Učenici jedne osnovne i jedne srednje škole, koji su prošlog tjedna sudjelovali na radionicama ‘’ u redakciji Media servisa naučili su puno novih stvari o specifičnostima rada na radiju, a najhrabriji su se i sami javljali u eter

Piše: Irena Domitrović

Radionice “Djeca upoznaju medije“, organizirane u sklopu 2. Dana medijske pismenosti, održavaju se u razdoblju od 4. ožujka do 14. travnja u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu.

Prva radionica ‘Djeca upoznaju medije’ održana na HRT-u

Učenike tako ugošćuje i informativna agencija s pet radijskih postaja: Gold FM, Narodni , Antena Zagreb, Enter Zagreb i Extra FM. Na prvim radionicama, održanima prošlog tjedna, učenici su ondje dobili priliku vidjeti kako izgleda jedan radni dan na radiju, a iznenadio ih je broj zaposlenika i kompleksnost njihovog posla.

“Mislila sam da ljudi koji rade na radiju imaju jako jednostavan posao, da stanu ispred mikrofona i pričaju. Danas sam shvatila da to ipak nije tako, ti ljudi sve moraju unaprijed pripremiti. Za jednu minutu javljanja u eter potrebno je puno pripreme i to me iznenadilo”, izjavila je Tara iz Osnovne škole Kustošija.

Njezin školski kolega Teo mislio je, kao i brojni drugi učenici koji nikada nisu bili na radiju, da je radio medij u kojem radi dvoje, troje zaposlenika, odnosno onoliko koliko ih se može čuti u eteru. Ušavši u užurbanu radijsku redakciju učenici su se iznenadili vidjevši da ondje rade novinari, urednici, voditelji, programski i audio producenti, DJ-i i brojni drugi djelatnici.

Učenici koji su sudjelovali na ovoj radionici saznali su i kako se bira glazba, njima najprepoznatljiviji element radija, te kako ljudi na radiju dolaze do novih hitova, a vidjeli su i kako izgleda javljanje uživo iz studija. Ovdje ih je najviše iznenadilo to kako ljudi drugačije zvuče uživo u odnosu na ono kako zvuče kada ih slušaju na radiju.

Karla, učenica Srednje škole ban Josip Jelačić otkrila nam je kako je radio doživljavala kao medij koji svoj program emitira iz neke malene, mračne prostorije, te je priznala kako ju je jako iznenadio ugodan i moderan ambijent u kojem se našla.

Domaćini na radiju potrudili su se učenicima održati niz zanimljivih predavanja o uobičajenom radnom danu na radiju, pripremama za javljanje uživo i pisanju vijesti za radio, nagradnim igrama koje su postale hit među slušateljima, ali i o odgovornosti koju nosi svako javljanje u eter. Kako bi radionica bila još zanimljivija, učenici su dobili i poneki zadatak. Najhrabriji među njima dobili su priliku reći nešto u eter slušateljima ili snimiti svoje vijesti, a svi su zajedno osmišljavali pitanja za intervju s nekom glazbenom zvijezdom čiju glazbu vole slušati.

Prve skupine učenika tako su već upoznale radio, a radionice na radiju i u drugim medijima nastavljaju se i u narednim tjednima.

Dane medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.

Dječje radijske emisije o važnim i intrigantnim temama