Na okruglom stolu koji organiziraju Agencija za elektroničke medije i Veleposlanstvo Francuske Republike u RH govorit će se o položaju medijskog obrazovanja u obrazovnom sustavu u Francuskoj i Hrvatskoj te raspravljati o potrebama i mogućnostima boljeg pozicioniranja medijske pismenosti u hrvatskim nastavnim planovima

Piše: Ana Dokler

U petak, 25. studenog 2022. od 9.30 do 11 sati u Tribini Grada Zagreba na Kaptolu 27 održat će se “Položaj medijske pismenosti u obrazovnom sustavu”, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Veleposlanstva Francuske Republike u RH.

Laura Delmoly iz Francuskog nacionalnog centra za medijsku i informacijsku pismenost () održat će uvodno izlaganje pod nazivom “Francuski model uključenosti medijske pismenosti u obrazovni sustav”, nakon čega će uslijediti rasprava o medijskom obrazovanju u Hrvatskoj te potrebama i mogućnostima boljeg pozicioniranja medijske pismenosti u hrvatskim nastavnim planovima.

U raspravi će sudjelovati:

  • Momir Karin, prof., ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske,
  • doc. dr. sc. Lana Ciboci Perša, potpredsjednica Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu,
  • dr. sc. Boris Jokić, Viši znanstveni suradnik u Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu,
  • Robert Tomljenović, zamjenik ravnatelja Agencije za elektroničke medije,
  • Laura Delmoly, voditeljica međunarodnih projekata u CLEMI-ju (Centre pour l’éducation aux médias et à l’information),

a moderirat će je Ana Dokler, glavna urednica portala medijskapismenost.hr

Radni jezici okruglog stola su hrvatski i francuski te je osiguran simultani prijevod s francuskog na hrvatski jezik i obratno.

Ulaz je slobodan i prijava za okrugli stol nije potrebna.

Nakon okruglog stola, od 11.30 do 13.30 održat će se i radionica pod nazivom “Procjena pouzdanosti informacija” namijenjena nastavnicima i stručnim suradnicima u osnovnim i srednjim školama, za koju su prijave otvorene do 22. studenog. Vodit će je Elsie Russier iz CLEMI-ja, a cilj je razumjeti kako se informacije stvaraju te na primjerima i studijama slučaja utvrditi kriterije i metodologiju za procjenu stupnja pouzdanosti informacija i prepoznavanje dezinformacija, posebice na društvenim mrežama.

Prijave na radionicu za nastavnike: Procjena pouzdanosti informacija

Okrugli stol i radionica organizirani su u sklopu manifestaciie “Digitalni studeni”(Novembre Numérique), koju od 2017. diljem svijeta organiziraju Francuski institut (Institut Français Paris) i francuska kulturna mreža, a ujedno su dio nastojanja Agencije za elektroničke medije, koja od 2014. u Hrvatskoj radi na promicanju medijske pismenosti kroz brojne projekte, uključujući portal medijskapismenost.hr i Dane medijske pismenosti, koji su pokrenuti u partnerstvu s UNICEF-om.

Agencija za elektroničke medije i Veleposlanstvo Francuske Republike u RH već su u suradnji 2019. organizirali međunarodnu konferenciju “Suzbijanje dezinformacija u eri digitalnih medija” te 2020. online stručni skup za nastavnike i školske knjižničare “Francuski pristup poučavanju medijske pismenosti u osnovnim i srednjim školama”. Na oba događaja sudjelovali su i stručnjaci iz Francuskog nacionalnog centra za medijsku i informacijsku pismenost (CLEMI), koji je osnovan još 1983. kao prvo institucionalno tijelo za medijsku pismenost u Europi. CLEMI je zadužen za medijsko opismenjavanje unutar francuskog obrazovnog sustava i bavi se prvenstveno edukacijom nastavnika i proizvodnjom edukacijskih materijala. Odabrani radni listovi iz CLEMI-jevih materijala prevedeni su i objavljeni na hrvatskom jeziku pod naslovom “Medijska i informacijska pismenost – Radni listovi za aktivnosti u razredu” te se mogu besplatno preuzeti na portalu medijskapismenost.hr.

Prijedlozi aktivnosti za razvoj medijske i informacijske pismenosti

Foto: Gerd Altmann, Pixabay