U našim radioničkim materijalima, namijenima odgojiteljima i stručnim suradnicima u dječjim vrtićima, opisane su aktivnosti kojima se djecu potiče na prepoznavanje oglasa, bolje razumijevanje njihovog utjecaja i kritičko razmišljanje o njihovim porukama

Piše: Ana Dokler

Dok koriste različite medije, djeca su od najranije dobi izložena i oglasima. Budući da još nemaju dovoljno razvijeno kritičko mišljenje, ne mogu pravilno razumijeti sadržaj oglasa i njihov cilj. Zato ih je već od vrtićke dobi važno poučavati što su to oglasi i kako na nas utječu.

Reklame određuju što će djeca željeti za Božić

Kao pomoć odgojiteljima i stručnim suradnicima u dječjim vrtićima, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku objavili su u sklopu Dana medijske pismenosti 2019. radioničke materijale pod nazivom “Radionica Oglasi“, na temelju kojih se mogu organizirati za djecu predškolske dobi.

Autorica materijala je mag.praesc.educ. Jelena Alpeza, odgojiteljica u zagrebačkom Dječjem vrtiću Pčelica, gdje već niz godina provodi razne aktivnosti s ciljem razvoja medijske pismenosti kod najmlađih.

Djeca i oglašavanje: što se smije, a što ne?

U uvodu materijala nalaze se informacije o tome kako djeca s obzirom na dob razumiju medijske sadržaje, uključujući i oglase. Zatim su opisane aktivnosti koje se mogu provesti s djecom, a kojima je cilj potaknuti razumijevanje i kritičko promišljanje sadržaja i poruka posredovanih putem različitih medija, samostalnost i samopouzdanje, verbalno izražavanje te međusobnu suradnju i aktivnost svih sudionika.

Predložene aktivnosti uključuju razgovor o oglasima, zajedničko gledanje i komentiranje oglasa, prepoznavanje u kojim sve medijima, odnosno na kojim uređajima mogu naići na oglase, te kreativni zadatak u kojem djeca u skupinama sama izrađuju svoje oglase, a na kraju raspravljaju o stvarnoj kvaliteti proizvoda, odnosno o vjerodostojnosti oglasa.

Preuzmite materijale ‘Radionica Oglasi’

Video lekcija: Oglasi oko nas