
Proučite raspored predavanja, radionica i drugih aktivnosti koje će se održati u sklopu Dana medijske pismenosti 2021., uživo uz poštivanje aktualnih epidemioloških mjera, ili putem interneta.
Sudjelujte u aktivnostima otvorenima za javnost, a ako i sami nešto organizirate, prijavite nam svoj događaj kako bismo ga mogli uključiti u Raspored.
ONLINE DOGAĐAJI
Kino u podne – suradnja osnovnih škola iz Gunje i Zagreba
19 ili 22. travnja u 12 sati
Zoom aplikacija
Učenici iz Gunje i Zagreba imat će priliku premijerno pogledati novi film filmske družine “Mladi SKIG-ovci” – pod nazivom TIK TOK “ZABAVA” i novi film filmske družine iz OŠ Odra. Poslije svakog pogledanog filma učenici će davati svoje kritike na film te iznositi vlastita iskustva sa snimanja.
Link za prijavu bit će kreiran kad se utvrdi točan datum održavanja.
Medijska pismenost
19.- 23. travnja
Zoom aplikacija
Na redovnim satima Vježbeničke tvrtke i Osnova ekonomije u Srednjoj školi Ivana Meštorvića Drniš, školi ambasadoru Europskog parlamenta, održat će se online predavanja i radionice putem Zoom aplikacije u suradnji s medijskim djelatnicima Radio Drniša, RTL televizije i portala ŠibenikIN. Ove aktivnosti organiziraju se za učenike ambasadore juniore, s ciljem učenja kako prepoznati potencijalno manipulativan sadržaj i lažne informacije. Učenici će naučiti osvijestiti vlastite ranjivosti, kako prihvaćati vijesti i izražavati vlastito mišljenje. Cilj je osnažiti ih jačanjem medijske pismenosti, podupirući oporavak medijskog i audiovizulanog sektora.
Aktivosti nisu dostupne za širu javnost.
Video predavanja za učenike osnovnih škola
12. – 30. travnja
Sve zainteresirane osnovne škole iz Hrvatske
Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu pripremilo je dva video predavanja (jedno za učenike predmetne i jedno za učenike razredne nastave) koja će podijeliti svim zainteresiranim školama kako bi u sklopu Dana medijske pismenosti barem jedan školski sat posvetili temi sigurnosti djece u virtualnom prostoru.
Sve zainteresirane škole mogu se javiti na info@dkmk.hr kako bi dobile pristup videu.
Više o udruzi i aktivnostima koje provodi možete potražiti na http://www.djecamedija.org.
eTwinning projekt "Pokvareni telefon"
veljača – travanj
eTwinning platforma
Učenici Srednje škole Bedekovčina, Strojarske i prometne škole Varaždin i Srednje ekonomske škole Sarajevo, njih 80-ak, sudjeluje u eTwinning projektu, u sklopu kojeg uče o temi medijske pismenosti i dezinformacija kroz igranje pokvarenog telefona, istraživanje tematike kroz rješavanje projektnih zadataka te putem kvizova. Kao krajnji rezultat kreirat će se e-knjiga na temu Medijske pismenosti i dezinformacija. Projekt će trajati od 15.02. do 30.04.2021.
Mediji u obrazovanju
21. travnja u 18 sati
OŠ Nikole Tesle, Ul. Ivana Matetića Ronjgova 67, 10000, Zagreb
Webinar na temu Mediji u obrazovanju održat će izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj za učitelje OŠ Nikole Tesle iz Zagreba. Webinar se održava u organizaciji Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu. Više o udruzi i aktivnostima koje provodi možete potražiti na http://www.djecamedija.org.
Medijski dan
27. travnja, cijeli dan
Webinar, Čakovec
Članovi Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu održat će webinare za sve zainteresirane učitelje i roditelje te kreirati video predavanja za učenike osnovnih škola iz Čakovca u sklopu Medijskog dana.
Sve zainteresirane škole iz Čakovca mogu se javiti na info@dkmk.hr.
Više o udruzi i aktivnostima koje provodi možete potražiti na http://www.djecamedija.org.
Predstavljanje Multimedijskog priručnika za djecu predškolske i rane školske dobi
20. travnja u 17 sati
Online
U sklopu Dana medijske pismenosti, Savez društava “Naša djeca” Hrvatske i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu predstavit će se prvi Multimedijski priručnik za djecu predškolske i rane školske dobi – Medijska pismenost za najmlađe. Priručnik je nastao uz podršku Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku. O Priručniku će govoriti predstavnici organizacija koje stoje iza priručnika, autorica te drugi uvaženi gosti. Nakon predstavljanja Priručnik će biti dostupan na stranicama portala medijskapismenost.hr, Saveza društava “Naša djeca” Hrvatske te Učiteljskog fakulteta.
Molimo pošaljite svoju prijavu za sudjelovanje na predstavljanju na karolina@savez-dnd.hr.
Jesam li medijski pismen?
19. – 23. travnja (u dogovoru s razrednicima), online
OŠ Fausta Vrančića Šibenik, sv. Nikole Tavelića 13, 22000 Šibenik
Održava se online predavanje za učenike 6. razreda pod nazivom “Jesam li medijski pismen?”. Nastojat ćemo učenike podučiti temeljnim znanjima medijske pismenosti. Budući da se nastava odvija online, došlo je do izmjene prvotnih planova te smo se prilagodili uvjetima online nastave.
Predavanje nije dostupno za širu javnost.
Predavanje "Utjecaj digitalnih tehnologija na dječji mozak-alarm za uzbunu"
22. travnja u 18.30 sati
Online putem Zoom-a u organizaciji Knjižnice i čitaonice “Fran Galović” Koprivnica, Zrisnki trg 6, Koprivnica, 48000
Igor Salopek, dr. med. i voditelj Integrativnog centra mentalnog zdravlja održat će online predavanje s ciljem informiranja roditelja, odgajatelja i stručnjaka koji rade s djecom o tome koliko mentalno zdravlje može biti ugroženo zbog pretjeranog i nekontroliranog korištenja pametnih telefona i drugih digitalnih tehnologija i sadržaja.
Prijave se primaju na mail djecji@knjiznica-koprivnica.hr do 21. travnja.
Dvije ure medijske pismenosti i kulture
19. travnja od 10 do 12 sati
Ekonomska škola Imotski, Bruna Bušića 59, 21260 Imotski
Učenici će putem linka pristupiti virtualnom događaju na kojem će biti prigodna prezentacija i video u kojem će se upoznati s osnovnim pojmovima medijske pismenosti. Nakon pogledanih materijala učenici će sudjelovati u kvizu, a najbolja tri učenika će dobiti pohvalnicu za postignute rezultate u nagradnom kvizu.
Simbolizam i subliminalne poruke u medijima
7. svibnja u 17 sati
Zoom platforma (organizira DKolektiv, Ul. S. Radića 16, Osijek, 31000)
Volonterke DKolektiva u sklopu Erasmus+ projekta “Wake up – Mladi Europljani kao nositelji promjena za bolju Europu” provode predavanje i radionicu na temu “Simbolizam i subliminalne poruke u medijima.” Predviđeno trajanje radionice je 90 minuta, a radionica je namijenjena mladima u dobi od 15 do 29 godina.
Svi zainteresirani mogu se prijaviti putem Google Forms obrasca na poveznici:
Predavanje za roditelje
15. travnja u 17 i 18 sati
Zoom platfroma (OŠ Stjepana Radića, Kralja Zvonimira 8, 20350 Metković)
Pedagoginja Vugdelija će putem Zooma održati roditeljski sastanak za roditelje učenika petih razreda Osnovne škole Stjepana Radića u Metkoviću, na temu “Kako odgojiti kritičke korisnike medija?”. Roditelji će prije sastanka dobiti poveznicu na Zoom, a događaj nije otvoren za javnost.
