U projektu Udruge Djeca susreću umjetnost tijekom školske godine 2022./23. sudjelovalo je više od 300 učenika iz Gunje, Sibinja, Bršadina, Gornjeg Mihaljevca, Samobora, Kumrovca, Virovitice, Velikog Trgovišća, Zagreba, Buzeta, Svetog Jurja, Zemunika i Dubrovnika

Izvor: Udruga Djeca susreću umjetnost

U sklopu participativnog Online filmskog kluba Sedmi kontinent kroz čitavu školsku godinu 2022./23. provedeno je niz filmskih radionica za 14 škola diljem Hrvatske, uz više od 300 uključene djece. Sudjelovali su gradovi i mjesta iz različitih dijelova zemlje, uz poseban naglasak na one koji zbog svoje geografske pozicije imaju manje pristupa sličnim sadržajima, od Gunje, Sibinja, Bršadina, preko Gornjeg Mihaljevca, Samobora, Kumrovca, Virovitice, Velikog Trgovišća i Zagreba, do Buzeta, Svetog Jurja, Zemunika i Dubrovnika.

Kroz 206 susreta i zajedničkih aktivnosti učenici su prošli 7 različitih radionica: filmsku kritiku, stop animaciju, izradu kućnog projektora, vlog, vođeni uvod u film, razgovore s filmskim umjetnicima i virtualne filmske kvizove.

Poučite djecu kako gledati film

Uz brojne suradnice i suradnike koji su bili uključeni, među ostalima, online Sedmi kontinent je ugostio filmske redatelje i redateljice Daliju Dozet, Antona Mezulića, Lanu Kosovac i Čejen Černić; animatorice Deu Jagić i Antoniju Veljačić; filmske kritičare Hrvoja Pukšeca, Višnju Pentić, Silvestra Miletu i Niku Petković.

Višnja Pentić je na pitanje kako joj je bilo voditi razgovore o filmu s polaznicima koji su online odgovorila da je na taj način teže pročitati govor tijela i emotivne reakcije, ali da se to sve moglo lako nadoknaditi jer su djeca bila otvorena, tako da su rasprave bile kvalitetne i živopisne.

Ipak, projekt ne bi bio moguć bez učiteljica i učitelja koji su filmskom klubu otvorili Zoom prozore u svoje razrede.

Anita Tufekčić, knjižničarka u Osnovnoj školi “Antun i Stjepan Radić” u Gunji, o svome iskustvu je rekla: “Naši učenici sudjelovali su na projektu cijelu školsku godinu i radionicama smo obogatili svakodnevni rad knjižnice, ali i redovne nastave u školi. Svaka od ponuđenih aktivnosti ponudila nam je određenu avanturu. Ne znam koju radionicu bih izdvojila kao posebnu, jer svaka je bila zanimljiva na svoj način. Projekt je uvelike pomogao u razvijanju filmske pismenosti u malim ruralnim sredinama, pogotovo kroz aktivno gledanje filma.”

U godini dana, osim puno velikih brojeva, skupilo se puno učenja o filmu i puno zanimljvih druženja.

Napravite svoj film u tehnici stop animacije