Ključevi filma služe kao podsjetnik nastavnicima, roditeljima, djeci i mladima za razgovor o igranom filmu te sadrže šest ključnih područja na koja valja obratiti pozornost pri aktivnom gledanju igranog filma, a to su: radnja/sadržaj, likovi, realizacija/izvedba, igranofilmski žanr, doživljaj i poruka

Izvor: KinoKino

Donosimo vam pitanja iz brošure pod nazivom Ključevi filma, koja je pripremljena za 3. izdanje Međunarodnog filmskog festivala za djecu KinoKino, održano u veljači 2018. u zagrebačkom Kinu Europa.

Ključevi filma su korisno pomagalo namijenjeno filmskoj nastavi i analizi, ali i svim oblicima formalnih i neformalnih razgovora o filmu. Izvorno ih je osmislio tim stručnjaka pod vodstvom Marjo Kovanen iz kulturne organizacije Koulukino koju financira finsko Ministarstvo kulture i obrazovanja, a koja proizvodi edukativne materijale za filmove, te promovira i podržava filmsku nastavu i edukaciju. U hrvatskoj verziji izvorni je koncept prilagođen u skladu s hrvatskim stručnim terminima i nazivljem.

Ključevi filma upravo su ono što im ime govori: alat za “otključavanje svakog igranog filma” kao bitan dio aktivna gledanja umjesto pasivna konzumiranja audiovizualnih sadržaja. Služe kao podsjetnik nastavnicima, roditeljima, djeci i mladima za razgovor o igranom filmu te sadrže šest ključnih područja na koja valja obratiti pozornost pri aktivnom gledanju igranog filma, a to su: radnja/sadržaj, likovi, realizacija/izvedba, igranofilmski žanr, doživljaj i poruka. Tek kad se sva navedena područja uzmu u obzir, gledanju filma i promišljanju o filmu pristupili smo aktivno, kritički i zrelo te svjesni magične moći filma.

Što sve djeca uče gledajući filmove

Radnja

Kako biste ukratko opisali radnju filma?

Što je pokretački motiv radnje?

Kakav je kraj filma?

Likovi

Tko je glavni lik u filmu? Kakav/a je?

Tko su drugi likovi u filmu? U kakvoj su vezi s glavnim likom?

Kakve emocije proživljavaju likovi?

Realizacija

Što je bilo najupečatljivije u realizaciji filma (fotografija, montaža, gluma, režija, dramaturgija)?

Kakvi su kostimi i scenografija?

Koja su stanja kamere u filmu, kakvi su raksursi i kakvo je kadriranje?

Različita stanja kamere: kada se koriste i kako utječu na gledatelje

Kakva je filmska glazba?

Žanr

O kojem se filmskom žanru radi?

Kakva su bila vaša očekivanja?

Koje ste druge filmove tog žanra gledali?

Kome biste preporučili ovaj film? Zašto?

Doživljaj

Kako vam se svidio film?

Kakv je ugođaj u filmu?

Što je najpamtljivije u filmu?

Koji su najsmješniji, najtužniji, najnapetiji ili najstrašniji dijelovi filma?

Poruka

Koja je poruka filma?

Iz čije je perspektive ispričana radnja filma i kako to znamo?

Na koji način film pokušava utjecati na gledatelje?

Kakve vrijednosti film odražava?

Priručnik za korištenje filma u razrednoj i nastavi medijske kulture

Foto: KinoKino