E-tečaj za odgojitelje Digitalna pismenost od vrtića
Do kraja travnja
https://edukacija.roda.hr/tecajevi/digitalna-pismenost-od-vrtica/
E-tečaj „Digitalna pismenost od vrtića“ nastao je kao odgovor na (ne)prilike u kojima živimo zadnjih godinu dana, a koje su nam ograničile susrete i učenje uživo. Namijenjen je odgojiteljicama i odgojiteljima i drugim stručnjakinjama/stručnjacima koji rade s djecom.
U e-tečaju su obuhvaćene osnovne teme digitalne pismenosti za koje smatramo da će odraslima koji rade s djecom (i roditeljima) pomoći razumjeti u kakvom svijetu odrastaju današnja djeca, s kojim se izazovima i kako nose djeca i njihovi roditelji, vezano uz digitalno okruženje, te ćemo pokušati dočarati koliko je važna uloga svih odraslih uz koje djeca odrastaju i uče, u razvijanju zdravih navika korištenja digitalnih uređaja i sadržaja.
Cilj je e-tečaja osnažiti i motivirati odgojiteljice i odgojitelje, kao i ostale stručnjakinje i stručnjake koji rade s djecom, da u rad s djecom predškolske dobi, ali i s njihovim roditeljima, uključe teme digitalne (i šire, medijske) pismenosti, kako bi na taj način doprinijeli da djeca odrastaju u sigurne i odgovorne digitalne građane.
Prijave su otvorene na poveznici: http://bit.ly/e-tecaj-odgojitelji
Ciklus online predavanja
20. – 30. travnja
Zoom platforma (Srednja škola Pakrac, Bolnička 59 34550 Pakrac)
Za učenike Srednje škole Pakrac organizira se ciklus online predavanja. Teme koje će biti pokrivene predavanjima su: Sigurnost na internetu, Instagram VS stvarnost, Ja influencer, Youtuberi današnjice, Fake news, Kako stvoriti sadržaj na internetu. Predavanja nisu dostupna za javnost, a učenici se mogu prijaviti putem emaila kod profesorice Jelene Ivanović.
Medijska pismenost
19. travnja od 8.45 do 10 sati
Teams aplikacija (OŠ Jurja Barakovića, Ražanac X9, 23248 Ražanac)
Dani medijske pismenosti obilježit će se virtualno u aplikaciji Teams za učenike predmetne nastave. Održat će se predavanje i radionice nakon predavanja.
Online predavanja tijekom cijelog tjedna za učenike srednje škole
19.- 24. travnja za vrijeme sata razrednog odjela
Aplikacija Teams (Medicinska škola Bjelovar, Poljana dr.Franje Tuđmana 8, 43000 Bjelovar)
Medicinska škola Bjelovar već tradicionalno obilježava Dane medijske pismenosti u svom prostoru. Prethodnih godina imali smo vanjske goste i radionice, a ove godine zbog epidemioloških razloga predavanja će se odvijati online. Sudjelovat će gosti: Željka Holjević, prof. bjelovarske gimnazije i Tomislav Cug, prof. Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar. Ostali sudionici su prof. Ines Pavičić i prof. Zorka Renić. Učenici su preko Teams aplikacije dobili i online anketu o internetskom zlostavljanju koju već popunjavaju ovih dana (anketa bjelovarskog Veleučilišta).
Medijsko obrazovanje mladih
19. travnja u 13.15 sati
Srednja škola Slunj, Školska 22, Slunj, 47240
Na satu razrednika cilj je učenike 2. razreda pomoću video materijala i razgovorom osvijestiti o važnosti medijske pismenosti. Prezentacija o važnosti medijske pismenosti odvija se online, a organizator je razrednik.
Prepoznajte dezinformacije i lažne vijesti
21. travnja u 12.20 sati
Teams aplikacija, Ekonomska i trgovačka škola Ivana Domca Vinkovci, Antuna Akšamovića 31,32100 Vinkovci
Dani medijske pismenosti obilježit će se virtualno na satu informatike za učenike 3. razreda smjera Poslovni tajnik kroz video lekciju Prepoznajte dezinformacije i lažne vijesti. Nakon videolekcije učenici će rješiti online kviz te izraditi plakat u alatu Canva o lažnim vijestima.
Radionica nije dostupna za širu javnost.
Predavanja i radionice "Medijska pismenost"
19. – 23. travnja
Teams aplikacija, Katolička osnovna škola Velimira Škorpika 8, 22000 Šibenik
Predavanja i radionice na temu Medijske pismenosti su namijenjeni učenicima od 5. do 8. razreda Katoličke osnovne škole prema rasporedu sati kroz tjedan 19. – 23. travnja.
Predavanja i radionice će voditi učiteljice Hrvatskog jezika Marita Županović i Ivana Milišić te učiteljice Informatike Martina Kolovrat i Josipa Baljkas Klisović.
Zastupljene teme po razredima:
Učenici petih razreda: neknjiževni tekst Paolo Celot i Susie Jones-Put u središte medijske pismenosti – istraživanje na temu Uporaba društvenih mreža i Komuniciranje u virtualnom svijetu
Učenici šestih razreda: Crtani filmovi nekad i danas – razlike
Učenici sedmih razreda: Fakebook – influenceri, youtuberi, blogeri
Učenici osmih razreda: Fake News, Digitalni mediji i mentalno zdravlje
Radionica o medijskoj pismenosti i medijskom obrazovanju u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini (MELIA Observatory workshop on media literacy and media education - Slovenia, Croatia, Serbia, Montenegro, Bosnia and Herzegovina)
23. travnja 2021. u 10:00 sati
Zoom aplikacija
Radionica je namjenjena svima koji se žele informirati o medijskoj pismenosti u Hrvatskoj i susjednim zemljama regije te se uključiti u raspravu o glavnim izazovima i rješenjima za poboljšanje stanja u području medijskog obrazovanja i medijske pismenosti u navedenim zemljama Dunavske regije. Radionica se održava u sklopu projekta MELIA Observatory (puni naziv: Media Literacy Observatory for Active Citizenship and Sustainable Democracy), sufinanciranog u okviru Programa transnacionalne suradnje Interreg V-B Dunav, u čijoj provedbi kao projektni partneri sudjeluju i Hrvatska gospodarska komora, Sveučilište Algebra i Presscut d.o.o. uz 13 partnera iz ostalih zemalja Dunavske regije te 7 pridruženih strateških partnera iz Belgije, Ujedinjenog Kraljevstva, Finske, Bosne i Hercegovine, Austrije i Hrvatske. Više informacija o projektu možete pronaći na poveznici: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/melia-observatory .
Na radionici, koja je dio aktivnosti mapiranja medijske pismenosti u Dunavskoj regiji, prikaz stanja medijske pismenosti i medijskog obrazovanja u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Crnoj gori predstaviti će stručnjaci iz područja medija i medijske pismenosti iz tih država. Cilj radionice je predstaviti primjere dobre prakse u svakoj od ovih država Dunavske regije i ocijeniti koji izazovi i problemi postoje te ponuditi prijedloge za njihovo rješavanje kako bi se u konačnici definirale smjernice za donositelje politika u zemljama Dunavske regije.
Prijaviti se možete putem obrasca za prijavu: https://forms.gle/Y3eVDLph8D3dri5s7
Prepoznajte dezinformacije i lažne vijesti
21. travnja u 12.35
Aplikacija Teams, Srednja škola Ludbreg
Predstavnici u Vijeću učenika naše škole imat će kratku radionicu pod nazivom “Prepoznajte dezinformacije i lažne vijesti”. Zbog epidemiološke situacije radionica će biti online na aplikaciji Teams. Pogledat ćemo video koji ste stavili na raspolaganje, posjetit ćemo stranicu faktograf.hr i na primjeru ćemo pokušati dokazati je li nešto lažna vijest ili nije.
Sexting & Sextortion
Tijekom cijelog tjedna, u vrijeme SRZ-a učenika 2.razreda
Industrijsko-obrtnička škola Slavonski Brod, Eugena Kumičića 55, 35000 Slavonski Brod
Na satu razredne zajednice (online) učenicima će biti postavljena video lekcija (sa stranice medijska.pismenost.hr) uz kombinaciju anonimne ankete o upoznatosti s temom. Predavanje i anketu će pripremiti stručna suradnica psihologinja. Aktivnost nije dostupna za širu javnost.
