Na konferenciji ‘Od 8 milimetara do 8 gigabita’, održanoj u sklopu projekta ‘Medijsko obrazovanje je važno.MOV’ raspravljalo se o mogućnostma korištenja filma i videoigara u nastavi

Izvor: Bacači sjenki

U organizaciji udruge u suradnji s udrugama Gong i Telecentar, u utorak 14. prosinca održana je o multimediji u nastavi “Od 8 milimetara do 8 gigabita” u Kulturno informativnom centru u Zagrebu, uz online prijenos uživo.

Kroz tri okrugla stola i jednu projekciju napravljen je presjek korištenja multimedije u nastavi kroz povijest, danas i u budućnosti.

Na okruglom stolu posvećenom art filmu u nastavi, uz voditeljicu Mariju Georgiev, sudjelovali su Boris Bakal, Bojana Burnać i Ivona Marendić. Razgovarali su o izazovima predavanja art filma te razvijanju senzibiliteta djece i mladih. Ivona Marendić je istaknula poteškoće profesora koji nisu studirali film te mogućnosti neformalnih edukacija poput CinEd-a na kojima mogu unaprijediti znanje. Bojana Burnać je pričala o zadovoljstvu pokazivanja art filmova djeci i mladima i pomicanju njihovog shvaćanja svijeta na taj način. Boris Bakal je objasnio kako je sustavan pristup ključan, kao i učenje djece kako gledati kroz jednostavne forme. Sudionici su se dotaknuli i problema ne-slobodnog pristupa filmu u edukativne svrhe, uz zaključak kako to danas ipak postaje lakše uz besplatne platforme poput croatian.film i cined.eu.

Online platforma za gledanje hrvatskih kratkih filmova

Element film, njegove posebnosti i mjesto u povijesti hrvatskog školstva predstavili su Tomislav Šakić i Vjeran Pavlinić. Tomislav Šakić je izložio povijest korištenja nastavnog filma u Hrvatskoj, koja je duža od povijesti igranog filma. Objasnio je kako je zamišljen element film, kako se proizvodio i koristio u školama. Vjeran Pavlinić je pojasnio kako je izgledao proces naručivanja filmova, predstavio kolekciju koja je nastala i filmove koji se čuvaju u Hrvatskom državnom arhivu. Prikazan je izbor filmova iz povijesti, zemljopisa i likovne umjetnosti. Zaključeno je da bi element film kao alat bio koristan i danas, možda i više nego prije, te je pozdravljena mogućnost da se arhiv digitalizira i stavi na raspolaganje profesorima.

Video igre u nastavi, njihovu edukativnu vrijednost i primjere iz dosadašnje prakse predstavili su Žarko Čižmar, Aleksandar Gavrilović i Marko Horvat. Dizajn video igara u osnovnim i srednjim školama projekt je koji zajednički pripremaju kroz Mrežu za razvoj digitalne pismenosti. Marko Horvat je istaknuo dosadašnje probleme s kontinuitetom i pristupom suvremenim programima digitalne pismenosti, posebno za škole izvan Zagreba, što će se kroz umrežavanje i dugoročno planiranje pokušati riješiti. Aleksandar Gavrilović je objasnio kako je, osim podizanja motivacije za učenje, razvoja digitalne i medijske pismenosti, dizajn video igara koristan i za čitav niz “mekih” vještina poput timskog rada, rješavanja problema i razvoja projekata. Žarko Čižmar je dodao da će kroz atraktivnije projekte osnovne i srednje škole moći zainteresirati učenike za STEM studije.

Rene Hobbs: Pandemija je povećala zanimanje učitelja za medijsku pismenost

Konferencija je provedena u sklopu projekta UP.04.2.1.06.0047 “Medijsko obrazovanje je važno.MOV“, sufinanciranog sredstvima Europskog socijalnog fonda i Državnog proračuna Republike Hrvatske.