‘Važno mi je da učenici nauče misliti svojom glavom i kritički pristupati svemu što vide, čuju i pročitaju’, rekla nam je profesorica Vesna Samardžić iz OŠ Ivana Lovrića u Sinju, koja je svoje učenice dovela na radionicu ‘Djeca upoznaju medije’ u Slobodnoj Dalmaciji

Piše: Irena Domitrović

Radionice “Djeca upoznaju medije” koje su u sklopu 2. Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s vodećim medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu, održavale su od početka ožujka do sredine travnja.

Učenike je tako ugostila i redakcija Slobodne Dalmacije, čiji je glavni urednik Jadran Kapor odgovorio na njihova brojna pitanja vezana uz novinarstvo i medije.

U velikoj prostoriji za okruglim stolom donose se odluke o tome kako će novine sutra izgledati. Upravo su u toj prostoriji brojni učenici raspravljali o Slobodnoj Dalmaciji s Jadranom Kaporom. On im je približio što znači biti glavni urednik novina, kako izgleda jedan njegov radni dan i koje sve odluke mora svakodnevno donositi.

Pored toga, naglasak u radionici stavljen je na razlikovanje istinitih od lažnih vijesti.

Kako i sami sudjelujemo u širenju lažnih vijesti

Profesorica hrvatskog jezika iz Osnovne škole Ivana Lovrića u Sinju, Vesna Samardžić smatra kako su ovakve radionice jako korisne učenicima, jer tako mogu “iz prve ruke doznati nešto novo o onome s čime se svakodnevno susreću”, a to su vijesti u različitim formatima. Profesorica dodaje i kako se “u tim godinama učenici teško mogu sami razviti u osobu koja će na pravilan način pristupati medijima ako ih odrasli tome ne poduče”, a jedan od oblika te poduke su i ovakve radionice izvan škole.

Pričajući o medijima, Kapor je učenicima objasnio i razliku između tiska i vijesti na portalima, ali i koji su primarni izvori zarade jednih, a koji drugih.

Profesorica Samardžić smatra kako je iznimno bitno da učenici dobiju priliku od profesionalaca učiti o novinarskoj struci. “Važno mi je da učenici nauče misliti svojom glavom i kritički pristupati svemu što vide, čuju i pročitaju. Ja s njima razgovaram, komentiram i zajedno dolazimo do zaključaka, ali ljudi iz struke im ipak mogu pobliže odgovoriti na mnoga pitanja na koja ja ne mogu”, zaključila je profesorica Samardžić.

Materijali za uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice

Dane medijske pismenosti, koji su ove godine održani drugi put, od 8. do 12 travnja, organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, a cijeli projekt provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.

Saznajte više o Danima medisjke pismenosti 2019.