Na radionici ‘’ na -u, učenici Osnovne škole Donja Stubica u samo su nekoliko sati napredovali od publike koja u radiju uživa isključivo u glazbi do malih medijskih stručnjaka s vlastitom radijskom emisijom

Piše Irena Domitrović

Jedna od važnih aktivnosti Dana medijske pismenosti su i radionice “Djeca upoznaju medije” koje se održavaju u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu i na kojima učenici od 5. razreda osnovne do 4. razreda srednje škole o medijima uče neposredno od medijskih profesionalaca. Učenici Osnovne škole Donja Stubica tako su jednu subotu u ožujku proveli u redakciji zagrebačkog radija Yammat FM i tamo u samo nekoliko sati napravili vlastitu radijsku emisiju.

Posao na radiju je uzbudljiv, ali i stresan

Radionicu za učenike pripremila je Silvija Šeparović, dugogodišnja radijska novinarka i urednica. Strpljivo i jednostavnim jezikom objasnila je učenicima koje su glavne karakteristike radija, kako se odabire glazbeni program, kako nastaju radijske emisije i koliko je pozadinskog posla potrebno za realizaciju radijskog programa. Nakon kraćeg uvodnog predavanja učenicima je zadala zadatak da se podijele u skupine i da probaju sami stvoriti svoju radijsku emisiju.

Učenica Marta pohvalila je domaćine na Yammatu koji su njoj i njezinim prijateljima objasnili kako funkcionira i tko što radi. “Posao ljudi koji rade na radiju mi se čini jako zanimljiv, i baš mi se sviđa”, rekla nam je Marta. Njezina prijateljica Eva dodala je i da misli kako je posao na radiju uzbudljiv, ali i stresan, iako je sigurna da bi se ona s tim stresom mogla nositi. Učenici su tijekom ove radionice shvatili kolika odgovornost leži na onome tko stoji ispred mikrofona i priča u eter.

Učenik Venio priznao je da jako rijetko sluša radio, i da je radijsku redakciju zamišljao kao jednu prostoriju u kojoj svi sjede i rade zajedno. Iznenadilo ga je kako postoje posebne sobe u kojima se snima i montira program te još jedna u kojoj sjedi DJ koji pušta glazbu i javlja se u eter. “Ova radionica potrebna je učenicima da nauče kako rade mediji, i ja bih opet došao i sljedeće godine”, rekao je Venio dok je čekao da njegov dio emisije dođe na montažu.

Nema emisije bez jinglea

Radijska emisija koju su osmislili učenici sastojala se od vijesti i intervjua. Učenici su sami pronašli informacije za svoje vijesti i napisali ih, te osmislili pitanja za intervju. Radijska emisija ne bi bila potpuna da učenici nisu osmislili i vlastiti jingle. Upravo taj dio najviše se svidio Marti s početka priče. Prvo su učenici naučili što je jingle, potom su ga snimili, a onda im ga je njihova mentorica Silvija Šeparović montirala što je učenicima bilo jako zanimljivo gledati.

“Najviše mi se svidjela montaža, nisam ni znala da tu ima toliko puno posla jer nisam znala da sve što ide van u eter, na primjer u nekoj emisiji ili vijestima, mora proći kroz montažu. Do sada sam radio slušala tako da nisam razmišljala o tome kako nastaje taj program, ali mislim da ću od sada radio slušati na malo drugačiji način”, izjavila je Ivana.

Oduševljeni i prepuni dojmova učenici su poslušali svoju radijsku emisiju koju su dobili za uspomenu, te su se složili kako su ovakve radionice itekako korisne jer su dobili priliku upoznati radio iz potpuno drugačije perspektive što će im pomoći da ga sada slušaju s još više pozornosti i razumijevanja.

Dane medijske pismenosti, koji se ove godine održavaju drugi put, od 8. do 12 travnja, organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, a cijeli projekt provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.

Dani medijske pismenosti 2019. – Raspored događanja