Kao i u svim dobrim pričama o avanturama, junak ovog crtića odrasta i uči kroz izazove na koje nailazi, a to su opasna bića, sumnjivi pirati, šarmantan brod i loši vremenski uvjeti. Prijatelji koje je upoznao putem bili su mu potpora te su mu pomogli razviti vještine kako bi postao siguran i medijski mudar

Izvor: dkmk.hr

Put u svijet medijske pismenosti 7-minutni je crtani film nastao u sklopu EAVI-a (European Association for Viewers’ Interests) koji na zabavan i jednostavan način objašnjava što je to medijska pismenost i zašto je ona nužni preduvjet slobodnom življenju i pripadanju društvu u kojem živimo. Preveden je na mnoge jezike, a hrvatska je verzija crtića nastala u suradnji s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK).

EAVI (European Association for Viewers’ Interests) je nezavisna i neprofitna međunarodna organizacija civilnoga društva sa sjedištem u Bruxellesu. Podržava usvajanje inicijativa koje omogućuju građanima čitati, pisati te sudjelovati u javnom životu putem medija.

Crtić je nastao na prijedlog Paola Celota budući da njegova djeca nisu mogla shvatiti čime se bavi njihov otac. Tako su došli na ideju objašnjavanja medijske pismenosti pomoću crtića koji slijedi putovanje dječaka Jacka i smješta njegovu avanturu usred oceana, a sve kako bi stigao na otok Medijske pismenosti. Kao i u svim dobrim pričama o avanturama, naš junak odrasta i uči kroz izazove na koje nailazi, a to su opasna bića, sumnjivi pirati, šarmantan brod i loši vremenski uvjeti. Prijatelji koje je upoznao putem bili su mu potpora te su mu pomogli razviti vještine kako bi postao siguran i medijski mudar.

Vještine potrebne za siguran put kroz medijski svijet

Kroz priču se govori o potrebnim vještinama koje Jack mora steći kako bi uspješno doplovio do svoga cilja. To su:

  • Tehničke vještine (koje su preduvjet da bi se pristupilo medijima – metaforički pristup drvu kako bi se sagradio brod);
  • Kritičko razmišljanje: Izazov je ograditi se od prikrivenog oglašavanja (šarmantan brod), neodoljivog oglašavanja (gusari), Google tražilica i agende vijesti (morski psi), suptilnih tipova oglašavanja (iluzije). Jack je spomenute vještine stekao preispitivanjem i stoga je nagrađen (plovidbom).
  • Sudjelovanje: Izazov je otkriti lažne identitete (maske); dobro je udružiti snage (Jo), primiti pomoć umrežavanjem (drugi dobri brodovi), dijeliti informacije (poruke primljene telefonski).

Uz to su prisutni i vanjski faktori: prisutnost medijske edukacije, prisutnost politika naklonjenih ljudima, uloga medija i uloga civilnog društva (vrijeme, valovi, kiša, oluja).

Put u svijet medijske pismenosti temeljen je na istraživanjima o medijskoj pismenosti koje je EAVI sa svojim partnerima proveo za Europsku komisiju. Ta su istraživanja dostupna na: http://www.eavi.eu/.

Dva pitanja koja si postavljaju medijski mudra djeca

Komentari

Komentari