Ove godine Dani medijske pismenosti poklapaju se s Europskim tjednom medijske pismenosti, čiji će središnji događaj biti međunarodna stručna konferencija u Zagrebu pod nazivom “Medijska pismenost u svijetu koji se stalno mijenja: Integrirati. Okupiti. Osnažiti.”

Pišu: Irena Domitrović i Ana Dokler

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 30. ožujka do 5. travnja održat će se 3. Dani medijske pismenosti.

Cilj ovog projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti građane, posebice djecu i mlade za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti.

Tako je u sklopu 2. Dana medijske pismenosti u travnju 2019. održano više od 273 radionice, predavanja i filmskih projekcija u vrtićima, školama, knjižnicama, kinima, udrugama i na fakultetima u 90 gradova i mjesta diljem Hrvatske. U tim je događanjima sudjelovalo više od 16 tisuća osoba, od toga 13 tisuća djece i mladih – dvostruko više nego godinu ranije. Uz to, 10 medijskih kuća u 6 hrvatskih gradova ugostilo je gotovo tisuću školaraca na radionicama “Djeca upoznaju medije”.

Više od 270 događanja tijekom 2. Dana medijske pismenosti

Ove godine Dani medijske pismenosti poklapaju se s Europskim tjednom medijske pismenosti, inicijativom koju je lani pokrenula Europska komisija.

U sklopu hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije u Zagrebu će se od 31. ožujka do 1. travnja održati međunarodna stručna konferencija na visokoj razini “Medijska pismenost u svijetu koji se stalno mijenja: Integrirati. Okupiti. Osnažiti.”, koja će ujedno biti središnji događaj Europskog tjedna medijske pismenosti. Neki od sudionika konferencije – međunarodnih stručnjaka za medijsku pismenost održat će i predavanja i radionice za knjižničare, nastavnike i odgojitelje te za mlade.

Kao i proteklih godina, pozivamo sve odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, medije, udruge i druge društvene dionike da samostalno, ili uz našu podršku organiziraju događaje u svojim sredinima, kako bi djeci i mladima, ili pak odraslima pružili mogućnost usvajanja znanja i vještina medijske pismenosti.

Na portalu medijskapismenost.hr sada je dostupno za preuzimanje 16 obrazovnih materijala na temelju kojih se mogu organizirati radionice za djecu i mlade u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, kao i roditeljski sastanci na temu medijske pismenosti.

Obrazovni materijali za preuzimanje

Ovi materijali, pripremljeni u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, do sada su preuzeti više od 105 tisuća puta, a u ožujku će biti objavljeni i novi materijali koje su pripremili domaći i strani stručnjaci.

Održat će se ponovno i radionice “Djeca upoznaju medije” u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu. Ove radionice, namijenjene starijim osnovnoškolcima i srednjoškolcima, održavat će se od 24. veljače do 8. travnja. Prijave za njih otvorene su na portalu medijskapismenost.hr, gdje možete pratiti i sve druge informacije o Danima medijske pismenosti.

Prijavite učenike za radionice u medijima u 6 gradova