Samo suradnjom širokog kruga društvenih dionika mogu se ostvariti konkretni i dugoročni rezultati u projektima medijske pismenosti, istaknuo je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović prilikom potpisivanja sporazuma o suradnji na portalu medijskapismenost.hr

 

Agencija za elektroničke medije i UNICEF potpisali su 5. lipnja sporazum o suradnji s deset kulturnih i obrazovnih ustanova s ciljem promicanja i unapređivanja medijske pismenosti u Hrvatskoj te osiguranja sadržaja i obrazovnih materijala namijenjenih portalu medijskapismenost.hr.

Portal medijskapismenost.hr središnje je mjesto za informiranje odgojitelja, učitelja, nastavnika i roditelja o medijskoj pismenosti. Od edukativnih materijala namijenjenih obrazovnim djelatnicima za održavanje satova medijske pismenosti s djecom i mladima te njihovim roditeljima, korisnih savjeta za roditelje kad je riječ o djeci i medijima, ali i aplikacijama za pametne telefone i videoigrama do predstavljanja primjera dobre prakse iz hrvatskih vrtića, škola i udruga, portal je postao riznica kvalitetnih i provjerenih informacija o medijskom obrazovanju, medijima i njihovom utjecaju, kao i novim trendovima i izazovima života u moderno doba te najvažniji izvor informacija o projektu Dani medijske pismenosti u kojemu je ove godine sudjelovalo više od 13 tisuća djece i mladih.

Više od 270 događanja tijekom 2. Dana medijske pismenosti

Sadržaju i aktivnostima portala od početka pridnose brojni suradnici i partneri koji su, uz Agenciju za elektroničke medije i UNICEF, sudjelovali u njegovu osnivanju: Akademija dramske umjetnosti i Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. Sada im se pridružuju i Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Odsjek za komunikologiju Hrvatskih studija, Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Veleučilište VERN’ i Visoka škola Edward Bernays.

“Samo suradnjom širokog kruga društvenih dionika mogu se ostvariti konkretni i dugoročni rezultati u projektima medijske pismenosti. Zato smo iznimno zadovoljni što nam se u radu na portalu medijskapismenost.hr pridružuje sedam novih partnera. Ovo okupljanje i partnerska suradnja na portalu svojevrstan je početak stvaranja mreže medijske pismenosti u Hrvatskoj, kojoj će se, vjerujem, u sljedećim godinama pridružiti i brojni drugi dionici. Sve to pomoći će u osnaživanju građana za život i aktivnu ulogu u društvu i demokratskim procesima”, kazao je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović prilikom potpisivanja sporazuma.

Medijska pismenost jedna od ključnih kompetencija u 21. stoljeću te je stoga od iznimne važnosti osvjestiti društvo o važnosti medijske pismenosti i potrebi ulaganja dodatnog truda u podršku djeci i mladima, ali i odraslima, u stjecanju vještine kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja kojima smo svakodnevno izloženi.

Portal medijskapismenost.hr pokrenut je u lipnju 2016. godine i do sada je na njemu objavljeno 785 članka. Njegovu važnost prepoznala je i Europska komisija, koja ga je u studiji pod nazivom “Mapiranje praksi i aktivnosti medijske pismenosti u EU-28”, uvrstila među pet najznačajnijih projekata medijske pismenosti u Hrvatskoj te među 145 u Europi.

5 najboljih projekata medijskog opismenjavanja u Hrvatskoj