Osnovnoškolci i srednjoškolci, koji su sudjelovali na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ na RTL-u, saznali su kako izgleda dnevni ritam televizijske redakcije, što sve rade urednici i voditelji i koje je ‘zlatno pravilo’ televizije

Piše: Irena Domitrović

Radionice “Djeca upoznaju medije” održavale su se u sklopu 2. Dana medijske pismenosti u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu, od 4. ožujka do 14. travnja. U projekt se i ove godine uključio RTL koji je za svoje posjetitelje – učenike od 5. razreda osnovne do 4. razreda srednje škole pripremio raznovrsne radionice.

Djeca upoznaju medije: radionice za djecu i mlade u medijskim kućama

Brojni učenici u tom su razdoblju posjetili redakciju RTL televizije gdje su ih dočekali urednici i voditelji središnje informativne emisije te meteorolozi, spremni odgovoriti na svako njihovo pitanje, a bilo ih je zaista puno. Učenike je najviše zanimalo tko donosi odluke o sadržaju vijesti, koliko traje radno vrijeme na televiziji, što se dogodi ako netko kaže nešto pogrešno i kako izgleda proces pripreme svake emisije.

Ujutro su u redakciji učenike dočekala prazna radna mjesta koja zapravo najbolje dočaravaju dnevni ritam jedne novinarske redakcije. Urednici su objasnili učenicima kako su novinari u prvom dijelu dana često na terenu u potrazi za novim i zanimljivim informacijama.

“Imamo dnevni raspored, ali svaki je dan drugačiji”, tako je posao na televiziji opisala urednica i voditeljica Ana Brdarić Boljat.

O radu na televiziji s učenicima je razgovarao i Ivan Vrdoljak, također urednik i voditelj na RTL-u. Rekao im je kako je voditelj odgovoran za svaku svoju izgovorenu riječ i kako se program ne može zaustaviti ako netko pogriješi, a gledatelji svaku grešku odmah primijete i reagiraju.

Zlatno pravilo televizije: KISS

Učenici su na RTL televiziji poslušali i predavanje o vijestima i novinarstvu općenito, naučili su da je zlatno pravilo televizije KISS (keep it short and simple) i koliko je važna odjeća i boja glasa za nekoga tko stoji ispred kamere.

Osim predavanja, domaćini na RTL-u pripremili su i niz kratkih vježbi za svoje posjetitelje. Tako su neki od njih dobili priliku naučiti vježbe disanja i govora, čitali su vijesti i snimali svoje kolege.

Pitali smo učenike Medicinske škole iz Varaždina kako oni zamišljaju svoj idealan dnevnik na televiziji. Melita (16) rekla je da bi ona u dnevniku prebacila politiku na kraj, jer joj je to najdosadnije, a na početak bi stavila emotivne priče koje su važne za sve građane Hrvatske. Njezin prijatelj Karlo (17) bi također izbacio politiku, ali bi u prvi plan stavio sport. Učenici se slažu da je na televiziji previše reklama, a na radionici su saznali zašto su one nužne komercijalnim televizijama.

Dane medijske pismenosti organizirali su Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, a cijeli projekt provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.

Materijali za radionice u vrtićima, osnovnim i srednjim školama