Jačanje kapaciteta za pružanje podrške djeci u nošenju s izazovima društvenih mreža i modernih tehnologija
20. travnja u 18.15 sati
Zoom aplikacija
Već su i prije pojave pandemije brojna istraživanja ukazala na zabrinjavajuću učestalost pojave negativnih posljedica korištenja interneta i društvenih mreža od strane djece i mladih koji ne posjeduju dovoljna znanja o sigurnom ponašanju.
Predavanje za nastavnike održava se u sklopu šireg projekta Udruge Maštara, u partnerstvu s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu, OŠ Davorina Trstenjaka i OŠ dr. Franje Tuđmana. Na prvom predavanju pričat će se o oblicima elektroničkog nasilja i njihovim posljedicama i približit će se sudionicima aktualnosti o oblicima elektroničkog nasilja i govora mržnje na internetu, te ponuditi savjete i metode zaštite od njih, kako bi potaknuli daljnje prenošenje znanja djeci.
Predavačica će biti doc. dr. sc. Lana Ciboci, potpredsjednica Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu,
Molimo Vas da se za sudjelovanje prijavite putem linka https://forms.gle/SjHypm6vW72fCbdn8 nakon čega ćete primiti poveznicu na događanje.
Tjedan medijske pismenosti
Od 19. do 23. travnja
U Teams učionicama od 5. do 8. Razreda OŠ kneza Trpimira
Dani medijske pismenosti obilježit će se virtualno u aplikaciji Teams za sve učenike predmetne nastave naše škole, obzirom da će se nastava održati online taj tjedan.
Nastojat ćemo učenike podučiti temeljnim znanjima medijske pismenosti na Satu razrednika u svakom od razreda te podijeliti neke zanimljive brošure i informacije koje se nalaze na portalu medijskapismenost.hr i djecamedija.org.
Što da radim bez jutjub(er)a?
21. travnja u 9 sati
Aplikacija Teams u kanalu 5. a, OŠ Plaški
Kroz informativni video i radne listiće učenici će imati prilike saznati o novim medijima i društvenim mrežama, s fokusom na YouTube i YouTubere, odnosno na njihov utjecaj na djecu i mlade.
Digitalni mediji i mentalno zdravlje - odnosi na mreži vs. odnosi uživo
21. travanj u 12.30 sati
Aplikacija Teams u kanalu 8. a, OŠ Plaški
Za učenike 8. a razreda organizira se radionica kroz koju će se definirati uloga i kvaliteta prijateljstva u korespondenciji s virtualnim druženjem.
"Imaš znanje - dokaži!" i "Imaš talent - pokaži!"
22. – 26. travnja
Online (OŠ Antun i Stjepan Radić, Gunja)
Povodom Dana medijske pismenosti od 19. do 25 travnja 2021. i Dana planeta Zemlje 22. travnja 2021. organiziramo online događanja. Do 30. travnja primamo prijave i video uratke naše talentirane djece škole Cvelferije za projekt „Imaš talent? Pokaži!“ To je natjecanje zabavnog karaktera, a učenici mogu snimiti pjevanje, sviranje ili neki svoj talent koji bi bio zanimljiv i drugima. Ukoliko netko želi možemo dogovoriti, uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, snimanje u našoj školi. Prijavljene i snimljene video talente objedinit ćemo i objaviti 14. svibnja 2021.
Pozvani su svi učenici 5.-8. razreda (za „Imaš talent – pokaži“ i mlađi) iz škola Cvelferije da se u dogovoru sa svojim ravnateljicama i učiteljima prijave. Prijave su u tijeku.
Sve ćemo objavljivati na stranici škole, a učenici će biti bogato nagrađeni, kao i do sada.
Za svako događanje detaljnije slijedi preko vaših učitelja i na stranicama naše škole. Ovo natjecanje namijenjeno je svima (za pojedinačne natjecatelje ili skupine). Putem sljedećih poveznica možete saznati više informacija o aktivnosti:
LINK: Imaš znanje- dokaži!
LINK: Imaš talent – pokaži!
Poveznica za prijavu bit će objavljena na web stranici škole http://os-antunistjepanradic-gunja.skole.hr/?news_hk=1&news_id=368&mshow=290#mod_news
24h Q&A
21. travnja – cijeli dan (24 sata)
Padlet, Škola likovnih umjetnosti, F. Vrančića 17., 21000 Split
Škola tj. organizatorice i autorice javnog događanja Aleksandra Dužević pedagoginja škole i Suzana Škojo prof. otvorit će javni digitalni alat PADLET “24h Q&A – napiši sve što ti smeta na društvenim mrežama”. Učenici škole (njih 10-tak zajedno s dvije gore navedene profesorice moderirat će taj PADLET: odgovarati na pitanja, brisati neprimjerene komentare, pohvaliti dobru priču sa sretnim završetkom, upućivati na kanale za pomoć.
Prije toga učenici 1. i 2. razreda na satu razrednika će imati sat o nasilju na društvenim mrežama, te će tako biti educirani za modeliranje koje će nadgledati profesorice.
Prijaviti se možete putem poveznice za javni PADLET https://padlet.com/aleksandraduzevic2/Bookmarks
Poveznica na Facebook event je ovdje https://www.facebook.com/events/245490770606855/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[%7B%22mechanism%22%3A%22surface%22%2C%22surface%22%3A%22create_dialog%22%7D]%7D
Roditeljski sastanak o prikrivenom oglašavanju i lažnim vijestima
13. svibnja
On-line (DV Pčelica, PO Trepčanska)
Povodom Dana medijske pismenosti održat ćemo roditeljski sastanak na temu prikrivenog oglašavanja i lažnih vijesti. Roditelji će dobiti poveznicu na sastanak i informaciju o točnom vremenu održavanja. Događaj nije otvoren za javnost.
Stay Focus!
19 .travnja od 12.30 do 14 sati
Platforma Teams (OŠ Zemunik, l. Ulica br.20, Zemunik Donji, 23 222 Zemunik Donji)
Fokus unutar medijske pismenosti stavljamo na pozitivne i negativne strane Youtube-a, društvenih mreža i influencera.
Nakon odgledanog video materijala uslijedit će razgovor i radionice u kojima će se sudionici izjasniti o svojim promišljanjima i kako ostati fokusiran na kvalitetne sadržaje koji se nude na internetu.
BAKAR
Jesmo li medijski (ne)psimeni?
19. travnja u 8 sati
OŠ Bakar, Lokaj 196, 51222 Bakar
S učenicima OŠ Bakar provest će se radionice i rasprave nakon obrade materijala o medijskoj pismenosti.
BELI MANASTIR
Radionica ,,Samosvijest"
16. travnja u 13 sati
Gimnazija Beli Manastir, Školska 3, 31 300 Beli Manastir
Za učenike 2. razreda održat će se radionica na temu samosvijesti, te veze samosvijesti s korištenjem tehnologije i ponašanjem u digitalnom okruženju. Radionicu će održati školska pedagoginja.
BOROVO
Utjecaj medija na mentalno zdravlje djece i mladih
22. travnja u 14 sati
OŠ Borovo, Trg palih boraca 30, 32227 Borovo
Povodom Dana medijske pismenosti u OŠ Borovo za učenike viših razreda organizirat će se sat medijske pismenosti, na kojem će učenici imati priliku sudjelovati u radionici na temu „Utjecaj medija na mentalno zdravlje djece i mladih“. Predviđeno trajanje radionice je 90 minuta, a održat će se u prostoru školske knjižnice, u organizaciji školskog knjižničara i mladih knjižničara.
Ako zbog epidemiološke situacije radionicu neće biti moguće fizički održati u predviđenom terminu, održat će se online, u sklopu projekta učenja na daljinu u virtulanim učionicama.
