Na stranici e-savjetovanja u tijeku je savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Prijedlogu Preporuka za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija. Svoje primjedbe i prijedloge možete poslati do 20. lipnja

 

Kao dio nastojanja na promicanju medijske pismenosti, pripremila je Prijedlog Preporuka za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija. U izradi ovog dokumenta sudjelovali su stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci, razvojni psiholozi i sociolozi. Savjetovanje je otvoreno 20. svibnja, a završava u ponedjeljak 20. lipnja. Dokument možete pogledati na stranici e-savjetovanja.

Preporuke, inače, donosi Vijeće za elektroničke medije radi lakše provedbe Pravilnika o zaštiti maloljetnika u elektroničkim medijima, ali i pomoći roditeljima u odabiru primjerenog audiovizualnog sadržaja i medijskom obrazovanju njihove djece, kao i pomoći sudionicima u obrazovnom procesu u kreiranju nastave i obrazovnih sadržaja i alata.

imaju velik utjecaj na djetetov pristup medijima u vremenskom i sadržajnom smislu jer prate, nadziru i reguliraju koliko se i kada koriste brojnim medijskim platformama (igraće konzole, pametni telefoni, računala, tableti, televizori…), koliko će se i što gledati kao i kada će se gledati i u kojem kontekstu. Na taj način, ali i samim svojim primjerom i navikama i načinima korištenja medija, roditelji oblikuju dječje navike korištenja medijskih platformi i raznovrsnih audiovizualnih sadržaja, ali mogu biti i važni posrednici koji će potencirati pozitivne i ublažiti negativne učinke korištenja medijskih sadržaja. Regulacija količine, vremena i uvjeta konzumacije medijskih sadržaja, kao i same vrste sadržaja koje mogu gledati može imati značajan utjecaj na to kakve će učinke imati na djecu i adolescente. U Preporukama se detaljno razrađuju takvi savjeti za roditelje te se, između ostaloga, ukazuje i na važnost aktivnog posredovanja kod gledanja audiovizualnih sadržaja. To podrazumijeva različite aktivnosti u kojima roditelji s djecom razgovaraju o sadržajima koje će gledati, odnosno o sadržajima koji nisu primjereni za gledanje te o sadržajima koje su gledali i kako su ih razumjeli. Pritom je važno da roditelji budu vodiči djeci kroz programske sadržaje, da im ukazuju na zanimljive programe, tumače ih i interpretiraju, pojašnjavaju i o njima raspravljaju i daju mišljenja. Više o svemu pročitajte u Preporukama za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija.