Od sredine travnja do sredine svibnja 11 medijskih kuća u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Zadru i Splitu ugostit će 90 skupina učenika iz osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske

Piše: Irena Domitrović

Djeca o medijskoj pismenosti trebaju početi učiti čim se prvi put susretnu s medijskim sadržajem. Ova vještina se kod djece razvija paralelno u vrtiću, odnosno školi, i kod kuće, a svaka strana daje određeni doprinos djetetovu shvaćanju medija. Ipak, učenje o medijskoj pismenosti nije ograničeno samo na odgoj i obrazovanje, već veliku ulogu u njoj igraju i sami mediji. U narednih nekoliko tjedana upravo će mediji biti ti koji će pomoći u medijskom opismenjavanju djece i mladih kroz aktivnost “Djeca upoznaju medije” u sklopu Dana medijske pismenosti.

Medijski profesionalci kroz 90 radionica u medijskim kućama pomoći će učenicima osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske shvatiti kako nastaju medijski sadržaji, po kojim se kriterijima biraju vijesti, koja su dnevna zaduženja novinara i urednika, te ostalih zaposlenika u medijima. Cilj ove aktivnosti je djeci iz prve ruke pokazati što se sve krije iza nekoliko redaka teksta objavljenih u dnevnim novinama ili na portalu, odnosno pola minute priloga na radiju ili na televiziji, odnosno da im se približi kako nastaju medijski sadržaji.

Ukupno 1000 učenika iz 90 škola diljem Hrvatske posjetit će jednu od 11 velikih medijskih kuća u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Zadru i Splitu, gdje ih, osim interaktivnog predavanja očekuje i kreativna radionica. U sklopu radionice učenici će moći iskusiti kako je to biti novinar i doživjet će procese koji stoje iza gotovog medijskog sadržaja. Neki od učenika moći će sudjelovati u uredničkom kolegiju gdje će raspravljati o potencijalnim temama koje bi se trebale naći u medijima i načinu obrade, dok će drugi pripremati medijske sadržaje, snimati i biti snimani, ili će uređivati uratke svojih kolega.

Radionice pod nazivom “Djeca upoznaju medije” započinju 16. travnja i traju do polovine svibnja, a u njima će sudjelovati novinari, urednici i ostali zaposlenici HRT-a, RTL-a, Nove TV, Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, Glasa Slavonije, Novog Lista, Slobodne Dalmacije, Media Servisa, Yammat FM-a i Tportal-a.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti

Foto: FreeImages.com/Erik Dungan