Učenici srednjih škola iz Duge Rese, Ogulina, Vinkovaca i Zagreba sudjelovali su na projekciji i analizi filma ‘Influencerica’ održanoj u sklopu 5. Dana medijske pismenosti u zagrebačkom Kinu Tuškanac

Piše: Ana Dokler

Na projekciji i analizi filma Influencerica, održanoj 6. svibnja u Kinu Tuškanac u sklopu 5. Dana medijske pismenosti, sudjelovalo je 150 učenika i njihovih nastavnika iz Prve ekonomske škole, Centra za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj i XIII. gimnazije iz Zagreba, Srednje strukovne škole Vinkovci, Srednje škola Duga Resa te Gimnazije i strukovne škola Bernardina Frankopana Ogulin.

Događaj su organizirali Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji sa Zagreb Film Festivalom i Hrvatskim filmskim savezom.

Srednjoškolce su kroz analizu filma vodili predavači na Filmskoj naSTAVi – obrazovnom programu Hrvatskog filmskog saveza: dr.sc. Ana Đordić, nastavnica Hrvatskog jezika i Filmske umjetnosti u XIII. gimnaziji, suosnivačica programa Filmske NaSTAVe i autorica nedavno objavljene knjige Film u školi, i Uroš Živanović, po struci antropolog i komparatist književnosti, koji se bavi područjem filmskog obrazovanja i filmskim stvaralaštvom.

Poljsko-švedski film Influencerica redatelja Magnusa von Horna, inače dostupan za posudbu na platformi Kino Europa online, prati tri dana u životu popularnefitness–influencerice Sylwije i otkriva njezinu usamljenost i bolnu prazninu ispod brižno izgrađene blještave fasade.

“Uz to što je riječ o odličnom filmu, koji se može koristiti u nastavi hrvatskog jezika odnosno medijske kulture, sociologije, građanskog odgoja te drugih predmeta i međupredmetnih tema, važno je istaknuti koliko ovakvi filmsko-obrazovni programi razvijaju afinitete ka kulturnim različitostima. Svim prisutnim učenicima ovo je naime bio prvi put da u kinu gledaju film na poljskom jeziku. Unatoč tome, ugodno su me iznenadili svojom informiranošću o europskoj politici, konkretno usponu konzervativizma u Poljskoj, što se provlači kao podtekst radnje Influencerice”, rekao je Uroš Živanović i dodao:

“Veseli nas da su na ovom filmskom susretu sudjelovali ne samo učenici iz Zagreba, već i iz Ogulina, Duge Rese i Vinkovaca. Iako su u početku bili ponešto suzdržani, jer ih većina možda nije navikla na ovako direktan oblik filmske nastave, rasprava je do kraja postala izrazito dinamična – Influencerica je očito film koji ih zbog njima bliske teme, utjecaja društvenih mreža na stvaran život, jako motivira na izražavanje stavova. Nama je kao predavačima to uvijek zahvalna situacija jer ih onda s interpretacije sadržaja lakše možemo usmjeriti na analizu filmskog jezika, što je uvijek metodička okosnica našeg rada.”

Priručnik ‘Uvod u filmski jezik’ za osnovne i srednje škole