Kompozicija kadra ima velik utjecaj na dojam koji prizor stvara kod gledatelja. Ako se pridržavamo nekih jednostavnih pravila, prizor će djelovati ugodnije i prirodnije, no ta je pravila dobro imati na umu i kada želimo izazvati nelagodu, dojam pritiska ili zarobljenosti, pa ih namjerno prekršiti

Izvor: edu.blankzg.hr

Jedan od videopriloga objavljenih na edukativnoj platformi Blank Edu donosi praktične savjete za kompoziciju kadra, koji vam mogu biti korisni prilikom snimanja filma ili videa, kao i prilikom fotografiranja.

Preporuka je, primjerice, ne ostavljati u kadru previše prostora iznad glave subjekta, jer to može izazvati nelagodu. Kada ostavimo puno prostora osobi iznad glave, dobijemo efekt da jedva drži glavu iznad površine, kao da se utapa.

U krupnom kadru je pak bolje rezati malo čela nego bradu, jer to prirodnije izgleda. No ni čelo ne treba rezati previše, jer kada osobi režemo čelo gotovo do očiju, stvara se efekt pritiska, kao da su sve muke ovog svijeta na čelu te osobe – objašnjeno je u videu.

Kod kadriranja je uvijek dobro imati na umu i pravilo trećina: ako kadar podijelimo na tri jednaka okomita i vodoravna dijela, dobit ćemo mrežu koja nam može olakšati kadriranje. Ako snimamo osobu koja gleda s lijeva na desno, kadar će izgledati prirodnije ako njeno oko stavimo kod križanja lijeve i gornje linije. Stavljanjem osobe na krivu stranu zlatnog reza dobije se efekt kao da ne želi biti u toj situaciji, da se osjeća neugodno ili zarobljeno.

Što je pravilo trećina i kako ga primijeniti prilikom snimanja

U videu su također objašnjena pravila vezana za okvire i pravilne geometrijske strukture u okolini. Važno je znati sva ta pravila, no nekad ih možemo namjerno prekršiti, kako bismo dobili određeni efekt.

“Ne postoji jedan način kako snimiti nešto, sve ovisi o onome što želite reći tim kadrom, a svako pravilo koje postoji nikad nije konačno. Nemojte se bojati eksperimentiranja”, poruka je na kraju videa.

Na platformi Blank Edu možete pronaći još puno korisnih savjeta za snimanje u obliku videa i članaka koje su pripremili članovi udruge Blank_filmski inkubator.

Različite vrste kadrova i po čemu se razlikuju