BREZNIČKI HUM
U svijetu medija
21. travanj
OŠ Breznički Hum, Breznički Hum 14, 42225 Breznički Hum
S učenicima 1. i 2. razreda održat će se radionica „U svijetu medija“ u sklopu koje će se čitati slikovnica o medijima, nakon koje ćemo imati razgovor o tome kako se svijet medija razlikuje od svijeta svakog učenika. Radionicu završavamo aktivnošću crtanja “Stvarno / simbol”.
BRIST
Djeca i mediji
19. travnja u 10 sati
OŠ Gradac, PŠ Brist, Slakovac 9, 21335 Brist
Učenici razredne nastave će kroz radionicu „Djeca i mediji“ učiti o vrstama medija koje postoje, o oglasima kojima smo svi izloženi u svim medijima koje koristimo te o lažnim vijestima na koje možemo naići.
BUDROVCI
Mladi u medijima
21. travnja u 12.30 sati
OŠ Budrovci, Gupčev trg 8, 31400 Budrovci
Radionica je namijenjena učenicima 8. razreda. Cilj radionice jest istražiti načine medijskog prikaza mladih te kritički promišljati teme o mladima u medijima. Sudionici radionice raspravljat će o pitanjima: tko piše članke, na koji se način mogu prikazati različite teme, što mladi misle o medijima, koja su njihova prava i slično.
Ovu vježbu su osmislili GONG i Kurziv, a namijenjena je samo učenicima OŠ Budrovci.
BUDINŠČINA
Dani medijske pismenosti 2021.
22. travnja u 10 sati
Centar za odgoj i obrazovanje Zajezda, Zajezda 31, 49 284 Budinščina
Tijekom Dana medijske pismenosti bit će organizirana predavanja i radionice kako bi se podigla svijest djece o mogućim medijskim manipulacijama. Također, organizirat će se i tribina o utjecaju medija na donošenje odluka.
DARUVAR
Clickbait novinarstvo - kako ga prepoznati i izbjeći
20. travnja u 9.30 sati
Ekonomska i turistička škola Daruvar, Gundulićeva 14, 43500 Daruvar
Učenici trećeg razreda će se na satu razrednika upoznati s temom clickbait novinarstva. Obrazovni materijali i primjeri iz prakse pomoći će im u prepoznavanju pojma i različitih vrsta clickbaitova. Kroz vježbe i zadatke, u kojima će samostalno osmisliti clickbait, kritički će promišljati o temi.
Ideološki izazov
29. travanj od 8.45 do 10.10 sati
Ekonomska i turistička škola Daruvar, Gundulićeva 14, 43500 Daruvar
Radionica „Ideološki izazov“ održat će se s učenicima po modelu izvođenja nastave A, B ili C (ovisno o trenutnim epidemiološkim mjerama) u sklopu nastavnog predmeta Politika i gospodarstvo. Radionica će trajati 2 nastavna sata. Voditelj radionice je Radmila Frantal, nastavnica strukovnih predmeta. Radionica nije otvorena za javnost.
DRAGALIĆ
Internetski bonton
19. travnja u 8 sati
OŠ Dragalić, Trg svetog Ivana Krstitelja 3, 35428 Dragalić
Učenici 8.razreda
Nakon što su se na nastavi informatike upoznali s životom u virtualnom svijetu, učenici 8.razreda pogledat će video o pristojnom i prihvatljivom ponašanju na internetu te izraditi razredni internetski bonton.
GUNJA
Tjedan medijske pismenosti u školskoj knjižnici 2021. godine
19. – 23. travnja
OŠ “Antun i Stjepan Radić” Gunja, Miroslava Krleže 2, 32260 Gunja
Tjedan medijske pismenosti sastojat će se od nekoliko aktivnosti. Glavni događaj je KINO U PODNE/ suradnja škole Gunja i škole iz Zagreba, online aktivnost za učenike koja će se održati putem Zoom aplikacije. Osim Kina u podne, organiziraju se i razne radionice s učiteljicama.
1. RAZRED, 19. travnja i 2. RAZRED, 20. travnja
Radionica optičkih igračaka: Kako izraditi Thaumtrope nakon čitanja Grimmove priče „Kralj žabac“
Thaumtrope je jedna od jednostavnih optičkih igračaka koja pomaže djeci u razumijevanju kako se rade animirani filmovi i videoigre.
PRIČA: Kralj žabac (braća Grimm)
LINK: http://krokotak.com/2014/01/will-the-princess-kiss-the-frog/
3. RAZRED, 20. travnja
Radionica: Pozitivna uloga medija za djecu / novine pozitivnih priča
Kod djece od najranije dobi treba razvijati i njegovati ljubav prema pozitivnim medijskim sadržajima te pozitivnim medijskim pričama. Cilj je potaknuti učenike da se i sami aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja, kako za školski list, tako i za službenu internetsku stranicu škole. Cilj ovog zadatka je potaknuti izradu malih razrednih novina.
4. RAZRED, 21. travnja
Radionica: Mediji i sredstva ovisnosti
Cilj radionice je uočiti važnost pravilne procjene dostupnih informacija koje se nude putem medija, znati samostalno donositi odluke o informacijama koje dobivamo putem medija (reklame), razvijati osobne stavove prema informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i ostalim medijima, te znati kritički prosuđivati o utjecaju medija (odnosno reklama) na nas.
IVANKOVO
Utjecaj medija na naše osjećaje
15. – 23. travnja
OŠ “August Cesarec”, Trg bana Jelačića 15, 32281 Ivankovo
Povodom obilježavanja Dana medijske pismenosti u OŠ “August Cesarec” za učenike osmih razreda bit će organizirano nekoliko aktivnosti. Učenici će online upitnik na temu „Mediji i ja“ moći rješavati od 15. travnja. Predavanje na temu „Utjecaj medija na naše osjećaje“ i radionica održat će se od 19. travnja. Aktivnosti će se provoditi sukladno epidemiološkim prilikama
KAŠINA
TikTok - opasnosti i prednosti
23. travnja u 19 sati
OŠ Vugrovec-Kašina, MŠ Kašina, Ivana Mažuranića 43, 10362 Kašina, ili putem Google Classrooma, ovisno o epidemiološkoj situaciji
U sklopu nastave izvannastavne školske aktivnosti Novinarska grupa, učenici dvaju grupa koji pohađaju istu bave se raznim temama vezanima uz medijsku pismenost. Učenice osmih razreda pokazale su interes za obrađivanje teme TikToka s namjerom da ukažu na opasnosti s kojima se korisnici TikToka mogu susresti, a također želimo navesti i savjete za sigurno korištenje ove popularne aplikacije te iz perspektive učitelja pokazati kako se ova aplikacija može iskoristiti i u edukativne svrhe.
KRIŽEVCI
Radionice za više razrede: Jezik reklama, Lažne vijesti i provjera informacija na internetu, Utjecaj medija na stvaranje ideala ljepote, Utjecajnici/influenceri
26. travnja – 12. svibnja
Osnovna škola “Vladimir Nazor” Križevci, Ul. bana Josipa Jelačića 23, 48260 Križevci
Knjižničarka će tijekom dva tjedana održavati radionice, po jednu temu u svakom od viših razreda. Radionice traju po dva školska sata i obuhvaćaju sljedeće teme: Jezik reklama, Lažne vijesti i provjera informacija na internetu, Utjecaj medija na stvaranje ideala ljepote, Utjecajnici/influenceri (s gostovanjem). Materijali nastali tijekom radionica bit će predstavljeni na mrežnim stranicama školske knjižnice.
METKOVIĆ
Djeca i mediji
19. travnja u 9 sati
DV Metković, Kralja Zvonimira 22, 20350 Metković
Za 60-ak polaznika Dječjeg vrtića Metković, stručna suradnica psihologinja održat će radionice pod nazivom „Djeca i mediji“. Radionice će se održati u tri vrtićke skupine.
