Od 25. listopada do 1. studenog obilježava se -ov Svjetski tjedan medijske i informacijske pismenosti, a mi vam prenosimo nekoliko jednostavnih ideja za promoviranje medijske pismenosti u školama

Piše: Ana Dokler

Svjetski tjedan medijske i informacijske pismenosti, koji je inicirao UNESCO 2012., ove se godine obilježava od 25. listopada do 1. studenog, a  glavna tema je Medijska i u kritičnim vremenima: osmišljavanje novih načina učenja i informacijskog okruženja.

U svojoj poruci povodom Svjetskog tjedna medijske i informacijske pismenosti, glavna ravnateljica UNESCO-a Irina Bokova, napominje kako su nam informacije danas dostupnije nego ikada prije, što otvara nove horizonte za razmjenu znanja i produbljivanje dijaloga, no donosi i izazov osnaživanja žena i muškaraca kako bi na najbolji način iskoristili nove mogućnosti za dobro svih, u skladu s ljudskim pravima.

Ključ je u kritičkom promišljanju i zbog toga je medijska i informacijska pismenost toliko važna. Često se govori o generaciji digitalnih urođenika, a ja vjerujem da nam je potrebna nova generacija digitalnih građana, posebno mladih žena i muškaraca s vještinama za kritičko vrednovanje, provjeru i korištenje informacija te doprinos transformaciji informacija u znanje za dobrobit svih. To je ključno za osnaživanje pojedinaca kako bismo izgradili inkluzivno društvo znanja, prevenirali nasilni ekstremizam, promovirali dijalog, toleranciju i ljudska prava te proveli Program održivog razvoja do 2030.”, poručuje Irina Bokova.

Resursi za nastavnike

Na internetskoj stranici UNESCO-ova Svjetskog tjedna medijske i informacijske pismenosti mogu se pronaći brojne korisne informacije i resursi za promoviranje medijske i informacijske pismenosti u zajednici, medijima i školama.

Prijedlozi za obilježavanje ovog Svjetskog tjedna u školama uključuju organiziranje posjeta lokalnoj medijskoj kući te razgovor s urednicima, novinarima i tehničkim osobljem o tome kako se rade vijesti; pozivanje medijskih stručnjaka u školu; projekciju filma koji će učenike potaknuti na kritičko promišljanje i raspravu o sadržaju, metaforama i skrivenim porukama; gledanje kratkih filmova koje su učenici snimili o temama povezanima s medijskom pismenošću, poput govora mržnje, elektroničkog nasilja, ili poticanja međukulturalnog dijaloga te organiziranje aktivnosti u školskoj knjižnici kroz koju će učenici naučiti kako doći do informacija i kritički razmišljati o izvorima. Također možete učenike upoznati s novom UNESCO-ovom inovacijom MIL Clicks kojoj je cilj poticati medijsku i informacijsku pismenost putem društvenih mreža.

medijska-pismenost-MIL-Week-škole

Kako biste se dodatno informirali i insprirali, možete preuzeti i UNESCO-ov Kurikul medijske i informacijske pismenosti za nastavnike koji je u elektroničkom obliku dostupan na više svjetskih jezika.

Školski film može biti vrijedan resurs za medijski i građanski odgoj