Izbor najboljih studentskih videouradaka drugu godinu zaredom proveden je u suradnji Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, Agencije za elektroničke medije i portala medijskapismenost.hr

Izvor: Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

U utorak, 19. siječnja na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku uživo je, uz poštivanje važećih epidemioloških mjera, održano proglašenje i predstavljanje najboljih studentskih kratkih videouradaka na temu borbe protiv (dez)infodemije u medijima i javnosti.

Ima li lijeka za dezinfodemiju?

​Prema definiciji Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), “infodemija je prekomjerna količina informacija o nekom problemu koja otežava pronalaženje rješenja. Tijekom zdravstvene krize infodemija može ugušiti vjerodostojne informacije i omogućiti lakše širenje glasina, otežavajući učinkovitu javnozdravstvenu reakciju”, dok se pojmom dezinfodemija ističe velika količina dezinformacija koje prate pandemiju Covida-19.

Izbor najboljih studentskih videouradaka drugu godinu zaredom proveden je u suradnji Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, Agencije za elektroničke medije i nacionalnoga internetskog portala medijskapismenost.hr. Podsjetimo, prošle godine u istoj suradnji proglašeni su najbolji studentski videoradovi na temu govora mržnje i elektroničkoga zlostavljanja.

Najbolji studentski videoradovi na temu govora mržnje i cyberbullyinga

Od početka prosinca 2020. do sredine siječnja 2021.  treće godine preddiplomskoga studija, smjera Medijska kultura – njih ukupno 19 podijeljenih u 6 skupina – kao praktičan zadatak u okviru obveznog stručnog kolegija Medijska pismenost i civilno društvo prema zadanim smjernicama osmišljavali su, snimali i montirali videouratke na navedenu aktualnu temu, a potom ih je ocijenilo i bodovalo peteročlano stručno povjerenstvo. Povjerenstvo su činili: zamjenik ravnatelja Agencije za elektroničke medije Robert Tomljenović; glavna urednica portala medijskapismenost.hr Ana Dokler; prodekan Akademije za razvoj kulturne i kreativne industrije izv. prof. art. Anđelko Mrkonjić; zatim doc. art. Vjeran Hrpka s Odsjeka za vizualnu i medijsku umjetnost Akademije te Tomislav Levak, asistent na ovom kolegiju i Odsjeku za kulturu, medije i menadžment Akademije.

Rezultate ovoga izbora pred svim studentima sudionicima te predstavnicima niza nacionalnih i lokalnih medijskih kuća objavilo je troje od petoro članova povjerenstva: Robert Tomljenović, Ana Dokler i Tomislav Levak. Kako je istaknuto, većinom glasova pobijedio je studentski videouradak koji su zajednički potpisale studentice Josipa Crnčić,Roberta Cvijetović, Lucija Marić i Nikolina Vidaković.

Taj je videorad tijesno odnio pobjedu ispred videouratka koji su zajednički kreirale studentice Ivona Maria Cvidrak, Martina Dasović i Renata Jakšić, a koji su članovi povjerenstva također istaknuli kao izvrstan.

Tom prigodom one su dobile i simbolične darove Agencije, dok su ostalim studentima uručeni promotivni tiskani materijali i izdanja usmjerena na razvoj medijske pismenosti. Potom je prikazan prvo pobjednički, a potom i svi ostali videouratci koje su članovi povjerenstva analizirali i prokomentirali zajedno sa studentima. Pri tome su posebno pohvalili inventivnost i kreativnost studenata, kao i činjenicu da su zadatke realizirali uspješno i u roku unatoč svim aktualnim mjerama i ograničenjima.

Nakon toga održana su zanimljiva i interaktivna gostujuća predavanja. Robert Tomljenović govorio je na temu “Zašto je potrebno regulirati medije?”, a Ana Dokler na temu “Medijska pismenost može biti zabavna”.

Što je infodemija i kako se u njoj snaći?