Uz aktivnosti opisane u priručniku namijenjenom odgajateljima i učiteljima, djeca prve spoznaje o medijima usvajaju na način prilagođen njihovoj dobi, kroz interakciju i iskustveno učenje putem vlastitih osjetila

Piše: Ana Dokler

Medijska pismenost za najmlađeMultimedijski priručnik za djecu predškolske i rane školske dobi  obrazovni je materijal namijenjen odgajateljima predškolaca i učiteljima školaraca u prvom i drugom razredu osnovne škole.

Autorica priručnika je Alma Čakmazović, ilustratorica Petra Zlonoga, a recenzentica doc. dr. sc. Marina Gabelica s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Prva hrvatska slikovnica o medijskoj pismenosti za najmlađe

Priručnik je inspiriran Slikovnicom o medijima, koju su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili 2018., u sklopu 1. Dana medijske pismenosti. Objavljen je 2021. u nakladi Saveza društava “Naša djeca” Hrvatske i Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, uz financijsku podršku Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a. Predstavljen je u sklopu 4. Dana medijske pismenosti te je dostupan za preuzimanje na portalu medijskapismenost.hr.

Teorijski dio priručnika uključuje objašnjenja pismenosti, medija i medijske pismenosti, dok je u praktičnom dijelu opisano 6 iskustvenih aktivnosti koje odgajatelji i učitelji mogu provesti s djecom kako bi im omogućili spoznaju o razlici između svijeta medija i svijeta zbilje.

Sastavni dio priručnika je i Video o medijima, nastao također na temelju Slikovnice o medijima, u kojem kroz izabrane aktivnosti djecu vode animirani likovi i njihovi vršnjaci.

Video o medijima: Medijska pismenost za najmlađe

“Sva tri materijala, priručnik, slikovnica i video, sadrže aktivnosti u kojima djeca prve spoznaje o medijima usvajaju na način prilagođen njihovoj dobi (5 godina i više) kroz interakciju i iskustveno učenje putem vlastitih osjetila. Sadržajna razlika između priručnika, slikovnice i videa je u tome što priručnik sadrži najviše aktivnosti te je u njemu izložen eksplicitni teorijski sadržaj namijenjen odgajateljima i učiteljima. U slikovnici i videu teorija je ugrađena u iskustvene aktivnosti, a djeci su predstavljeni samo ključni teorijski pojmovi s ciljem da se s njima susretnu (vjerojatno) prvi put, zadrže ih u sjećanju te ih kasnije, kroz odgoj i obrazovanje, istražuju i nadograđuju svoje spoznaje o njima”, stoji u uvodnom dijelu priručnika, koji je dobio i odobrenje Agencije za odgoj i obrazovanje.

Preuzmite multimedijski priručnik ‘Medijska pismenost za najmlađe’