OGULIN
Svijet medija
15. – 20. travnja od 11 do 12 sati
OŠ Ivane Brlić-Mažuranić, Ul. Josipa bana Jelačića 1, 47300 Ogulin
U danima od 15. do 20. travnja učitelji i nastavnici Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin provest će predavanja, radionice i igre vezane za temu Svijet medija. Svi sadržaji odnose se na elemente medijske pismenosti koji će učenicima olakšati snalaženje, sudjelovanje i komunikaciju u svijetu medija s naglaskom na njihovu zaštitu, razvoj komunikacijskih vještina i kulturu ponašanja u medijima.
OREHOVEC
Radionice: Moć slike, Lažne vijesti i Privatnost u medijima
15. travnja u 8.45, 10.25 i 11.55 sati
OŠ Sveti Petar Orehovec, Sveti Petar Orehovec 90, 48267 Orehovec
Učenici četvrtih razreda, te 6.A i 7.A sudjelovat će u radionicima medijske pismenosti pripremljenim u sklopu Erasmus+ projekta “Mali novinari danas, odgovorni digitalni građani sutra”.
OSIJEK
MEDIOS - dani medijske pismenosti na FFOS- u
3. svibnja, cijeli dan
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, Ulica Lorenza Jagera 9, 31000 Osijek
Ove su godine studenti III. godine Sociologije te IV. godine Psihologije pripremili zanimljiva predavanja vezane za medijsku pismenost učenicima osnovne i srednje školete ostaloj zainteresiranoj javnosti.
Uz neizostavnu temu Infodemije, o kojoj će govoriti studenti Psihologije, studenti Sociologije pripremili su aktualne teme za osnovnoškolske/srednjoškolske uzraste:
- Govor mržnje na internetu
- Utjecaj photoshopiranih fotografija na adolescente
- Ljubav u doba korone – online dateanje
- Digitalizacija suvremenog života – digitalna pismenost i digitalna komunikacija
- Virtualne učionice i budućnost obrazovanja
Prijave su moguće putem virtualne učionice Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera.
PAKRAC
Tko sam ja na društvenoj mreži?
21. travnja u 19.30 sati
Učenički dom Srednje škole Pakrac, Matije Gupca 53, 34550 Pakrac
Radionica je namijenjena učenicama prvih razreda srednje škole. Kroz radionicu ćemo propitkivati odnos između stvarnog i virtualnog ja, kao i stvarna i virtualna prijateljstva. Istaknut ćemo možebitne opasnosti upoznavanja i stvaranja odnosa s nepoznatim ljudima putem društvenih mreža.
"Ja influencer" - radionica s predavanjem
29. travanj u 18 sati
Gradska knjižnica Pakrac, Trg dr. Franje Tuđmana 1, 34550 Pakrac
Radionica s predavanjem pod nazivom “Ja influencer” je namijenjena učenicima viših razreda osnovne škole. Održat će se u prostoru Gradske knjižnice Pakrac, uživo, poštujući epidemiološke mjere. Voditeljica radionice je suradnica knjižnice Katarina Ruškan Simić, prof.soc.pedagog, inače odgojiteljica u Učeničkom domu Srednje škole Pakrac. Kroz radionicu učenici će propitkivati važnost influencera u vlastitom životu, razmišljati o vrijednostima koje influenceri promiču, odgovoriti na pitanje što neku osobu čini utjecajnom, naučiti kritički analizirati fotografije koje influenceri objavljuju i kritički promišljati idealizirane objave influencera.
Uz radionicu, u prostoru knjižnice pripremit ćemo i malu prigodnu izložbu knjiga iz fonda koje nam mogu pomoći upravo u razumijevanju medija općenito i medijske pismenosti.
Prijave su obavezne na mail knjiznica@pakrac.hr ili telefon 034/411-716
POŽEGA
Radionica influencer/ uzor
20. travnja od 16.25 do 17.05 sati
Ekonomska škola Požega, Osječka 33, 34 000 Požega
Cilj je da u sklopu naše radionice na temu influencere odnosno uzora učenici steknu mogućnost:
- prepoznati osobe koje smatraju svojim uzorima te opisati razloge vlastitih izbora
- usporediti sličnosti i razlike između uzora i influencera
- kritički sagledati te opisati pozitivne i negativne aspekte djelovanja influencera
- navesti i opisati vlastita obilježja koja ih mogu činiti uzorima drugima.
PRELOG
Djeca i mediji
15. travnja u 18 sati
Knjižnica i čitaonica Grada Preloga, Glavna 33, 40323 Prelog
U prostorijama Knjižnice i čitaonice Grada Preloga održat će se predavanje psihologinje Ane Knez namijenjeno roditeljima djece osnovnoškolske dobi, a govorit će se o utjecaju medija na mentalno zdravlje djece. Nakon toga, učitelj informatike Dario Šincek će izložiti tehničke upute za kontrolu dobrobiti djece u digitalnom svijetu.
U multimedijalnoj dvorani posjetitelji će moći razgledati i tematsku izložbu knjižne građe vezane za medije i tehnologiju općenito, a koju će pripremiti knjižničarka Dominika Lukačić – Murković.
Ravnateljica knjižnice Maja Lesinger, prisutnima će kroz multimedijsku izložbu predstaviti DATA DETOX KIT (paket za detoksikaciju podataka) kojeg je prevela na hrvatski jezik u suradnji s organizacijom Tactical Tech i Mozzilom. Sudionicima će također biti ponuđeni besplatni tiskani materijali i edukativne brošure s odabranim temama iz medijske pismenosti.
Broj mjesta na predavanju „Djeca i mediji“ je ograničen na 20, prijave su obvezne putem poveznice https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfwV-rg-tRfEoaqWMBBzL4MqIABVk4z12mPeDD4WdguzuTxUA/viewform i otvorene do popunjenja kapaciteta. Snimka predavanja bit će dostupna na internetskoj stranici Knjižnice i čitaonice Prelog i na Facebook stranici nakon održanog predavanja.
PULA
Kritičko vrednovanje izvora informacija
31. ožujka u 11.30 sati
Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu, Kandlerova 48, 52100 Pula
Učenicima srednje škole održat će se predavanje o medijskoj pismenosti s osvrtom na kritičko vrednovanje izvora informacija i samostalan rad učenika, s ciljem podučavanja kako istražiti temu po izboru na internetu i predložiti mjerodavne izvore.
Kako prepoznati "clickbait"
14. travnja u 13.15 sati
Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu, Kandlerova 48, 52100 Pula
S učenicima završnih razreda srednje škole obrađivat će se pojam “clickbait”, i to kroz primjere iz prakse, što će učenicima pomoći u kasnijem zadatku u kojem će samostalno morati osmisliti, te sastaviti naslov i vijest ove vrste. Završetak radionice osmišljen je kao davanje kritičkog osvrta na odrađeni zadatak.
RIJEKA
Predavanje i radionica: Koliko nam mediji kradu vrijeme
20. travnja od 10 do 11.30 sati
OŠ Fran Franković, Ivana Žorža 17a, 51000 Rijeka
U OŠ Fran Franković održat će se predavanje i radionica o medijima za učenike razrednog odjela za djecu s poremećajem u ponašanju. Cilj radionice je osvijestiti utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš, te naučiti učenike kako prepoznati opasnosti od pretjeranog korištenja ekrana. Nakon predavanja učenici će na radionici pisati svoj dnevni raspored od buđenja do odlaska na spavanje, a na nastavi će se povesti rasprava o medijskim navikama i slobodnom vremenu. Završni dio radionice bit će izrada plakata, a cilj je da učenici razviju bolju međusobnu suradnju, komunikaciju i da pokažu spremnost da potraže i ponude pomoć u organiziranju vlastitog slobodnog vremena.
