Na konferenciji u Zagrebu predstavljena su tri istraživanja o medijskim navikama u Hrvatskoj te edukativni materijali nastali u sklopu projekta ‘Medijsko obrazovanje je važno.MOV’ koji provodi Gong u partnerstvu s 10 organizacija civilnog društva i akademskih institucija

Izvor: Gong

Mladi su kritični prema tradicionalnim medijima, digitalnim alatima  i ulozi medija u društvu, ali kritičko promišljanje ne motivira mlađe generacije na aktivnije sudjelovanje u društvu, istaknuto je 20. srpnja u Kući ljudskih prava Zagreb na konferenciji “Medijsko obrazovanje ostaje važno”, koju je organizirao Gong s partnerima.

Na događaju su istraživači i istraživačice okupljeni u tematsku mrežu “Medijsko obrazovanje je važno” predstavili tri istraživanja o medijskim navikama u Hrvatskoj, prvo provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku građana i građanki Hrvatske, drugo među nastavnicama Hrvatskog jezika i razredne nastave, a treće među studentima FER-a, Medicinskog fakulteta u Rijeci i Medicinskog fakulteta u Osijeku.

“Medijsko obrazovanje je u modernom društvu ključno za uključivanje u ključne političke procese, jednom riječju, za aktivno sudjelovanje u društvu”, naglasio je Paško Bilić s Instituta za razvoj i međunarodne odnose, koji je bio jedan od istraživača. Također je dodao kako je zanimljivo da razina obrazovanja uopće ne utječe na način konzumacije medija kod mladih. 

Lana Ciboci Perša iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu i s Hrvatskog katoličkog sveučilišta upozorava kako nastavnici većinom žele da medijsko obrazovanje ostane dijelom kurikuluma Hrvatskog jezika, što nije bio slučaj u ranijim istraživanjima. No zanimljivo je da čak 38 % ispitanika i ispitanica vjeruje da je Informatika predmet kroz koji učenici stječu najviše medijskih kompetencija, što uopće nije cilj tog predmeta. Istaknula je i da više od polovice ispitanih nastavnika smatra da bi medijsko obrazovanje trebalo imati vlastiti predmet, što bi u postojećem kurikularnom okviru bilo vrlo teško izvedivo.

Na okruglom stolu o medijskoj pismenosti istaknuta važnost edukacije nastavnika

“Kvizovi znanja su studentima omiljeni žanrovi (oko 90%), a najmanje vole reality emisije (oko 12%), lifestyle emisije i religijske emisije (14%).  Istovremeno im nedostaje kritičkog odnosa prema vlastitoj sposobnosti prosudbe vjerodostojnosti informacija koje pronađu na internetu”, kazao je Juraj Petrović, docent na FER-u, predstavljajući ključne nalaze istraživanja provedenog sa studentima FER-a, Medicinskog fakulteta u Rijeci i Medicinskog fakulteta u Osijeku, o medijskim navikama i stavovima studenata.

“Mediji su na udaru, novinarke i novinari pod pritiskom, a dezinformacije, na kojima netko profitira, šire se munjevitom brzinom. Medijsko obrazovanje mora biti u fokusu u budućnosti“, zaključio je Dražen Hoffmann iz Gonga.

Na događaju su predstavljeni edukativni video-materijali, kao i edukativna platforma.

Medijsko obrazovanje je važno.MOV” je projekt koji Gong provodi zajedno s 10 organizacija civilnog društva i akademskih institucija: Pragma, Telecentar, Kurziv, Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Udruga Bacači sjenki, Dječji kreativni centar DOKKICA, Info zona, Centar za kulturu Zlatna vrata, Institut za razvoj i međunarodne odnose i Fakultet elektrotehnike i računarstva. Projekt je obuhvaćao širok spektar edukativnih, analitičkih i konzultativnih aktivnosti.

Medijsko obrazovanje treba biti dostupno svim građanima