Pozivamo sve vrtiće, škole, fakultete, knjižnice, kina, medije, udruge i druge društvene dionike da u sklopu 3. Dana medijske pismenosti organiziraju predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge aktivnosti za djecu ili odrasle

Piše: Ana Dokler

Od 30. ožujka do 5. travnja 2020. održat će se 3. Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Cilj projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti građane, posebice djecu i mlade za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti.

Stoga, kao i proteklih godina, pozivamo sve odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, medije, udruge i druge društvene dionike da organiziraju događaje u svojim sredinima. To mogu biti predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge aktivnosti posvećene različitim aspektima medijske pismenosti – za djecu ili odrasle.

U sklopu 2. Dana medijske pismenosti, održanih u travnju 2019., tako je organizirano ukupno 273 predavanja, radionica, filmskih projekcija i drugih događanja u više od 90 gradova i mjesta u Hrvatskoj. U tim aktivnostima sudjelovalo je više od 16 tisuća osoba, od čega 13 tisuća djece i mladih.

Više od 270 događanja tijekom 2. Dana medijske pismenosti

Ako se odlučite organizirati neki događaj ili aktivnost povodom Dana medijske pismenosti, molimo vas da nas o tome obavijestite putem obrasca “Prijavite svoj događaj“.

Sve prijavljene događaje uključit ćemo u Raspored događanja na portalu medijskapismenost.hr, a organizatorima poslati plakate i tiskane publikacijeDjeca i mediji – knjižica za roditelje i skrbnike” i “Slikovnica o medijima – medijska pismenost za najmlađe“. Kako bismo vam na vrijeme poslali materijale, prijavite svoj događaj do 20. ožujka, no ako se javite i kasnije svakako ćemo ga uključiti u raspored događanja i naknadno vam poslati materijale.

Nije nužno da se sve aktivnosti odvijaju između 30. ožujka i 5. travnja; svoj događaj povodom Dana medijske pismenosti možete organizirati tijekom cijelog ožujka i travnja. Tako se, na primjer, i radionice “Djeca upoznaju medije” u medijskim kućama održavaju već od 17. veljače pa do 8. travnja.

Ako organizirate sat medijske pismenosti, predavanje ili radionicu u vrtiću, osnovnoj ili srednjoj školi, možete sami odabrati temu i način na koji ćete se njome baviti, ili se poslužiti našim materijalima. Sada je na portalu medijskapismenost.hr za preuzimanje u elektroničkom obliku dostupno već 16 obrazovnih materijala za radionice za predškolce, osnovnoškolce i srednjoškolce te roditeljske sastanke na temu medijske pismenosti u vrtićima i osnovnim školama. Ti su materijali pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a u ožujku će biti objavljeni i novi materijali, koje pripremamo u suradnji s domaćim i stranim stručnjacima.

Prijavite svoj događaj povodom Dana medijske pismenosti

Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2020.

Filmski natječaj: Naš online život, o kojem roditelji ništa ne znaju