U toplom i duhovitom obiteljskom filmu ‘Moj brat lovi dinosaure’, koji u sklopu Festivala prava djece možete pogledati na HRT-u, glavni lik je dječak čiji brat ima Downov sindrom

Izvor: Festival prava djece

Obiteljska humorna drama talijansko-španjolske produkcije Moj brat lovi dinosaure, redatelja Stefana Cipanija, ovog se vikenda prikazuje na HRT-u u sklopu Festivala prava djece, odnosno njihovog programa namijenjenog obiteljima, “Dobre vibracije“.

možete pogledati na 3. programu HRT-a u subotu, 17. listopada u 14.35 i u nedjelju 18. listopada u 11.05, s tim da se repriza prikazuje s audiodeskripcijom – prilagodbom za slijepe i slabovidne osobe.

Moj brat lovi dinosure priča je o dječaku Jacku koji žarko želi mlađeg brata. Kada se Gio rodio, Jacku su roditelji kazali kako je to dijete s moćima superjunaka. Gio, naime, ima Downov sindrom. Jack, pak, unatoč bezuvjetnoj ljubavi prema bratu ima sve više nedoumica kada se prvi put zaljubi.

Teme za razgovor nakon filma

Film se preporučuje za gledanje s djecom od 10 godina na dalje, a donosi i prijedloge tema za obiteljski razgovor nakon filma:

1. Djeca često ne razumiju što znači da je neki njihov vršnjak dijete s teškoćama u razvoju, stoga je o toj temi važno razgovarati s njima čim prije. Potaknite djecu na razmišljanje i diskutirajte po čemu je Gio poseban, a po čemu sličan svima drugima. Pričajte i o drugim poznatim osobama s invaliditetom ili teškoćama u razvoju, primjerice o Stephenu Hawkingu ili Greti Thunberg, i o njihovim postignućima.

U TV programima za djecu nema dovoljno likova s teškoćama u razvoju

2. Sram koji Jack osjeća i zbog kojeg donosi odluku da će se otići školovati u drugi grad, dovodi do niza nepromišljenih postupaka. Razgovarajte s djecom o tome što je Jack mogao napraviti bolje. Je li trebao razgovarati s nekom osobom od povjerenja ili sa stručnjakom? Djeci u pubertetu ovakve teme znaju biti teške, ali važno je poticati otvoreni dijalog kako bi lakše razumjela svijet oko sebe.

3. Pričajte o okupljanju mladih u borbi za jednakost spolova, ljudska prava i očuvanje okoliša. Važno je da mladi budu uključeni u ovakve teme, da razumiju što se događa na svjetskoj razini i gdje postoji prostor za napredak. Potaknite djecu na razmišljanje o aktivizmu u lokalnoj zajednici i pričajte s njima o tome postoji li u vašoj neposrednoj blizini neki problem koji bi mogao okupiti različite osobe u borbi za poboljšanje.

Repozitorij učeničkih filmova i radionica iz građanskog odgoja

4. Potreba za osjećajem pripadnosti najveća je tijekom adolescentskih godina. Tada će se kod djece pojaviti brojne promjene u ponašanju, odijevanju i načinu razmišljanja. Razgovarajte s djecom o različitim postupcima koje je Jack koristio ne bi li se svidio prijateljima iz nove okoline. Od korištenja duhanskih proizvoda, preko promjene stila odijevanja, konzumacije opojnih supstanci, pa do laganja – Jackovi postupci su možda imali kratkoročni učinak, ali dugoročno gledano, toliko se promijenio da je izgubio najboljeg prijatelja, a na kraju se nije svidio ni djevojci zbog koje je sve to radio. Podučite djecu da je važno da uvijek budu iskreni prema sebi i drugima, i da se ne pretvaraju da su nešto što nisu, jer im to neće donijeti mnogo uspjeha u životu.

Više o Festivalu prava djece saznajte na službenoj internetskoj stranici.

Kako filmove gledaju oni koji ne vide