Dani medijske pismenosti 2019.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 8. do 12. travnja 2019. održani su drugi Dani medijske pismenosti.

Cilj je Dana medijske pismenosti osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana, posebice djece i mladih vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju i razvoj održivih projekata medijske pismenosti, te podrška odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.

Tema koju smo ove godine naglasili je poštovanje prema sebi i drugima u medijima. To uključuje niz podtema, kao što su tolerancija, govor mržnje, lažne vijesti, dezinformacije i manipulacije, poticanje empatije i poštovanje ljudskog dostojanstva te zaštita privatnosti i sigurnost u medijima, na društvenim mrežama i komunikacijskim platformama.

Za Dane medijske pismenosti 2019. pripremljeni su novi obrazovni materijali za rad s djecom i mladima u vrtićima, osnovnim i srednjim školama te za održavanje roditeljskih sastanaka o medijima i medijskoj pismenosti. Organizirano je ukupno 273 predavanja, radionica, filmskih projekcija i drugih događanja u više od 90 gradova i mjesta u Hrvatskoj. U tim aktivnostima sudjelovalo je više od 16 tisuća osoba, od čega 13 tisuća djece i mladih. Kroz program “Djeca upoznaju medije” gotovo tisuću učenika iz 92 osnovne i srednje škole dobilo je priliku posjetiti medijske kuće u Rijeci, Splitu, Osijeku, Puli, Zadru i Zagrebu, gdje su se upoznali s procesom nastanka vijesti i funkcioniranjem medijskih kuća.

U projekt su se kao partneri uključili Hrvatski audiovizualni centar, , Hrvatska mreža nezavisnih kinoprikazivača, Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Veleučilište VERN’, Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatsko novinarsko društvo, CARNet, Udruga Alterntor, Veleposlanstvo Kraljevine Švedske, Veleposlanstvo Kraljevine Danske, Veleposlanstvo Kraljevine Norveške, Veleposlanstvo Finske, Hrvatska radiotelevizija, Nova TV, televizija, , , Slobodna Dalmacija, , , Slavonski radio, Media servis i Yammat FM, a podršku projektu dao je i Ured pravobraniteljice za djecu.

Više od 270 događanja tijekom 2. Dana medijske pismenosti

U aktivnostima u sklopu 2. Dana medijske pismenosti sudjelovalo je više od 13 000 djece i mladih te oko 1850 obrazovnih djelatnika, a obrazovni materijali za rad s djecom u vrtićima i školama te njihovim roditeljima preuzeti su 25 000 puta te su i dalje dostupni za preuzimanje

Kino kao mjesto filmskog i medijskog obrazovanja

Filmsko-obrazovni program, koji je u sklopu 2. Dana medijske pismenosti organizirao HAVC u suradnji s mrežom i Hrvatskim filmskim savezom, održan je u 12 neovisnih kina diljem Hrvatske. Ukupno je sudjelovalo više od 2000 djece i mladih, kao i preko 150 nastavnika i stručnih suradnika

Kako se odabiru teme za Dnevnik?

Kako bi zadovoljili potrebe raznovrsne publike, urednici slažu središnje informativne emisije po principu švedskog stola, u kojem nude za svakoga po nešto – saznali su učenici na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ na Novoj TV

Stručni skupovi o medijskoj pismenosti za učitelje i nastavnike

U sklopu 2. Dana medijske pismenosti održani su stručni skupovi u Splitu, Rijeci i Zagrebu, na kojima je oko 400 učitelja i nastavnika dobilo ideje kako koristiti medije u nastavi, s učenicima analizirati medijske sadržaje i poticati ih na kritičko razmišljanje

Rasprava na učeničkom kolegiju: koje su teme najbolje za naslovnicu

Na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ u Jutarnjem listu, novinar i urednik Željko Trkanjec učenike je podijelio u skupine – po novinskim rubrikama. Svaka je skupina odabrala tri aktualne teme iz svog područja pa su na glasnom i prilično veselom kolegiju jedni pred drugima branili svoje teme i pokušavali dobiti naslovnicu

Javite nam kako ste obilježili 2. Dane medijske pismenosti

Pozivamo sve koji su organizirali neki događaj ili aktivnost u sklopu 2. Dana medijske pismenosti da nam se jave s povratnim informacijama. Zanimaju nas vaša iskustva i ideje, kako bismo ih ugradili u sljedeće Dane medijske pismenosti, kao i u redovni sadržaj portala medijskapismenost.hr

Svaki dan u redakciji je drugačiji

Osnovnoškolci i srednjoškolci, koji su sudjelovali na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ na RTL-u, saznali su kako izgleda dnevni ritam televizijske redakcije i što sve rade urednici i voditelji, a učenike Medicinske škole iz Varaždina pitali smo kako zamišljaju idealan TV dnevnik

