Agencija za elektroničke medije sljedeće će godine sufinancirati projekte medijske pismenosti s ukupno 54.000 eura, a za pojedini projekt može se dobiti od 1.000 do 6.000 eura. Prijave na javni poziv otvorene su do 21. siječnja 2026. u 12:00 sati

Izvor: Agencija za elektroničke medije

Na internetskim stranicama Agencije za elektroničke medije objavljen je Javni poziv za sufinanciranje projekata na temu poticanja medijske pismenosti za 2026. Svrha sufinanciranja je jačanje i razvoj vještina medijske pismenosti građana, razvoj edukacijskih materijala i programa na raznovrsnim platformama osvješćivanje javnosti o važnosti medijske pismenosti.

Time se pozivaju podnositelji prijava koji u 2026. imaju planiran projekt, pripremu i izradu edukacijskih materijala, manifestaciju, seminar, radionicu, konferenciju, predavanje ili istraživanje, a čija bi tema bila medijska pismenost i medijsko obrazovanje, da dostave ponudu sa zahtjevom za sufinanciranje.

Pravo podnošenja prijave imaju svi fakulteti, instituti, obrazovne ustanove, knjižnice, udruge i ostale pravne osobe, osim trgovačkih društava, koje razvijaju i rade projekte vezane uz medijsku pismenost.

Projekti su namijenjeni zadovoljavanju javnog interesa za koje su osigurana financijska sredstva u proračunu Agencije za elektroničke medije za 2025. u visini od 54.000 eura. Najviši iznos koji se može dobiti za pojedini projekt iznosi 6.000 eura u jednoj godini, a najmanji iznos je 1.000 eura.

Prijaviti se mogu projekti koji će se finalizirati do 31. prosinca 2026., a ako se radi o projektu koji traje dulje od godine dana ponuditelj u ponudi treba to i  naznačiti. Dobivanje sredstava u jednoj godini ne podrazumijeva obavezno odobravanje sredstava i za sljedeću godinu, već ovisi o procjeni na evaluaciji.

Pri ocjenjivanju podnesenih prijava vrednovat će se sljedeći kriteriji:

  • Kvaliteta – tema i sadržaj prijave, povezanost s konceptom medijske pismenosti i medijskog obrazovanja – prepoznavanje, analiza i rješavanje konkretnog problema/potrebe, razumijevanje aktualnih trendova i društvenih potreba, kvaliteta predloženog projekta i predloženih aktivnosti
  • Ciljevi i doseg – jasno iskazani ciljevi u samom projektu, razmjer i opseg planiranih aktivnosti kojima se nastoji ostvariti navedeni cilj projekta, njihov doseg, utjecaj na lokalnoj ili nacionalnoj razini, kao i potencijal za učinkovito poboljšanje razine medijske pismenosti i osnaživanje građana vještinama medijske pismenosti.
  • Iskoristivost projekta za edukaciju kroz obrazovni sustav, knjižnice i programe cjeloživotnog obrazovanja i za edukaciju edukatora, razvoj edukacijskih materijala na raznovrsnim platformama i prikladnih radionica za edukatore, građane i ciljane skupine.
  • Ciljane skupine – odabir ciljane skupine građana i način njihov dohvaćanja i širenje dosega, neposredan rad s građanima i ranjivim skupinama
  • Iskustvo predloženog projektnog tima i stručnost – korištenje stručnih i znanstveno utemeljenih resursa (organizacije, znanstveni i edukativni materijali, stručnjaci…).
  • Suradnja i umreženost – suradnja, koordinacija i/ili partnerstvo s drugim dionicima.

Krajnji rok za podnošenje prijava je 21. siječnja 2026. u 12:00, a sve upute i dokumentacija za prijavitelje dostupni su na internetskim stranicama Agencije za elektroničke medije.

Smjernice za uspješno provođenje projekata medijske pismenosti