Važnost medijske pismenosti za teenagere
21. travanj u 15.15 sati
OŠ Gornja Vežica, ul. G. Vežica 31, Rijeka 51 000
Ukoliko to epidemiološka situacija dozvoli, sadržaj je planiran za rad uživo, u učionici 8.c, u drugom slučaju, učenici će isti dan biti obaviješteni za rad na temi online. Tijekom razrednog sata učenicima će biti prezentiran materijal o važnosti medijske pismenosti, osobito za teenagere, s osobitim naglaskom na procjenu vjerodostojnosti informacija u medijima i na internetu te razvoj kritičkog mišljenja i osobnih stavova prema informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Bit će riječ i o mogućnosti stvaranja pozitivnih medijskih sadržaja o ovom događanju. S obzirom da je nekoliko učenika uključeno u rad video sekcije i novinarske grupe, razrednica će ih motivirati za stvaranje sadržaja pogodnog za školski list, odnosno školsku mrežnu stranicu. Na događanju će biti korišteni materijali dostupni na stranicama medijakapismenost.hr.
Namjera je nakon prezentacije sadržaja raditi na radnim listićima, te ostvariti otvoreni razgovor o temi. Također je plan roditeljima učenika proslijediti materijale za roditelje i skrbnike učenika na temu o medijskoj i informacijskoj pismenosti koji su dostupni na stranici medijskapismenost.hr, a u nekom budućem terminu na roditeljskom sastanku koristiti materijale za radionicu za roditelje i diskusiju.
ROVINJ
Budi tolerantan tip, odbaci stereotip!
Travanj – svibanj
Talijanska srednja škola Scuola media superiore italiana Rovinj – Rovigno G. Carducci 20 52210 ROVINJ
Tijekom nastave hrvatskoga jezika održat će se radionice medijske pismenosti s temom “Budi tolerantan tip, prepoznaj stereotip!”, namijenjena učenicima 2. i 3. razreda srednje škole. Učenici će naučiti kako prepoznati različite oblike stereotipa u medijskim sadržajima.
Prije i nakon svake radionice provest će se upitnik „Vjerujem li u stereotipe?“, a učenici će na kraju radionice predstaviti svoje kratke filmove/prezentacije koje su osmislili na temu stereotipa.
"Sigurno kročim kroz svijet medija" – radionica
19. travnja, od 11.35 do 12.20 sati
Osnovna škola Vladimira Nazora Rovinj, Edmonda De Amicisa 31, 52210 Rovinj
Školska psihologinja Marija Gliha Družetić će u okviru projekta pod nazivom “Sigurno kročim kroz svijet medija”, koji se već 9 godina provodi u školi (s učenicima 4. razreda), održati 4. radionicu. U okviru projekta obrađuju se sljedeće teme: “Reci ne nasilju i zlostavljanju”, “Sigurno koristim elektroničke medije” i “Elektroničko nasilje”.
"Sigurno koristim internet" – radionica
22. travnja, od 08.00 do 08.45 sati
Osnovna škola Vladimira Nazora Rovinj, Edmonda De Amicisa 31, 52210 Rovinj
Školska psihologinja Marija Gliha Družetić provest će radionicu s učenicima 3. a i 3. b razreda na temu “Sigurno koristim internet” u kojoj će se učenici upoznati s prednostima, ali i nedostacima i opasnostima korištenja interneta, nedostacima online komunikacije, kao i elektroničkim nasiljem.
SINJ
Komuniciranje u virtualnom okruženju
23. travnja u 15 sati
SSŠ bana Josipa Jelačića, Dinka Šimunovića 14, 21230, Sinj
Dan medijske pismenosti ćemo iskoristiti kako bismo naučili prepoznavati negativne oblike komunikacije u virtualnom okruženju u kojem se intezivno družimo zahvaljujući pandemiji.
SLATINA
Sigurnost djece u virtualnom prostoru
20. travnja u 12 sati
OŠ Eugena Kumičića, Dobriše Cesarića 24, 33520 Slatina
Učenici će u sklopu nastave Hrvatskoga jezika pogledati video predavanje “Sigurnost djece u virtualnom prostoru” koje je pripremilo Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Nakon predavanja učenici će razgovarati o onome što su vidjeli i naučili u spomenutome predavanju.
SLAVONSKI BROD
Klikom i perom do znanja
Travanj – svibanj
OŠ Hugo Badalić, Borovska ul. 3, 35000 Slavonski Brod
“Klikom i perom do znanja”, predavanje s elementima radionice, predviđeno je za učenike razredne i predmetne nastave.
Učenike različitih dobnih skupina i interesa, školska knjižničarka Tanja Štević, upoznat će s prednostima i nedostacima masovnih medija (tradicionalnih i suvremenih) koji su sastavni dio njihovih života, s ciljem povratka knjizi kao mediju za sva vremena te povratku čitanju i kritičkom čitanju. Ishodi predavanja i radionica prilagodit će se dobnoj skupini učenika. Ključno je odgovoriti na pitanja:
“Zašto je baš danas čitanje važno?”
“Što znači čitati s razumijevanjem?”
“Ako “klikam”, znači li to čitam?”
“Ako “klikam”, znači li to da učim?”
“Ako “klikam” znači li to da znam?”
“Ako “klikam”, znači li to da komuniciram?”
Radionica - Analiza i vrednovanje raznih medijskih poruka
28. travnja od 8 do 11.30 sati
OŠ “Ivan Goran Kovačić”, Huge Badalića 8, 35000 Slavonski Brod
Radionica za učenike 8. razreda na kojoj će učenici analizirati i vrednovati različite vrste medijskih poruka (novinski članak, objava na društvenim mrežama, videoreportaža, reklama…) odgovarajući na pitanja koja se nalaze u zadanom upitniku. U upitniku će se nalaziti pitanja o autoru i pošiljatelju poruke, ciljevima, sadržaju medijskih poruka, iznesenim stavovima, prepoznavanju stereotipa, na koji način nas pošiljatelj poruke nas uvjerava, ali i o obilježjima (izražajnim sredstvima) različitih medija. Ova radionica je početni korak u dužem školskom projektu u kojem će učenici stvarati svoje vlastite medijske poruke na temelju zadanih kriterija te ih međusobno vrednovati.
Radionica - Komunikacija na internetu
29. travnja od 8.00 do 11.30
OŠ “Ivan Goran Kovačić”, Huge Badalića 8, 35000 Slavonski Brod
Za učenike 6. razreda održat će se radionica o pravilnom ponašanju na internetu koja će sadržavati videolekciju koja obrađuje ovu problematiku (https://www.youtube.com/watch?v=KHwSHhU2Q8Y&t=208s), a zatim će učenici popunjavati kviz https://wordwall.net/play/1211/647/406 za utvrđivanje znanja, ali i svojevrsnu samoanalizu vlastith ponašanja na internetu. Nakon toga slijedi razgovor o njihovim različitim iskustvima komunikacije na internetu (komentiranje objava na drušvenim mrežama, objavljivanje fotografija osoba bez njihova znanja i odobrenja, itd.). Na kraju, učenici će u razdoblju od dva tjedna u skupinama imati projektni zadatak osmišljavanja videoporuka u kojima će upozoriti na opasnosti različitih rizičnih ponašanja u virtualnom svijetu.
SPLIT
Dani medijske pismenosti u OŠ Spinut
19. – 25. travnja
OŠ Spinut, Teslina 12, 21000 Split
S ciljem promicanja medijske pismenosti u danima od 19. do 25. travnja, školska knjižničarka u suradnji s učiteljicama 3.B, 3.C i 1.A razreda održat će predavanja s elementima radionice. Djeca će učiti o oglasima, prednostima i zamkama videoigrice, te će izrađivati optičke igračke. Predavanje s radionicima održava se s ciljem razvoja stavova prema infomacijskoj-komunikacijskoj tehnologiji, kritičkog prosuđivanja o utjecaju medija na nas, te boljeg razumijevanja kako se rade animirani filmovi i videoigra.
SVETI KRIŽ ZAČRETJE
Radionica izrade medijske abecede
19. – 23. travnja
OŠ Mihaela Šiloboda, Sveti Martin pod Okićem 37b, 10435 Sveti Martin pod Okićem
U sklopu razredne nastave učitelji i školska knjižničarka organiziraju radionice za učenike od 1. do 4. razreda. Učenici će sudjelovati u radionicama izrade optičkih igračaka te učiti o vrstama medija, oglasima i društvenim mrežama. Rezultat radionica bit će digitalna knjiga “Medijska abeceda”.
