Učenice Osnovne škole Ivana Meštrovića na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ u Večernjem listu prvi su se put susrele s funkcioniranjem jedne novinske redakcije i procesom stvaranja novina, a dobile su priliku napraviti i svoj mali Večernjak

Piše: Irena Domitrović

Od početka ožujka do sredine travnja u tijeku su radionice “Djeca upoznaju medije“, namijenjene učenicima od 5. razreda osnovne do 4. razreda srednje škole. Radionice se održavaju u sklopu 2. Dana medijske pismenosti u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu, a projektu se i ove godine pridružio i Večernji list.

Izbor važnih i aktualnih tema

U 10 sati počinje jutarnji urednički kolegij. Za dugačkim stolom okupili su se urednici svih rubrika, pred njima su brojne novine od tog dana i papiri s bilješkama. Raspravlja se o člancima koji su dan ranije bili najčitaniji i dogovaraju se teme koje će se danas obrađivati.

Učenice Osnovne škole Ivana Meštrovića zainteresirano su promatrale kako se stranice novina pune idejama. Sat vremena kasnije, urednici su napustili kolegij kako bi svojim novinarima podijelili zadatke, a učenice su krenule u obilazak redakcije s urednicom časopisa za djecu Radost, Melitom Redžić Savičić i na jedno kratko predavanje o novinama koje im je održao zamjenik glavnog urednika Mislav Šimatović.

Vidjele su kako izgleda redakcija, čule što su šlageri, okviri i potpisi u novinama, zašto su važne fotografije i naslovi te saznale koja je strana novina atraktivnija, lijeva ili desna.

Prepune dojmova vratile su se u svoju malu redakciju, podijelile uloge i počele raditi na svojim novinama. Osam stranica malog Večernjaka morale su popuniti tekstovima o temama koje njih zanimaju, koje smatraju aktualnima i važnima.

Teme koje su osmislile bile su zaista raznovrsne, od kurikularne reforme, lektire, povratka emisije Ples sa zvijezdama, nove društvene mreže TikTok koja je hit među mladima, poznatim Youtuberima, važnosti tradicionalnih medija u društvu, a mjesta se u ovim novinama našlo i za najvažniju sporednu stvar na svijetu, nogomet.

Učenice u ulogama novinarki

Učenice su se odlično snašle u svojim zadacima, marljivo istražile sve teme i napisale jako dobre tekstove. Učenica Lana otkrila nam je da joj je kolegij djelovao pomalo dosadno jer se tamo puno razgovara, ali da joj je jako zabavno pisati članke. Na radionici se prvi put našla u ulozi novinarke koja piše vlastiti tekst i rekla je da joj se jako svidjelo ovo novo iskustvo.

Mlade novinarke uživjele su se u svoje uloge pa su napravile i malu anketu o tome što zaposlenici Večernjaka misle o njihovom posjetu redakciji. “Mislim da je ova radionica jedna od boljih stvari koje su se dogodile u Večernjem listu, i nama i vama”, rekao im je zamjenik glavnog urednika Stjepan Blažević, a učenice su se složile s ovom izjavom. Zadovoljne i pune dojmova zaključile su da novine uopće nisu dosadan medij, kako su prije mislile.

“Novine su same po sebi poučne, posebno ako imaju puno teksta. U njima je i dosta sadržaja zanimljivih mladima – zabavnih, kao što su vicevi i križaljke, ali i ozbiljnih”, rekla nam je Brigita iz Osnovne škole Ivana Meštrovića.

Večernji list za svoje je mlade posjetitelje pripremio dvije različite radionice, jednu na kojoj učenici stvaraju svoje novine i drugu koja će uključivati multimedijalno iskustvo.

Dane medijske pismenosti, koji se ove godine održavaju drugi put, od 8. do 12. travnja, organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, a cijeli projekt provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.

Napravite pozitivne razredne novine