Zadatak iz nastavnih materijala ‘Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje’ potaknut će učenike na razmišljanje o tome kako bi se osjećali kada bi doživjeli elektroničko nasilje te na osmišljavanje strategije kako reagirati u takvim situacijama

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda

Sigurnost na internetu tema je nastavnih materijala za rad s učenicima viših razreda osnovne škole, koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili povodom Dana medijske pismenosti.  Prenosimo vam upute za 20-minutnu radionicu o elektroničkom nasilju koju možete provesti na Satu razredne zajednice, Građanskog odgoja i obrazovanja, ili Informatike:

Suočavanje s elektroničkim nasiljem (20 minuta)

Podijelite učenicima radni listić. Neka u paru pročitaju priču o djevojčici Maji i odgovore na postavljena pitanja. Cilj je zadatka da učenici izrade pravila o tome što učiniti kada se elektroničko nasilje dogodi, ali i da osvijeste činjenicu da se promatranje elektroničkog nasilja jednako smatra sudjelovanjem u tom nasilju ako se ono nikome ne prijavi, odnosno ne pomogne žrtvi takvog oblika nasilja.

Koji su sve oblici elektroničkog nasilja

Radni listić

Pročitaj priču o neugodnom iskustvu jedne djevojčice u korištenju interneta i društvenih mreža.

“Maja je puno vremena provodila na svom mobitelu. Igrala je igre, dopisivala se s prijateljicama preko Vibera, ali i objavljivala brojne sadržaje na Snapchatu i Instagramu. Radila je zapravo ono što rade i brojne druge trinaestogodišnje djevojčice. Maja se istovremeno aktivno bavila plesom, a bila je i jedna od najboljih učenica u razredu, na čemu su joj zavidjele neke njezine prijateljice. Jednog je dana jedna od njih počela objavljivati ružne poruke o njoj na Snapchatu, ismijavati ju i nazivati pogrdnim imenima. Ubrzo su je i drugi vršnjaci za koje je mislila da su joj prijatelji počeli vrijeđati, govoriti joj da je ružna štreberica, da je klempava i slično. Maju je to jako povrijedilo. Počela se povlačiti u sebe, izbjegavati druženja s prijateljima, provodila je sve manje vremena na internetu, a uskoro su joj i ocjene u školi postale sve lošije. Nije znala što učiniti i zašto se njeni prijatelji ponašaju tako loše prema njoj.”

Razmisli kako bi se osjećao kada bi se ti ili tvoj najbolji prijatelj/prijateljica našao u takvoj situaciji.

Na sva pitanja odgovorite zajedno s prijateljem s kojim dijelite školsku klupu.

  • Što biste vi učinili na Majinom mjestu?
  • Kada bi Maja bila vaša prijateljica, kako biste joj pomogli?
  • Što biste joj savjetovali da učini s uvredljivim porukama koje je dobila?
  • Je li Maja trebala odgovoriti na uvredljive poruke?
  • Jesu li Majini prijatelji nekome trebali reći da Maji šalju uvredljive poruke? Ako da, kome?

Na temelju navedenih odgovora izradite smjernice “Što učiniti ako postanem žrtva elektroničkog nasilja”. Smjernice napišite na veliki plakat. Nakon što završite nalijepite ga na vidljivo mjesto u učionici i usporedite s plakatima drugih prijatelja iz razreda.

Preuzmite nastavne materijale za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda “Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje”

Kako se osjećaju žrtve elektroničkog nasilja i gdje je izlaz

Foto: Pixabay