Na radionicama ‘Razgovor počinje filmom online’ srednjoškolci iz Zagreba, Grubišnog Polja, Omiša, Siska, Vele Luke i Visa pogledat će hrvatske kratkometražne filmove ‘Trešnje’ Dubravke Turić, ‘Mali libero’ Mladena Stanića i ‘Sve te senzacije u mom trbuhu’ Marka Dješke

Izvor: Alternator

Niz radionica za srednjoškolce pod nazivom Razgovor počinje filmom online, koje na jedinstven i mladima zanimljiv način ujedinjuju filmske projekcije i tematske razgovore, održat će se od listopada 2022. do travnja 2023. u srednjim školama diljem Hrvatske.

Kroz tri odvojena modula za šest grupa sudionika u ovom programu, u organizaciji udruge , ukupno će sudjelovati 120 učenika srednjih škola, većinom strukovnih, a uz Zagreb će se odvijati u Grubišnom Polju, Omišu, Sisku, Veloj Luci i Visu. Razgovor počinje filmom online osmišljen je s ciljem poticanja mladih na kritičku raspravu i dijalog.

Učenici će gledati tri recentna hrvatska kratkometražna filma: Trešnje Dubravke Turić, Mali libero Mladena Stanića i Sve te senzacije u mom trbuhu Marka Dješke te će nakon svake projekcije imati priliku sudjelovati u nizu online vježbi praćenih razgovorom o temama koje pojedini film otvara.

Učenicima će se tako pružiti prostor za intuitivno i slobodno izražavanje mišljenja o pogledanom sadržaju, ali i analitičku razradu reakcija, tijekom koje će se upoznati s razlikom između mišljenja i stava te procedurom izgradnje argumenta. U moderiranom razgovoru o uočenim društvenim problemima o kojima progovaraju odabrani filmovi, identificirat će usporedive primjere iz svoje zajednice te kreirati alternativne narative odnosno scenarije.

Teme uključuju razoran i društveno tabuiziran problem samoubojstva mladih, stigmatizaciju različitosti i razdor odnosa roditelj-dijete (Trešnje), neostvarene ambicije roditelja i napetosti u odnosima uslijed rastave braka (Mali libero) te identitetsko sazrijevanje mlade osobe, transrodnost i rodnu tranziciju (Sve te senzacije u mom trbuhu).

Vježbe i razgovori odvijat će se uz podršku stručnjakinja: Eli Pijace Plavšić, sociologinje s dugogodišnjim iskustvom u neposrednom radu sa školama, autorice niza publikacija namijenjenih školama te voditeljice programa Unaprjeđenje poučavanja u Forumu za slobodu odgoja, i Doroteje Šušak, dramaturginje, redateljice i aktivistice u polju socijalne dostupnosti i kvalitete obrazovanja te feminizma, ujedno i izvršne direktorice Centra za ženske studije.

Poseban značaj programu daje činjenica da će srednjoškolci sudjelovati u sadržajima koji razvijaju njihovo kritičko mišljenje te analitičke i interpretacijske sposobnosti, ali i koji ih upoznaju s filmskim stvaralaštvom iz Hrvatske, njima bliskog društveno-kulturnog konteksta.

Film kao temelj za raspravu o izazovima odrastanja