Dane medijske pismenosti predstavili su Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije i Valentina Otmačić, predstojnica ureda UNICEF-a za Hrvatsku, a o važnosti medijske pismenosti govorile su i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak te ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek

Agencija za elektroničke medije i UNICEF predstavili su 13. travnja u OŠ Jure Kaštelana u Zagrebu projekt Dani medijske pismenosti. Od 19. do 21. travnja, ali i u danima prije te tjednima nakon toga, diljem Hrvatske održat će se niz aktivnosti s ciljem edukacije i informiranja djece, roditelja, odgojitelja i nastavnika o važnosti medijske pismenosti.

Raspored događanja povodom Dana medijske pismenosti

“Dane medijske pismenosti pokrenuli smo da bi se kreirala  platforma za poticanje i organiziranje održivih projekata medijske pismenosti. Iznimno nam je drago da su se u projekt uključile brojne škole i vrtići, fakulteti, knjižnice, udruge i mediji, te da su ga snažno podržali i Ministarstvo kulture i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Naime, upravo su suradnja i uključenost najšireg kruga dionika presudne za uspješno provođenje medijske pismenosti, čija je važnost veća nego ikada prije. Upravo je ona  jedan od ključnih odgovora na pitanja i probleme koje pred nas stavlja život u digitalnome hipertehnologiziranome medijskom svijetu”, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.

Da su toga svjesni i građani pokazalo je istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo Ipsos. Čak 81 posto građana smatra da se djecu ne poučava dovoljno o utjecaju medija na djecu i odrasle. Kao najveće razloge za zabrinutost, kad je riječ o utjecaju medija na djecu, građani su istaknuli nasilje u medijima, sigurnost na internetu te količinu vremena koje djeca i mladi provode pred ekranima.

“Mediji su u sve većoj mjeri dio života djece, i zato je iznimno važno da im omogućimo da razvijaju vještine medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti odgovor su na potrebu djece i roditelja da ih podržimo na tom putu”, kazala je Valentina Otmačić, predstojnica ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

U sklopu aktivnosti Djeca upoznaju medije učenici će posjetiti vodeće medijske kuće, u kojima će učiti kako nastaju vijesti te se uz stručno vodstvo i sami okušati u njihovoj pripremi. U sklopu Dana medijske pismenosti u brojnim vrtićima, školama, knjižnicama i udrugama diljem Hrvatske održat će se predavanja i radionice za djecu i odrasle, a za roditelje, bake i djedove osmišljen je kratki vodič za korištenje medija u obitelji. Materijali za rad s djecom napravljeni su u suradnji s domaćim stručnjacima za područje medijske pismenosti.

Obrazovni materijali za vrtiće, osnovne i srednje škole

Prvi Dani medijske pismenosti održavaju se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

“Medijska pismenost svakako je jedan od preduvjeta koji ima važnu ulogu u samom odgoju budućih potrošača medija, u poticanju kvalitetne produkcije sadržaja koja neposredno utječe na razvoj kreativne industrije, ali na i privlačenje i stvaranje nove publike. Medijska pismenost važna je vještina i znanje za život u svijetu u kojem sve više ima lažnih vijesti, alternativnih činjenica i govora mržnje. U Dane medijske pismenosti uključena su i mala kina i knjižnice, a upravo su to mjesta na kojima se mogu provoditi razni projekti, radionice, seminari ili igraonice medijske pismenosti, i to ne samo za djecu i mlade, već i za starije građane kojima je nužna pomoć društva za snalaženje u informatičkome i digitalnome prostoru”, istaknula je ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek.

“Medijska pismenost važna je pogotovo u kontekstu sve učestalijeg širenja lažnih vijesti. Upravo zbog toga, u sklopu kurikularne reforme koja na jesen ulazi u eksperimentalnu provedbu predvidjeli smo medijsku pismenost kao kompetenciju koju učenici razvijaju u niz nastavnih predmeta, poput Hrvatskog jezika, Informatike, Matematike, Biologije, i međupredmetnih tema, poput Uporaba informacijskih i komunikacijskih tehnologija i Osobnog i socijalnog razvoja. Time razvijamo kritičko mišljenje i vrednovanje jer je među svim informacijama kojima nas zasipaju važno prepoznati koje su informacije provjerene i točne”, kazala je prof. dr. sc. Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja na predstavljanju Dana medijske pismenosti u OŠ Jure Kaštelana u Zagrebu.

Podršku projektu dali su Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Carnet, Hrvatski filmski savez, Hrvatska radiotelevizija, Nova TV, RTL, Večernji list, Jutarnji list, Glas Slavonije, Slobodna Dalmacija, Novi list, Tportal, Media servis i Yammat FM.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti