Film #STOPCYBERBULLYINGU Dramsko-medijske skupine Osnovne škole Dragalić, koji je dio programa 13. Festivala prava djece, pokazuje kako negativni komentari i uvrede na društvenim mrežama i u online komunikaciji djeluju na djecu i mlade

Piše: Ana Dokler

Dječji žiri 13. Festivala prava djece među filmovima koji su dio programa “Školski objektiv“, namijenjenog osnovnim školama, trebao je odabrati film koji najbolje opisuje stanje djece i mladih u Hrvatskoj danas i teme koje ih muče.

Članice Dječjeg žirija – Corina Kovačić iz Male Subotice, Emma Sofia Pereira iz Zagreba i Petra Kušec iz Svetog Petra Orehovca odabrale su film #STOPCYBERBULLYINGU Dramsko-medijske skupine Osnovne škole Dragalić i to ovako obrazložile: “Film #STOPCYBERBULLYINGU progovara o problemu vršnjačkog zlostavljanja na društvenim mrežama. Autori su korištenjem stop-animacije prikazali kako svi doslovno ‘upijamo’ uvrede. Svatko od nas je barem jednom dobio ružni komentar. Film govori o temi s kojom se susrela većina djece u Hrvatskoj.”

Film je ove godine prikazan i na 59. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, gdje je također osvojio nagradu dječjeg žirija i nagradu stručnog žirija u kategoriji radioničkog filma.

Autori filma #STOPCYBERBULLYINGU – Magdalena Šupica, Gabrijel Šupica, Petra Šupica i Iva Ćorković članovi su Dramsko-medijske skupine koju u njihovoj školi vodi učiteljica Hrvatskog jezika i Informatike Ivana Pivac Tadić.

“Htjeli smo snimati film o nečemu s čime se djeca svakodnevno suočavaju, a mi mislimo da se o tome ne priča dovoljno. Kad smo se odlučili za temu cyberbullyinga, prvo su svi iznosili svoje i ideje i na kraju smo se svi zajedno odlučili za jednu ideju. Zatim smo trebali prikupiti ružne riječi i uvrede i to nam je bilo zaista čudno govoriti u školi pred nastavnicom. S obzirom na to da dramsku skupinu imamo jednom tjedno, malo nam je duže trebalo da snimimo film i da sve zajedno ukomponirano”, ispričala nam je jedna od autorica filma, Iva Ćorković, učenica 8. razreda OŠ Dragalić, koja je sudjelovala i u panelu “Poslušajte nas malo, ako vam je stalo”, kojim je otvoren 13. .

25 tisuća učenika već je zajedno online na Festivalu prava djece

Iva nam je rekla da joj je drago što će u sklopu Festivala prava djece film pogledati puno osnovnoškolaca u Hrvatskoj i da se tema cyberbullyinga sve više otvara, a poruka koju bi voljela da svi dobiju kroz film glasi: “Razmišljajte o komentaru koji ćete napisati i prihvatite drugačije od sebe jer mi nikad ne znamo kako osoba može primiti naš komentar.”

Kaže nam da se u njezinoj školi na više predmeta razgovaralo o cyberbullingu te misli da bi se dijete koje doživi takvo nasilje svakako nekome trebalo obratiti za pomoć: “Kad djeca imaju nekakav problem, često se povlače u sebe i ne žele reći što ih muči. Ako netko ima takav problem mora razgovarati sa svojim roditeljima, učiteljima i prijateljima. Mora reći što ga muči jer nitko mu neće biti u stanju pomoći ako to ni s kim ne podijeli.”

Priručnik s radionicama koje možete s djecom provoditi kod kuće

Ivana Pivac Tadić, učiteljica Hrvatskog jezika i Informatike i voditeljica Dramsko-medijske skupine OŠ Dragalić ispričala nam je od čega se sastojala njezina uloga mentorice prilikom snimanja filma #STOPCYBERBULLYINGU: “Najprije je trebalo donijeti odluku o snimanju ovakvog filma. Pritom moramo paziti kako i na koji način te u kakvim ulogama prikazujemo djecu. Htjela sam da učenici naprave nešto na što će biti ponosni i kad odrastu. Naravno da je trebalo i filtrirati njihove ideje te omogućiti mjesto za snimanje jer to u našoj maloj školi nije baš jednostavno pa smo na kraju sve stvorili na školskom tavanu. Podrška sam i u tehnici pa sve radimo na osobnom mobitelu i računalu.”

Dramsko-medijska skupina koju vodi ima 13 službenih članova – učenica i učenika od 5. do 8. razreda, no često se u aktivnosti uključe i učenici nižih razreda, kao i učenici putnici, dok čekaju autobus za kući.
Djeci je potreban medij koji im je blizak, medij u kojem se brzo vidi napravljeno i koji prikazuje teme bliske njima. Filmske su skupine potrebne jer djecu treba naučiti što i na koji način gledati, to ne dolazi spontano, iako se to nama starijima podrazumijeva”, neki su od tazloga zašto Ivana Pivac Tadić smatra da su filmske i medijske skupine u školama važne.

Pitali smo ju i s kojim se izazovima suočava kao voditeljica jedne takve skupine i kakva bi joj podrška dobro došla.”Bilo bi dobro imati bolju metodičku podršku, jer sam ja kao učiteljica Hrvatskoga jezika i Informatike amater u filmskom svijetu. Bilo bi dobro imati nekakvu bazu filmova koju bi svi učitelji koristili u svojim aktivnostima, pogotovo mi koji radimo u malim selima od kojih je prvo kino udaljeno kilometrima. A što se tiče tehničkih materijala, mi smo zasad zadovoljni i svojim mobitelom zalijepljenim na dršku metle na školskom tavanu”, kaže učiteljica iz OŠ Dragalić.

Kako osnovati filmsku družinu u školi?