U radionice, predavanja i druge aktivnosti u sklopu Dana medijske pismenosti 2025. uključilo se više od 37 tisuća sudionika – uglavnom djece, mladih i edukatora, a u organizaciji događanja sudjelovalo je više od 1220 odgojitelja, učitelja, nastavnika, knjižničara i stručnih suradnika iz gotovo 400 osnovnih i srednjih škola i 65 vrtića diljem Hrvatske
Osmi Dani medijske pismenosti okupili su desetke tisuća djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara oko jedne od najvažnijih tema 21. stoljeća – medijske pismenosti. Dane medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Kroz brojne radionice, predavanja i panel-razgovore sudionici su učili o digitalnom otisku, zaštiti privatnosti i o tome kako prepoznati dezinformacije.
Istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo Ipsos pokazalo je da 62,3 posto mladih nije imalo priliku učiti o medijskoj pismenosti. Raduje stoga velik interes za razvoj vještina medijske pismenosti i sudjelovanje u Danima medijske pismenosti, što pokazuju i najvažniji brojevi:
- Uključilo se više od 37 tisuća sudionika – uglavnom djece, mladih i edukatora.
- Održano je preko 730 događanja i 2100 aktivnosti u 191 gradu i mjestu diljem Hrvatske.
- 1220 odgojitelja, učitelja, nastavnika, knjižničara i stručnih suradnika organiziralo je aktivnosti i događanja.
- Uključilo se gotovo 400 osnovnih i srednjih škola i 65 vrtića.
Rekordnih 85 filmova prijavili su filmski klubovi i samostalni mladi autori, u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj kategoriji, na filmski natječaj „Je li ovo stvarno?”, koji u sklopu Dana medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez. U suradnju se uključio i Pulski filmski festival, u sklopu kojega će se održati svečano proglašenje pobjednika ovogodišnjeg natječaja te projekcije nagrađenih filmova.
Rekordnih 85 filmova na filmskom natječaju; proglašenje pobjednika u Puli
Od ove godine dostupni su i novi materijali – priručnik za radionice o digitalnom otisku i čuvanju privatnosti “Što Internet zna o meni?” i edukativni video “Što su dezinformacije?”. Na portalu medijskapismenost.hr dostupno je više od 70 obrazovnih materijala, videopredavanja i kvizova, koji se u vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine. Obrazovni materijali dosad su s portala preuzeti više od 1.300.000 puta.
Dane medijske pismenosti pokrenuli su 2018. godine Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku kako bi educirali i informirali djecu, roditelje, odgojitelje i nastavnike o medijskoj pismenosti. Dani medijske pismenosti platforma su za suradnju i razvoj projekata medijske pismenosti te za podršku edukatorima kroz razvoj materijala za medijsko obrazovanje, a provode se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Od 2018. do 2025. godine Dani medijske pismenosti uključili su više od 174 tisuća djece, mladih i odraslih u više od 3200 događanja.
Podršku u koordinaciji dijela događanja u sklopu osmih Dana medijske pismenosti osigurala je Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.