Djeci u Hrvatskoj dostupni su brojni časopisi prilagođeni njihovu uzrastu koji obrađuju nastavno gradivo na djeci zanimljiv i zabavan način

Izvor: Lana Ciboci, Od medijskog opismenjavanja do odgovornog roditeljstva, Komunikacija odgaja – odgoj komunicira, Emocionalna i medijska pismenost; foto: iStock

Knjige i slikovnice prvi su oblici tiskanih medija s kojima se djeca susreću još od prvih koraka. Čitanje uz roditelje i članove obitelji kod djece potiče maštu, razvija njihovu kreativnost, potiče čitalačke navike, razvija vokabular i jezične sposobnosti.

Kada i sami nauče čitati, djeci su u Hrvatskoj dostupni brojni časopisi edukativno–zabavnog karaktera koji su prilagođeni njihovu uzrastu. Smib, Modra lasta, Prvi izbor, Radost, Matka, Poučak, Meridijani, Moj planet, Olimp i Eko revija samo su neki časopisi uz koje se djeca mogu zabavljati, ali pritom i mnogo toga naučiti.

Zbog prenošenja vrijednosti hrvatske kulture Smib i Modra lasta jedini su hrvatski časopisi nositelji znaka ‘Izvorno hrvatsko’ koje dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora.

Mnogi od spomenutih časopisa obrađuju nastavno gradivo na djeci zanimljiv i zabavan način. Velika je prednost časopisa što su orijentirani na točno određenu populaciju pa tako postoje časopisi namijenjeni onim najmlađima, učenicima prvih razreda osnovne škole pa sve do onih najstarijih u srednjim školama (Ciboci, 2014a).

Da djecu treba poticati da što više čitaju ovakve časopise pokazuju rezultati brojnih istraživanja koja su pokazala da to utječe na razvijanje čitalačkih navika kod djece i produbljivanje već stečenog znanja, da djeca na taj način razvijaju osobne interese, a sve to dovodi do bogaćenja spoznajnog i doživljajnog svijeta djece (Ciboci, 2014a).

Foto: iStock