Učitelji iz tri osnovne škole uključene u projekt “Od 3 do 300”, koje su ove godine kao izvannastavnu aktivnost uvele Medijsko-digitalne grupe, učili su o medijskoj pismenosti i dječjem filmskom stvaralaštvu od Višnje Biti, Melite Horvatek Forjan i Nataše Jakob

Piše: Ana Dokler

U sklopu projekta “Od 3 do 300“, tri osnovne škole iz Varaždinske, Koprivničko-križevačke i Međimurske županije – OŠ Veliki Bukovec, OŠ Andrije Palmovića Rasinja i OŠ dr. Ivana Novaka iz Macinca – ove školske godine uvele su Medijsko-digitalne grupe kao izvannastavnu aktivnost.

U svakoj od škola oformljene su po dvije grupe – jedna za učenike nižih i druga za učenike viših razreda. Učenici će se na njima upoznati s pojmovima vezanima uz teoriju filma, analizirati filmove i druge medijske sadržaje i tako vježbati kritičko mišljenje, a okušat će se i u stop animaciji, snimanju radijske emisije i TV reportaže te kratkog dokumentarnog filma.

Kako bi se u školi trebalo učiti o medijima?

“Sve tri škole smještene su u ruralnim područjima te našim učenicima zbog prometne udaljenosti nisu dostupni mnogi sadržaji koji su njihovim vršnjacima u gradskim sredinama uobičajeni. Zato ćemo im u projektu ‘Od 3 do 300’ ponuditi šest novih izvannastavnih aktivnosti i na taj način smanjiti problem dostupnosti obrazovnih sadržaja u odnosu na veće sredine. Pored medijske i digitalne pismenosti, naši će učenici kroz te izvannastvane aktivnosti razvijati i čitalačku, višejezičnu i matematičku pismenost”, kaže Marina Zember, voditeljica projekta koji se sufinancira iz Europskog socijalnog fonda. Ta su sredstva dobili putem natječaja koji je prošle godine raspisalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja pod nazivom “Unapređenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja“. U projektu sudjeluje ukupno 47 učitelja i cilj im je obuhvatiti tristotinjak učenika tri partnerske osnovne škole – otuda i naziv projekta “Od 3 do 300”.

Marina Zember inače je učiteljica hrvatskog jezika u OŠ Veliki Bukovec, a u sklopu projekta će, među ostalim, i sama voditi Medijsko-digitalnu grupu. Da bi se za to pripremila, ovog je ljeta sudjelovala na Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić, na radionici radijske reportaže koju je vodila Višnja Biti, dugogodišnja radijska i televizijska novinarka.

Emisija u kojoj mladi otvoreno govore o svojim problemima

Organizirala je i edukaciju za ostale voditelje Medijsko-digitalnih grupa iz sve tri škole uključene u projekt. Za njih je u subotu 22. rujna u OŠ dr. Ivana Novaka u Macincu održana radionica na kojoj je Višnja Biti govorila o medijskoj pismenosti, dječjem stvaralaštvu i afirmaciji prava djece u medijima.

U praktičnom dijelu radionice Melita Horvatek Forjan i Nataša Jakob, koje već više od 15 godina vode Filmsku družinu ZAG u zagrebačkoj OŠ Marije Jurić Zagorke, polaznike su vodile kroz proces pisanja sinopisa i scenarija te snimanja i montiranja snimljenog materijala. Također su im, na temelju svog bogatog iskustva, približile rad u medijskoj grupi, od ideje do premijere dječjeg filma.

“Cilj ove i drugih edukacija u sklopu projekta je osposobiti učitelje da na zanimljiv i drugačiji način pristupe gradivu koje će prezentirati u izvannastavnim aktivnostima, te da te novine uvedu i u svoju redovitu nastavu, ali i da sve novo što nauče diseminiraju u svojim školama kolegama i široj obrazovnoj zajednici”, kaže Marina Zember.

Najavljuje da će kurikulum Medijsko-digitalne grupe, koji je upravo u izradi, uskoro biti objavljen na mrežnoj stranici projekta i dostupan svima zainteresiranima za preuzimanje i korištenje, jednako kao i drugi materijali koje će tijekom školske godine pripremati učitelji i učenici.

“Poticat ćemo djecu na kreiranje medijskih sadržaja, kao i kritičko razmišljanje o medijima. Želimo ih uputiti na kvalitetne sadržaje, a nadamo se da će oni to prenijeti i u svoje obitelji pa i na cijelu našu lokalnu zajednicu”, rekla nam je voditeljica projekta “Od 3 do 300”.

Kako osnovati filmsku družinu u školi?