SVETI MARTIN POD OKIĆEM
Dani medijske pismenosti u knjižnici OŠ Sveti Križ Začretje
19. – 23. travnja, u jutarnjim satima
OŠ Sveti Križ Začretje, Školska 5, 49223 Sveti Križ Začretje
Za učenike sedmih i osmih razreda u školskoj će se knjižnici održati predavanja vezana za medijsku pismenost. Sva tri odjeljenja 7. razreda zasebno će doći u knjižnicu na sat medijske pismenosti o klikolovkama, dok će tri odijeljenja osmih razreda po istom principu slušati predavanje o reklamama i propagandi.
Radionice će održati knjižničarka Kristina Varžić, u dogovoru s učiteljicama hrvatskog jezika.
TRILJ
Mediji i empatija
Ožujak – svibanj
OŠ Trilj, Poljičke Republike 18, 21240 Trilj
Učenici OŠ Trilj imat će priliku poslušati prezentaciju i predavanje koji stavljaju naglasak na utjecaj medija na naše osjećaje i ponašanje. Učenici će pričati o svojim omiljenim emisijama i likovima iz tih emisija, obrazlagati zašto vole baš njih, kako se osjećaju dok ih gledaju, koje osobine karaktera tih likova im se sviđaju. Na kraju predavanja će se gledati, a zatim i komentirati kratki animirani video uradak o empatiji i pomaganju.
VELIKA GORICA
Fake news i AI
20. travnja u 11 sati
OŠ Eugena Kvaternika, Školska ulica 4, 10410 Velika Gorica
Na nastavi informatike, učenici 5. razreda osnovne škole upoznat će pojam deep fake kroz primjere, nakon čega će naučiti samostalno razlikovati prave od deep fake fotografija, a raspravljat će se i o utjecaju tehnologije na percepciju ljudi.
Kako biti medijski detektiv?
19. – 23. travnja
OŠ Eugena Kumičića, Josipa Pucekovića 4, 10410 Velika Gorica
Na redovnim ili izbornim satovima informatike u Osnovnoj školi Eugena Kumičića, profesorice informatike sa svim će višim razredima obilježit Dane medijske pismenosti kroz predavanja i radionice koje će tematski prilagoditi uzrastu učenika.
S učenicima 5. razreda razgovarat će se o iskrivljenim slikama u medijima (uljepšavanju izgleda poznatih i slavnih). S učenicima 6. razreda obrađivat će se teme nasilja u videoigrama i na televiziji, PEGI sustav označavanja sadržaja i dobne oznake na filmovima. Za učenike 7. razreda tema će biti utjecaj influencera i društvenih mreža, dok će se s osmašima raditi na poticanju kritičkog mišljenja o sadržajima na internetu.
Kako prepoznati lažnu vijest?
20. travnja u 9 sati
Gimnazija Velika Gorica, Tomaševićeva 21, 10410 Velika Gorica
Učenici prvog razreda naše škole će na nastavi informatike biti izloženi raznim lažnim i pravim vijestima te će naučiti kako ih prepoznati i razlikovati. Rezultat ove aktivnosti bit će mentalna mapa ili drugi oblik digitalnog sadržaja u kojem će učenici prezentirati i primjeniti naučene koncepte.
VELIKO TRGOVIŠĆE
Stereotipi u filmovima za mlade i njihov utjecaj na samopoštovanje
19. – 23. travnja
Osnovna škola Veliko Trgovišće, Ul. Stjepana Radića 27, 49214 Veliko Trgovišće
Stručna suradnica knjižničarka Vlatka Habulin održat će radionicu učenicima predmetne nastave (7. I 8. Razred) s temom stereotipa u filmovima za mlade i njihovog utjecaja na samopoštovanje. Radionica će se održati u matičnoj školi u Velikom Trgovišću i u područnoj školi Dubrovčan, u sklopu sata razrednog odjela.
VINKOVCI
Mudro čitanje i kritičko promišljanje medijskih sadržaja
19. travnja na dalje (u sklopu sata razrednika)
OŠ Vladimira Nazora, I. K. Sakcinskoga 46a, 32100 Vinkovci
Na satima razrednika u svim razredima u Osnovnoj školi Vladimira Nazora školske knjižničarke će održati radionice s učenicima u kojima će čitati i kritički promišljati o raznim medijskim sadržajima. Teme i radionice bit će prilagođene uzrastima djece. Provodit će se od 19. travnja, ovisno o dogovoru s razrednicima. Radionice će biti povezane s raznim medijskim sadržajima koje treba mudro čitati i o njima kritički razmišljati (npr. oglasi u novinama, na televiziji i internetu, utjecaj influencera, utjecaj igrica na mlade, instrumenti manipulacije u online svijetu).
Stereotipi i predrasude u medijima
19. – 23. travnja
Zdravstvena i veterinarska škola dr. Andrije Štampara Vinkovci, H. D. Genschera 16a, 32100 Vinkovci
Radionice s učenicima drugih razreda na temu stereotipa i predrasuda u medijima održat će se na satima razrednika, online ili uživo ovisno o mjerama koje će za taj tjedan donijeti županijski stožer. Radionice će održati pedagoginja i školska knjižničarka. Fokus je na temi stereotipa u holivudskim filmovima i serijama za mlade, i načinima na koje ti stereotipi utječu na ponašanje mladih u našoj školi.
VIROVITICA
Dani medijske pismenosti u 1. D Tehničke škole Virovitica
15. travnja, 22. travnja, 29. travnja, 6. svibnja, 13. svibnja, 20. svibnja
Tehnička škola Virovitica, Zbora narodne garde 29, 33000 Virovitica
Razgovor o navikama mladih u virtualnom okruženju, definiranje sextinga i sextortiona te radionice osvještavanja povezanih rizika i negativnih posljedica, poučavanja o načinima reagiranja i samozaštite te poticanja učenika na kritičko promišljanje i razvoj osobno odgovornog ponašanja u digitalnom medijskom i komunikacijskom okruženju
Lažne vijesti
29. travnja od 10.25 do 11.10 i 3. svibnja od 9.25 do 10.10
OŠ Ivane Brlić – Mažuranić Virovitica, Tina Ujevića 18, 33 000 Virovitica
Školske knjižničarke će na Satu razrednog odjela u suradnji s razrednicima održati kratko predavanje i radionicu o lažnim vijestima.
VRBOVEC
Oglasi
21. travnja u 9 sati
Dječji vrtić Vrbovec, 7. svibnja 12a, 10340 Vrbovec
S djecom starije vrtićke skupine (u dobi od 6 i 7 godina) održat će se radionica o oglasima s ciljm razvijanja kritičkog mišljenja i razumijevanja poruka koje se šalju putem oglasa kroz različite vrste medija.
VUKOVAR
Utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na život djece s teškoćama u razvoju
19. travnja u 10 sati
Gimnazija Vukovar, Šamac 2, 32000 Vukovar
Razvojem tehnologije stvaraju se nove mogućnosti za olakšavanje i pospješivanje procesa odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju, a njihovo uključivanje kao punopravnih dionika u nastavni proces dio je opće prihvaćene paradigme suvremenog odgojno-obrazovnog sustava.
Prema široko korištenoj procjeni danas u svijetu živi više od 93 milijuna djece s teškoćama u razvoju ili jedno od 20-ero djece u dobi od 14 godina ili mlađe živi s nekim oblikom umjerene ili teže teškoće u razvoju.
Inkluzivne obrazovne usluge igraju važnu ulogu u izgradnji dobrih temelja na kojima djeca s teškoćama u razvoju mogu izgraditi kvalitetne živote pri čemu nastavnici u odgoju i poučavanju ne polaze od djetetovih teškoća, već od očuvanih sposobnosti, mogućnosti i interesa djeteta.
