Kakav doživljaj kod gledatelja pobuđuje žablja, a kakav ptičja perspektiva? Pogledajte prilog Televizije Student i saznajte koji sve kutovi snimanja postoje i s kojom svrhom se koriste

Izvor: Televizija Student

U ovom prilogu iz serijala Mala škola medijske pismenosti, ekipa Televizije Student donosi objašnjenja i primjere različitih kutova snimanja:

Kada je postavljena ispod objekta ili osobe koju snimamo, to je donji , ili žablja perspektiva. Donji rakurs stvara doživljaj superiornosti osobe koju snimamo i često se koristi za prikaz tiranina, nasilnika, ili pak nenadmašnih revolveraša u vesternima, ali i kako bi se eliminirala pozadina i stvorila određena doza teatralnosti.

Kada je kamera iznad objekta ili osobe koju snimate to je gornji rakurs. Ako se kamera nalazi u zenitu, ili gotovo u zenitu snimanog objekta, to je popularno znano kao ptičja perspektiva. Gornji rakurs čini objekt snimanja nemoćnim, slabijim, ili jednostavno, prepuštenim sudbini. Budući da prikazuje i okoliš u kojem se objekt snimanja nalazi, često se korisiti u dokumentarne svrhe.

Kamera može biti i u visini objekta, ili u visini očiju osobe koju snimamo.

Osim rakursa, postoji nešto što se zove kosi kadar. Riječ je o nagibu kamere, to jest o njenom odmicanju od vertikale. Tada je cijela slika nagnuta, a cijeli svijet kao da gubi ravnotežu. Kosi kadar često se koristi kao režiserov komentar, ili da bi se prikazalo nečije stanje nelagode.

Pored vertikalnih kutova snimanja, to jest rakursa, postoje i horizontalni kutovi snimanja. Prizor se može snimiti iz više točaka u horizontalnom zamišljenom krugu oko osobe ili objekta kojeg snimamo.

Što je plan snimanja, koji planovi postoje i kada se koriste