Na temelju nastavnih materijala ‘Ljudsko dostojanstvo, vrijeđanje, sramoćenje i ’, mogu održati sedam radionica za učenike od 1. do 4. razreda srednje škole

Piše: Ana Dokler

Prema rezultatima istraživanja o govoru mržnje među mladima na internetu, objavljenima u prosincu 2019., čak 96% mladih u posljednja 3 mjeseca vidjelo je da je netko nekome upućivao mrzilačke komentare ili izražavao netrpeljivost, a to je i sama doživjela gotovo svaka druga mlada osoba (44%) u posljednjih pet godina.

96% mladih susreće se s govorom mržnje na internetu, 44% i sami su žrtve

S obzirom na količinu govora mržnje i uvredljivih komenatara na društvenim mrežama, u komentarima članaka i na internetskim forumima, važno je da mladi imaju priliku učiti o tome, kako bi znali prepoznati različite oblike neprihvatljivog ponašanja na internetu i znali na njih reagirati.

Zato su Agencija za elektroničke medije i ured UNICEF-a za Hrvatsku 2019. u sklopu 2. Dana medijske pismenosti objavili nastavne materijale za srednje škole “Ljudsko dostojanstvo, vrijeđanje, sramoćenje i govor mržnje“, koji su i dalje dostupni za preuzimanje na portalu medijskapismenost.hr.

Autori materijala su stručnjaci iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu: dr.sc. Lana Ciboci s Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment, izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti i izv. prof. dr. sc. Danijel Labaš s Hrvatskih studija.

Sloboda izražavanja i govor mržnje: gdje je granica?

U uvodnom dijelu materijala objašnjeni su pojmovi ljudskog dostojanstva, vrijeđanja i omalovažavanja, sramoćenja te govora mržnje, a zatim slijede opisi ukupno 7 zadataka za učenike, od kojih se svaki može obraditi na jednom školskom satu.

Kroz zadatke će učenici obraditi pojam medijske etike korisnika, njihovu odgovornost i primjenu etičkih pravila u virtualnoj komunikaciji; izraditi vlastiti “Kodeks za korisnike novih medija” – popis etičkih načela za korištenje interneta i društvenih mreža; definirati neprihvatljiva ponašanja na internetu i društvenim mrežama; naučiti definicije uvrede i vrijeđanja, sramoćenja te govora mržnje i bit će sposobni prepoznati ih u virtualnoj komunikaciji.

Preuzmite nastavne materijale “Ljudsko dostojanstvo, vrijeđanje, sramoćenje i govor mržnje”

Najbolji studentski videoradovi na temu govora mržnje i cyberbullyinga