Cilj Europskog tjedna medijske pismenosti je podići svijest o važnosti medijske pismenosti diljem EU-a i istaknuti različite postojeće inicijative, posebno one na regionalnoj i nacionalnoj razini. Središnji događaj je konferencija u Bruxellesu koja će okupiti stručnjake iz javnog i privatnog sektora iz cijele Europske unije

Priredila: Ana Dokler

Od 18. do 22. ožujka održava se Europski tjedan medijske pismenosti, nova inicijativa Europske komisije s ciljem promicanja vještina i projekata medijske pismenosti diljem Europske unije.

Medijsku pismenost građana Europska komisija smatra ključnim čimbenikom za donošenje informiranih odluka u digitalnom dobu, preduvjetom moderne demokarcije te u ovom trenutku posebno važnom temom s obzirom na predstojeće europske izbore u svibnju 2019.

Dezinformacije na internetu jedan su od glavnih izazova Europske unije

Središnji događaj Europskog tjedna medijske pismenosti je konferencija na visokoj razini u organizaciji Europske komisije, koja će se održati 19. ožujka u Bruxellesu i okupiti stručnjake iz javnog i privatnog sektora iz cijele Europske unije. Oni će raspravljati o ulozi tijela javne vlasti i različitih dionika u promicanju medijske pismenosti, predstaviti najbolje prakse medijske pismenosti diljem EU-a i razmijeniti mišljenja o inovacijama u medijskom sektoru i ulozi kvalitetnih medijskih sadržaja. Na kraju konferencije bit će nagrađena tri inspirativna europska projekta medijske pismenosti.

Rasprave o medijskoj pismenosti na razini EU-a organizirat će se i u sklopu sastanaka Stručne skupine za medijsku pismenost Europske komisije, Skupine europskih regulatora za audiovizualne medijske usluge (ERGA) i Kontaktnog odbora Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama.

Na poticaj Europske komisije, u državama članicama EU-a organizirani su i brojni lokalni događaji s ciljem promicanja medijske pismenosti, tijekom ili oko ovog tjedna.

U Hrvatskoj se Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku održavaju ove godine drugi put, od 8. do 12. travnja, s događanjima i aktivnostima i tijekom cijelog ožujka i travnja.

Organizirajte predavanje ili radionicu povodom Dana medijske pismenosti