U kampanji #skinifilter, kao i na konferenciji “Influenceri bez filtera”, održanoj 17. svibnja na Veleučilištu VERN’, poznati hrvatski influenceri govorili su o pozadini posla kojim se bave, svojoj ljubavi prema produkciji sadržaja, ali i najvećim strahovima

Piše: Ana Dokler

Studenti Veleučilišta VERN’ pokrenuli su u svibnju na društvenim mrežama kampanju #skinifilter te organizirali konferenciju “Influenceri bez filtera”. Cilj im je bio naizgled savršeni virtualni svijet influencera prikazati iz malo drugačije prespektive, staviti naglasak na problematiku imaginarne ljepote koja kod mnogih ljudi potiče nezadovoljstvo vlastitim izgledom i svakodnevnim životom te pokušati stvoriti novi trend prihvaćanja sebe.

U kampanji je sudjelovalo ukupno 12 hrvatskih influencera u području mode, fotografije, lifestylea i gastronomije. Studenti VERN’a Luka Lajić, Vida Žagar i Borna Tomić snimili su seriju njihovih crno-bijelih portreta te videoizjave u kojma se influenceri predstavljaju u kontekstu tog posla te govore o stvarima koje vole i koje ih plaše, ali i o tome tko bi oni bili da nema interneta i društvenih mreža.

Kampanja je u svibnju bila aktivna na na Instagramu, Facebooku i YouTubeu, a napravljena je i internetska stranica Influeneceri bez filtera.

Konferencija istog imena održana je 17. svibnja na Veleučilištu VERN’, a u njenoj organizaciji sudjelovali su studenti prve godine preddiplomskog studija Odnosi s javnošću i studij medija Dea Cesar, Marta Jerković, Luka Lajić, Marcela Dora Mić, Paola Osrečki i Josipa Radovanić, uz mentorsku pomoć predavčica na VERN’u, Maje Mihovilović i Marije Slijepčević.

Konferencija se sastojala od tri tematske sesije “Influenceri 101”, “Bez filtera” i “Body positivity”. O fenomenu utjecaja influencera i virtualno kreiranog svijeta, uz same influencere, govorili i stručnjaci: Anamarija Virant iz agencije Degordian, Antica Vuletić iz JoomBoosa, modni fotograf Zvonimir Ferina, prof. dr. sc. Gordana Kuterovac Jagodić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Maja Mihovilović s Veleučilišta VERN’ te Aleksandra Orlić, glavna urednica Cosmopolitana.

“U današnje vrijeme u kojem smo gotovo 24 sata uronjeni u neki medij, uglavnom društvene mreže, iznimno je važno govoriti o utjecaju, odgovornosti i samoregulaciji influencera. Ideja ove konferencije bila je naglasiti razliku između stvarnosti i virtualnih konstrukcija, od izgleda hrane do našeg vlastitog izgleda. Mislim da smo otvorili zanimljive teme i dali konkretan doprinos podizanju svijesti o ovim važnim pitanjima”, komentirala je VERN’ova predavačica Maja Mihovilović.

O nekima od ovih tema već se raspravljalo na Veleučilištu VERN’, gdje je 8. travnja, u sklopu 2. Dana medijske pismenosti, održan panel “Video influenceri: gdje prestaju privatni interesi, a počinje društvena odgovornost”.

Youtuberi i influenceri: između privatnih interesa i društvene odgovornosti