Učenicima zadajte zadatak da zajedno s roditeljima prolistaju priloge dnevnih novina koji se izdaju subotom ili nedjeljom te pronađu svaki oglas koji izgleda kao novinarski tekst

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda

Nastavni materijali namijenjeni radu s učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole, koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u sklopu 2. Dana medijske pismenosti, posvećeni su temi prikrivenog oglašavanja u medijima. Uz objašnjenja pojmova plasmana proizvoda i prikrivenog oglašavanja, sadrže i niz vježbi i zadataka za učenike, uključujući zadatak koji učenici tijekom vikenda trebaju provesti kod kuće zajedno s roditeljima.

Materijali za radionice u vrtićima, osnovnim i srednjim školama

Cilj: Potaknuti međusobnu komunikaciju između djece i roditelja kroz aktivnost prepoznavanja prikrivenih oglasa u prilozima dnevnih novina

Ishod: Učenici i roditelji moći će u vikend prilozima dnevnih novina prepoznati primjere prikrivenih oglasa

Trajanje: 30 minuta, za roditelje i djecu, 3. i 4. razred

Opis: Dok se plasman proizvoda primarno odnosi na promoviranje oglasa u elektroničkim medijima, i u prilozima dnevnih novinama nerijetko možemo pronaći proizvode koji se promoviraju iako nisu označeni kao oglasi te zapravo izgledaju kao novinarski tekst.

U ovoj radionici možete osmisliti zadatak za vikend koji učenici trebaju provesti zajedno s roditeljima te nakon toga organizirajte raspravu na prvom sljedećem susretu. Učenicima zadajte zadatak da zajedno s roditeljima prolistaju priloge dnevnih novina koji se izdaju subotom ili nedjeljom.

Zajedno listajući trebaju pronaći svaki oglas koji izgleda kao novinarski tekst te je možda u prvih nekoliko trenutaka vrlo teško procijeniti je li riječ o oglasu ili novinarskom tekstu.

Evo i pitanja o kojima trebaju raspraviti s roditeljima:

  1. Koliko su primjera takvih oglasa pronašli?
  2. Kako izgledaju?
  3. Na koji se proizvod ili uslugu odnose?
  4. Po čemu su slični novinarskom članku?
  5. Jesu li označeni, možda malim slovima s oznakom PROMO OGLAS ili PROMO?
  6. Je li naveden autor?
  7. Ima li tekst okvir?
  8. Kako su se osjećali kada su pronašli prvi primjer?
  9. Zbog čega je važno razdvajati oglasni od novinarskog dijela sadržaja u novinama?

Ova je radionica zamišljena kao zadatak preko vikenda, koji učenici mogu ostvariti zajedno s roditeljima. U vašoj razrednoj raspravi omogućite djeci da opišu detaljno cijeli proces. Na ploču ili ppt ispišite sve navedene oglase koji su prepoznati kao prikriveni i pokušajte ih izbrojati kumulativno prema novinama koje su analizirali.

Preuzmite nastavne materijale ‘Prikriveno oglašavanje’

Djeca i oglašavanje: što se smije, a što ne?

Foto: congerdesign from Pixabay