novih alata koji pomažu roditeljima i nastavnicima da nauče svoju djecu kako sigurno koristiti internet.”

Mladi poručuju: Naučite nas korisiti digitalne medije na pozitivan način

Preliminarne preporučene mjere za ublažavanje internetskih rizika za djecu tijekom COVID-19 uključuju:

  • Vlade: Nužno je osigurati da temeljne službe za zaštitu djece budu aktivne i tijekom pandemije; educirati zdravstvene, obrazovne i socijalne radnike o učincima koje COVID-19 može imati na dobrobit djece, uključujući povećane rizike na internetu; pojačati inicijative za podizanje svijesti i edukaciju o sigurnosti na internetu i osigurati da pružatelji socijalnih usluga, škole, roditelji i djeca budu upoznati s načinima putem kojih mogu prijaviti potencijalne probleme.
  • Industriju informacijske tehnologije, uključujući platforme i društvene mreže: Osigurati da internetske platforme poboljšaju mjere zaštite, posebno alate za virtualno učenje, i da budu jasno dostupne nastavnicima, roditeljima i djeci; promovirati i olakšati upućivanje sigurnosnih službi i linija za pomoć; provoditi politiku umjerenosti korištenja interneta koja je u skladu s pravima djece; koristiti ugrađene mjere zaštite, istovremeno uvodeći inovacije, kao i osigurati internetsku povezanost kojom bi se poboljšao pristup djeci u nepovoljnom položaju, u kućanstvima s niskim primanjima.
  • Škole: Ažurirati postojeću zaštitu koja bi se prilagodila uvjetovanoj svakodnevici djece koja uče od kuće; promovirati i nadzirati dobro ponašanje na mreži i osigurati djeci stalan pristup školskim savjetovalištima.
  • Roditelje: Osigurati da dječji uređaji imaju najnovija ažuriranja softvera i antivirusne programe; ostvarivati otvoren dijalog s djecom o tome kako i s kim komuniciraju na mreži; raditi s djecom na uspostavljanju pravila o tome kako, kada i gdje se internet može koristiti; budite svjesni znakova nevolje kod djece koji se mogu pojaviti s njihovim povećanim mrežnim aktivnostima i budite upoznati s pravilima škole te pronađite pristup linijama za pomoć i telefonima koji su u tu svrhu dostupni.

Video lekcija: Pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu

Foto: Luisella Planeta Leoni from Pixabay