Cilj Dana medijske pismenosti je osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima, a ove godine u fokusu je utjecaj medija na mentalno zdravlje

Piše: Ana Dokler

ove će se godine održati od 19. do 25. travnja, s različitim aktivnostima i u tjednima prije i poslije. Četvrtu godinu zaredom projekt se provodi u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku te brojnih drugih partnera, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture i medija.

Cilj Dana medijske pismenosti je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima. Naglasak će ove godine biti na utjecaju medija na mentalno zdravlje djece i mladih, no i dalje će posebna pažnja biti posvećena aktualnom problemu dezinformacija i lažnih vijesti te općenito razvoju vještina kritičkog sagledavanja medijskih sadržaja, kao i boljeg razumijevanja kako različiti mediji funkcioniraju.

O tim će temama u suradnji s domaćim i stranim stručnjacima biti pripremljeni obrazovni materijali koji će se moći preuzeti na portalu medijskapismenost.hr i koristiti u radu s djecom i mladima, ili odraslima. Do sada su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili ukupno 21 obrazovni materijal za odgojitelje, nastavnike i roditelje, koji su i dalje dostupni za preuzimanje. Na temelju tih materijala mogu se organizirati radionice za djecu i mlade, ili pak roditeljski sastanci u vrtićima i školama, odnosno pokrenuti razgovori o medijima u obitelji.

Obrazovni materijali za preuzimanje

Budući da su Dani medijske pismenosti koncipirani kao platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti, i ove godine pozivamo sve odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, medije, udruge i druge društvene dionike da se uključe i organiziraju predavanja, radionice, okrugle stolove, filmske projekcije i druge aktivnosti – uživo, uz poštivanje epidemioloških mjera, ili putem interneta.

Dani medijske pismenosti 2020. zbog epidemioloških mjera održani su većim dijelom na daljinu, s nizom online aktivnosti. Uz obrazovne materijale na temelju kojih su održavane radionice u virtualnim učionicama, Agencija za elektroničke medije  i UNICEF u koordinaciji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja objavili su 12 video lekcija medijske pismenosti, koje su pripremili nastavnici iz različitih dijelova Hrvatske. Provedena je i internetska kampanja s ciljem osvještavanja i osnaživanja građana za kritičko promišljanje, prepoznavanje dezinformacija te sigurno i odgovorno korištenje interneta, što se pokazalo osobito važnim u vrijeme pandemije.

Za više informacija o 4. Danima medijske pismenosti pratite portal medijskapismenost.hr!

Pojačan interes za medijsku pismenost u vrijeme koronavirusa