Dva predavanja finskog stručnjaka za medijsku pismenost i dezinformacije

U sklopu 2. Dana medijske pismenosti, Zagreb će posjetiti Mikko Salo, osnivač finske organizacije za provjeru činjenica FactBaari i savjetnik Europske komisije za pitanja lažnih vijesti i dezinformacija na internetu. Održat će predavanje 11. travnja u 13.45 na Fakultetu političkih znanosti, a u 18 sati i u Hrvatskom novinarskom društvu

‘Od sada ću radio slušati na drugačiji način’

Na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ na Yammat FM-u, učenici Osnovne škole Donja Stubica u samo su nekoliko sati napredovali od publike koja u radiju uživa isključivo u glazbi do malih medijskih stručnjaka s vlastitom radijskom emisijom

Održite roditeljski sastanak o medijima i medijskoj pismenosti

Kao pomoć odgojiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima u vođenju roditeljskih sastanaka na temu poticanja medijske pismenosti kod djece, u sklopu 2. Dana medijske pismenosti pripremljeni su materijali pod nazivom ‘Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija’

Uz crnu, djeca u novinama žele i bijelu kroniku

Učenici iz Osnovne škole Dalj na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ u Glasu Slavonije naučili su se služiti novinarskim žargonom, tako da sada znaju da prijelom u novinarstvu nema veze s kostima, kao što ni šlager nema veze sa šlagom. Bili su i na terenu te poslije napisali svoju reportažu

Materijali za uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice

Na temelju materijala ‘Fake ≠ fact’ možete održati jednu, ili nekoliko radionica za srednjoškolce te ih osposobiti za kritičko vrednovanje izvora i prepoznavanje različitih tehnika propagande, a tu su i upute po kojima učenici mogu snimiti vlastiti propagandni film

Od uredničkog kolegija do novina spremih za tisak

Učenice Osnovne škole Ivana Meštrovića posjetile su redakciju Večernjeg lista u sklopu radionica ‘Djeca upoznaju medije’ i prvi se put susrele s funkcioniranjem jedne novinske redakcije i procesom stvaranja novina, a dobile su priliku napraviti i svoj mali Večernjak

‘Za minutu javljanja u eter potrebno je puno pripreme’

Učenici jedne osnovne i jedne srednje škole, koji su prošlog tjedna sudjelovali na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ u redakciji Media servisa naučili su puno novih stvari o specifičnostima rada na radiju, a najhrabriji su se i sami javljali u eter

Rezultati prvih Dana medijske pismenosti u Hrvatskoj

Procjenjuje se da je u aktivnostima i predavanjima Dana medijske pismenosti sudjelovalo više od 5 i pol tisuća djece i mladih, a njih još tisuću iz 90 osnovnih i srednjih škola posjetilo je medijske kuće u sklopu aktivnosti Djeca upoznaju medije

Materijali za preuzimanje

Plakat Dana medijske pismenosti 2019.

FAKE≠FACT: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učioinicu

Materijali za srednje škole

FAKE ≠ FACT plakat za učionicu

Radionica Oglasi

Radionički materijali za dječje vrtiće – za djecu od 6 do 7 godina

 

Prikriveno

Nastavni materijali za osnovne škole – za učenike od 1. do 4. razreda

 

Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu

Nastavni materijali za osnovne škole – za učenike od 5. do 8. razreda

Ljudsko dostojanstvo, vrijeđanje, sramoćenje i govor mržnje

Nastavni materijali za srednje škole – za učenike od 1. do 4. razreda

Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija
Priprema za roditeljske sastanke u dječjim vrtićima
Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija
Priprema za roditeljske sastanke od 1. do 4. razreda osnovne škole
Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija
Priprema za roditeljske sastanke od 5. do 8. razreda osnovne škole

Djeca i – dobar početak

Vodič za roditelje predškolaca

Moj dida je pao s Marsa

Međuzvjezdani flmološko-metodički priručnik

I dalje možete preuzeti i koristiti materijale koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u sklopu 1. Dana medijske pismenosti:

Slikovnica o medijima

Medijska pismenost za najmlađe

Djeca i mediji

Knjižica za roditelje i skrbnike djece

Radionica optičkih igračaka

Radionički materijali za vrtiće za djecu od 5 do 7 godina

Pozitivni i negativni medijski sadržaji

Nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda

Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje

Nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda

Kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti

Nastavni materijali za srednje škole za učenike od 1. do 4. razreda

OBRAZOVNI MATERIJALI

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Postoje li u vašoj obitelji pravila o korištenju medija i vremenu koje djeca smiju provesti uz ekrane?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...