9. Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja usmjerena je na potragu za novinarskim radovima koji istražuju utjecaj digitalizacije obrazovanja tijekom pandemije, s naglaskom na promociju i jačanje socio-emocionalnih vještina djece i mladih

Izvor: Udruga Pragma

Udruga Pragma poziva novinare da do 31. siječnja 2022., putem obrasca, prijave po jedan novinarski rad u kategorijama: za najbolji radijski, televizijski ili tiskani (online) prilog za dodjelu “Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja”.

Pandemija je donijela brojne promjene u učenju i socijalnom okruženju djece i mladih, a dio nastave je usmjeren na razne digitalne sadržaje i alate. Ovogodišnja, deveta, “Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja” usmjerena je na potragu za novinarskim radovima koji istražuju utjecaj digitalizacije obrazovanja tijekom pandemije, s naglaskom na promociju i jačanje socio-emocionalnih vještina djece i mladih, osobito tražeći odgovore na pitanja:

  • Kakav je optimizam, povjerenje i društvenost djece tijekom pandemije te postoji li utjecaj digitalizacije obrazovanja na te osobine?
  • Kako je socio-ekonomski položaj obitelji utjecao na akademski uspjeh (npr. ocjene, rezultate testova) i neakademske vještine tijekom pandemije? Postoje li evidentirane razlike zbog različitih pristupa digitalnim sadržajima i alatima?
  • Je li digitalizacija obrazovanja utjecala na školske ocjene i obrazovna očekivanja učenika (npr. upise u srednje škole i fakultete)?
  • Je li digitalizacija obrazovanja utjecala na psihološku dobrobit djece i mladih – njihovo zadovoljstvo životom i školskom klimom? Kakav je utjecaj roditelja na psihološku dobrobit djece tijekom pandemije u kontekstu prelaska na rad na daljinu (online rad od kuće)?
  • Utječe li digitalizacija obrazovanja na kreativnost i radoznalost učenika te postoje li razlike među učenicima koje se mogu objasniti utjecajem škole, roditelja ili karakteristikama učenika?
  • Je li digitalizacija obrazovanja dovela do smanjenja (cyber)bullyinga u školama te do utjecaja na medijsku pismenost djece i mladih?

Rene Hobbs: Pandemija je povećala zanimanje učitelja za medijsku pismenost

Djeca i mladi trebaju uravnotežen skup kognitivnih, socijalnih i emocionalnih vještina kako bi napredovali u današnjem promjenjivom i nepredvidivom svijetu usmjerenom na “akademsko učenje” – matematiku, čitanje i znanstvenu pismenost. Razvoj socijalnih i emocionalnih vještina djece nadilazi kognitivni razvoj i akademske rezultate – oni su važni pokretači dobrog mentalnog zdravlja i izgleda na tržištu rada. Socijalne i emocionalne vještine su važni razvojni ishodi, a sposobnost osoba da se prilagode, budu snalažljive, poštuju druge i dobro surađuju s drugima, preuzimaju osobnu i kolektivnu odgovornost sve više postaje obilježjem dobro funkcionirajućeg društva. Vještine kao što su suradnja, empatija i tolerancija ključne su za građane i narode za postizanje ciljeva održivog razvoja te učinkovito sudjelovanje i doprinos izgradnji demokratskih institucija.

Prihvatljivi su novinarski radovi emitirani/objavljeni od 1. 11. 2020. do 31. 10. 2021. Pravila i prijavni obrazac su dostupni na www.udruga-pragma.hr. Pristigle novinarske radove, nakon provjere formalnih uvjeta, zajedno ocjenjuju učenici, nastavnici, stručni suradnici i roditelji prema načelu “jedna ustanova – jedan glas”. Svečana dodjela Nagrade je u lipnju/srpnju 2022.

Iz Natječaja su isključeni radovi koji spadaju u kategoriju prikrivenog oglašavanja, radovi koji promoviraju ili neprimjereno prikazuju određena nepoželjna ponašanja; radovi koji produbljuju ideološko – svjetonazorske društvene sukobe; radovi koji ne štite dostojanstvo maloljetnika i obitelji, kao i radovi koji svojim sadržajem nisu nedvosmisleno uspjeli povezati koncept digitalizacije obrazovanja i socio-emocionalnih vještina djece i mladih.

Video lekcija: Digitalni mediji i mentalno zdravlje

Udruga Pragma ovom nagradom želi podržati rad novinara koji promiču vrijednost obrazovanja i koji svojim izvještavanjem doprinose kvalitetnijoj informiranosti građana o obrazovanju. Projekt je do sada proveden na području cijele Hrvatske, a doprinio je provedbi građanskog odgoja u školama.

Dosadašnje dobitnice i dobitnici Nagrada: u 2014. godini Ivana Sučić (HRT) i Josipa Ćirić (Nova TV); u 2015. Sandra Golemac (Večernji list), Ivana Sučić (HRT), Marijana Kranjec (HRT) i Maja Medaković (Nova TV); u 2016. Franjo Lepan (24 sata), Ivana Sučić (HRT) i Josipa Ćirić (Nova TV); u 2017. Rozeta Bogeljić (24 sata), Mak Jovanović (24 sata), Višnja Biti (HRT) i Josipa Ćirić (Nova TV); u 2018. Ivana Sučić (HRT), Gordana Foder (Varazdinski.hr) i Leona Šiljeg (RTL); u 2019. Kristina Ljubić i David Bralo (Radio Megaton), Silvija Vladić Vrban (Udruga Media talenti za Sportsku televiziju) i Dominik Janović (Global); u 2020. Snježana Kirinić Grubić (HKR) i Maja Medaković (Nova TV); u 2021. Snježana Kirinić Grubić (HKR), Barbara Matejčić (Jutarnji list) i Kristina Čirjak (RTL).

Nagrada se dodjeljuje uz potporu Grada Zagreba te uz partnerstvo Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu. Sadržaj objave i Nagrade je u isključivoj odgovornosti Pragme i ne održava stav Grada Zagreba.