obično imaju rubrike u kojima promoviraju određene proizvode, ali u pravilu bez jasnog navođenja da je riječ o oglasima, a prikriveni oglasi mogu se naći i u tekstovima. Analizirajte s učenicima glavne modele prikrivenih oglasa u časopisima za mlade

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda

Časopisi za mlade važan su izvor informacija koje mladi redovito čitaju. Popularni su zbog zabavnog sadržaja te su izrazito vješto grafički opremljeni, zbog čega privlače pažnju. Najčitaniji hrvatski časopis za mlade je OK! U zadnje vrijeme sve se više čita i časopis JOOMBOOS koji je napravljen po uzoru na istoimenu online stranicu.

Osim redovnih rubrika u kojima izvještavaju o pjevačima, glumcima, trendovima i drugim temama ovi časopisi imaju i rubrike u kojima promoviraju određene proizvode, ali u pravilu bez jasnog navođenja da je riječ o oglasima.

Primjećujete li prikriveno oglašavanje i plasman proizvoda u medijima?

Jedan primjer takve rubrike je ok!IZLOG koji donosi mnogo proizvoda koji su zapravo oglasi. U ovoj rubrici mogu se pronaći i sljedeće rečenice: “Naša preporuka je…”, ili u temi koja se odnosi na prištiće stoji i sljedeći tekst: “Radije isprobaj neki od kvalitetnih preparata koji ublažavaju crvenilo i isušuju prištić čim se počne pojavljivati”, te se pri tome navede antibakterijski gel određenog proizvođača. Ovdje je riječ o prikrivenom oglasu koji se nalazi unutar šireg teksta.

za učenike (40 minuta)

Cilj ovog zadatka, namijenjenog učenicima 4. razreda osnovne škole, je analizirati glavne modele prikrivenih oglasa u časopisima za mlade. Ishod je da će učenici znati prepoznati glavne rubrike u kojima se objavljuju oglasi te najčešće oblike prikrivenog oglašavanja u časopisima.

Odaberite jedno izdanje časopisa i umnožite za cijeli razred stranicu na kojoj ste primijetili takav tip oglasa. Primjere oglasa možete pronaći i na stranici mindovermedia.eu/hr. Podijelite tekst učenicima i zamolite ih da ga pročitaju, za što je potrebno 5 minuta. Nakon toga zamolite ih da se osvrnu na tekst koji su pročitali sa sljedećim pitanjima:

  1. Vidite li u njemu išta sporno?
  2. Tko je napisao tekst?
  3. Koji se proizvod spominje?
  4. Ako se možete poistovjetiti sa situacijom, kako biste reagirali i može li vas ovakav tekst potaknuti na kupnju?
  5. Ima li igdje na stranici rubrike oznake da je riječ o oglasu?

Nakon odgovora na sva pitanja potaknite među učenicima raspravu o tome koliko često inače nailaze na ovakve primjere te u kolikoj je mjeri opravdano da se ovakvo oglašavanje pojavljuje u časopisima koji su namijenjeni mladima.

Preuzmite nastavne materijale ‘Prikriveno oglašavanje’

Nakon čitanja ženskih časopisa, djevojke misle da bi trebale na dijetu

Foto: Kaboompics