U skladu s motom ‘ za sve, dostupno svima’, su besplatne i prilagođene djeci s poremećajem senzorne integracije i ostalim teškoćama u razvoju, a dobrodošla su i djeca urednog razvoja, za koju je to prilika za upoznavanje i prihvaćanje različitosti

Izvor: Hrvatski filmski savez

Posebne projekcije animiranog filma Stopalići prilagođene djeci sa senzornim teškoćama održat će se u Zagrebu u Kinu Tuškanac 14. prosinca u 13 sati te u Kinu Gaj u Varaždinu 17. prosinca u 10 sati.

Senzorna projekcija znači da će svjetla biti prigušena i zvuk biti tiši, a djeca mogu šetati, ulaziti i izlaziti iz kino dvorane, razgovarati, izražavati svoje emocije, biti ono što jesu. Mogu donijeti igračke, dekice, grickalice i doći u pratnji terapijskog psa.

Animirani filmovi koji se prikazuju u ovom projektu su senzorno prihvatljivi u auditivnom i vizualnom smislu za djecu sa senzornim poteškoćama, koja mogu imati teškoće uzrokovane preosjetljivošću na jake boje, svijetlo, bljeskanje, uzorke i kontraste, nagle glasne zvukove, mnogo vizualnih i auditivnih podražaja istovremeno.

Film Stopalići, animirana pustolovina za sve uzraste sa zvjezdanom glumačkom postavom i originalnom glazbom, okreće mit naglavačke kada pametni mladi jeti pronalazi nešto što misli da ne postoji – čovjeka. Vijest o Stopalićima uznemiruje ovu jednostavnu zajednicu jetija i tjera ih da se zapitaju što još postoji u velikom svijetu izvan njihovog snježnog sela u novoj priči o prijateljstvu, hrabrosti i radosti otkrivanja.

Stopalići: drugačija priča o jetijima i ljudima s puno pozitivnih poruka

 

U senzornoj projekciji djeca su na prvom mjestu, tako da sve njihove potrebe moraju biti zadovoljene pod motom “kino za sve kino, dostupno svima”. Na taj način ruše se predrasude i stereotipi, te se različitost percipira kao bogatstvo, a uči se na spontani način kroz zajedništvo od najranije dobi. Djeca koja su od najranije dobi uključena u takve aktivnosti u lokalnoj zajednici, kasnije postaju pojedinci koji su tolerantniji, te socijalno i emocionalno zrelije ličnosti.

Koncept senzornih projekcija pokrenule su još 2016. godine Eva Brlek, magistra edukacijske rehabilitacije i psihoterapeutkinja, koja trenutno pohađa doktorski studij Mediji i komunikacija, i Sandra Malenica, profesorica kroatistike i komparativne književnosti, trenutno na doktorskom studiju Književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture. Rezultati istraživanja koje su autorice provele s roditeljima i učiteljima pokazuju kako senzorne projekcije značajno utječu na porast komunikacijske kompetencije djece s teškoćama u razvoju, te pozitivno djeluju na inkluziju djece u lokalnu zajednicu.

Senzorne projekcije: filmski doživljaj prilagođen djeci s teškoćama u razvoju