Učenici Gimnazije Vukovar i Tehničke škole Karlovac kroz zajednički će projekt predstaviti pomoćne tehnologije i izraditi prilagođene digitalne sadržaje koji će djeci s teškoćama u razvoju omogućiti kvalitetnije i inkluzivnije obrazovanje. Učenici će raditi u šest skupina na sadržajima vezanim za određene vrste teškoća: oštećenja vida, oštećenja sluha, oštećenja jezično-govorno-glasovne komunikacije i specifične teškoće učenja, oštećenja organa i organskih sustava, intelektualne teškoće, poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja. Projektom će se predstaviti informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) kao važan segment u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju a koja može omogućiti lakše stjecanje funkcionalnih i adaptivnih vještina i znanja koje potom olakšavaju integraciju i punopravnu participaciju u društvu čiji su dionici.
Kontakt na mail: sanja.pavlovic-sijanovic@skole.hr
Utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na život djece s teškoćama u razvoju
19. travnja u 10 sati
Gimnazija Vukovar, Šamac 2, 32000 Vukovar
Razvojem tehnologije stvaraju se nove mogućnosti za olakšavanje i pospješivanje procesa odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju, a njihovo uključivanje kao punopravnih dionika u nastavni proces dio je opće prihvaćene paradigme suvremenog odgojno-obrazovnog sustava.
Prema široko korištenoj procjeni danas u svijetu živi više od 93 milijuna djece s teškoćama u razvoju ili jedno od 20-ero djece u dobi od 14 godina ili mlađe živi s nekim oblikom umjerene ili teže teškoće u razvoju.
Inkluzivne obrazovne usluge igraju važnu ulogu u izgradnji dobrih temelja na kojima djeca s teškoćama u razvoju mogu izgraditi kvalitetne živote pri čemu nastavnici u odgoju i poučavanju ne polaze od djetetovih teškoća, već od očuvanih sposobnosti, mogućnosti i interesa djeteta.
Učenici Gimnazije Vukovar i Tehničke škole Karlovac kroz zajednički će projekt predstaviti pomoćne tehnologije i izraditi prilagođene digitalne sadržaje koji će djeci s teškoćama u razvoju omogućiti kvalitetnije i inkluzivnije obrazovanje. Učenici će raditi u šest skupina na sadržajima vezanim za određene vrste teškoća: oštećenja vida, oštećenja sluha, oštećenja jezično-govorno-glasovne komunikacije i specifične teškoće učenja, oštećenja organa i organskih sustava, intelektualne teškoće, poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja. Projektom će se predstaviti informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) kao važan segment u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju a koja može omogućiti lakše stjecanje funkcionalnih i adaptivnih vještina i znanja koje potom olakšavaju integraciju i punopravnu participaciju u društvu čiji su dionici.
Kontakt na mail: sanja.pavlovic-sijanovic@skole.hr
Bajka kroz tri vrste medija
22. travnja od 8 do 12 sati
OŠ Siniše Glavaševića, Dr. Ante Starčevića 5, 32000 Vukovar
Učenici razredne nastave proći će radionicu s učiteljicama na kojoj će stvarati vlastiti strip. Na osnovu nacrtanog stripa izrađivat ćemo animirani film i pričati bajke pomoću metode Kamishibai (priča u slikama). Radionicu ćemo završiti izrađivanjem optičkih igračaka.
ZAGREB
Komunikacijski izazovi i sigurnost digitalne generacije na internetu
15. travnja u 18 sati
OŠ Petar Zrinski, Krajiška ul. 9, 10000 Zagreb
Predavanje o komunikacijskim izazovima i sigurnosti digitalne generacije na internetu, namijenjeno roditeljima učenika OŠ Petar Zrinski održat će prof. dr. sc. Danijel Labaš iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Medijska pismenost u Kruškicama
19. – 30. travnja
DV Poletarac, Vile Velebita 18, 10040 Zagreb
Kroz radionice ispunjene igrom, pričama i aktivnostima prilagođenima djeci, nastavljamo raditi na osvještavanju važnosti medijske pismenosti od najranije dobi. Osim s djecom, kroz materijale, plakate, letke i roditeljski sastanak (ovisno o mjerama) s roditeljima ćemo podijeliti važne informacije i materijale kako bi ih podsjetili na već poznato i potaknuli na usvajanje novih informacija s ciljem osvještavanja važnosti već spomenute medijske pismenosti od najranije dobi.
Medijska pismenost potiče i razvija čitalačku pismenost
30. travnja od 12 do 14 sati
OŠ Marije Jurić Zagorke, Štefanovečka 67, 10040 Zagreb (uživo + preko aplikacije Teams)
Radionice za učenike od 8 do 14 godina održavat će se uživo ili online, a teme koje ćemo pokriti su:
Motivacijski razgovor – Kako mediji mogu utjecati na poticanje čitanja i razvoj čitalačke pismenosti?
Projekcija reportaže Ne volim – volim čitati, FD ZAG.
Korelacija s projektom Moja slikovnica (autorski radovi učenika 6. razreda).
Praktičan zadatak – Moj omiljeni književni ili filmski junak prikazan crtežom, fotografijom ili stop animacijom.
Događaj nije otvoren za javnost.
Moj nastup na televiziji
19. – 23. travnja
OŠ Ivana Mažuranića, Javorinska 5, 10040 Zagreb
Radionica je namijenjena učenicima drugog razreda osnovne škole. U uvodnom razgovoru s pričat će se o tome koliko djeca vremena dnevno provedu gledajući televiziju i kakav sadržaj gledaju, misle li da im toliko vremena pred ekranom šteti i što misle koliko dugo i kakav sadržaj je njima primjeren.
Nakon toga učenici će saznati što su televizijske dobne oznake (12, 15 i 18) i čemu služe, koji je sadržaj za njih primjeren i koliko gledanja u ekran dnevno je previše. Uravnotežen omjer aktivnosti tijekom dana je važan za zdravlje.
Usporedit ćemo današnji tv program s programom na televiziji prije 30 godina kad tijekom noći nije bilo programa na televiziji i kad su ljudi bili puno manje usmjereni na tehnologiju.
Za kraj će učenici iskušati kako je to biti televizijski govornik te će podatke o sebi koje su pripremili kod kuće trebati pred razrednom publikom ispričati u 3 minute unutar televizijskog okvira.
Projekcija animiranih filmova Profesor Balthazar
22. travnja u 10 sati
DV Pčelica, PO Trepčanska, Trepčanska 10, 10000 Zagreb
Projekcija animiranih filmova iz serijala o prof. Balthazaru u suradnji s udrugom Djeca susreću umjetnost – Sedmi kontinent, filmski program za vrtiće i škole, održat će se za djecu u dobi od 5 do 7 godina iz DV Pčelica, PO Trepčanska.
Fotografska radionica – kaleidoskopi
23. travnja u 9 sati
DV Pčelica, PO Trepčanska, Trepčanska 10, 10000 Zagreb
S polaznicima DV Pčelica, PO Trepčanska u dobi od 5 do 7 godina, održat će se radionica fotografiranja mobilnim uređajima uz korištenje aplikacija.
Radionica optičkih igračaka
20. travnja u 14 sati
DV Pčelica, PO Trepčanska, Trepčanska 10, 10000 Zagreb
S djecom u dobi od 4 do 7 godina održat će se radionica izrade optičkih igračaka: zoetrope, thaumatrope, phenakistoscope, flip book.
Radionica stop-animacije
29. travnja u 13.30 sati
DV Pčelica, PO Trepčanska, Trepčanska 10, 10000 Zagreb
Za djecu u dobi od 6 do 7 godina održat će se radionica stop animacije. Djeca će učiti o osnovama i načinu rada tehnikom stop-animacije: animiranje crtanog lika, figure/igračke uz korištenje aplikacija.
Radionica – oglasi
11. svibnja u 10 sati
DV Pčelica, PO Trepčanska, Trepčanska 10, 10000 Zagreb
Djeca u dobi od 6 do 7 godina sudjelovat će u radionici o oglasima. Radionica se sastoji od uvoda u temu, te izrada reklamnih fotografija.
Izložba fotografija
17. svibnja
KGZ V. Nazor, Vodovodna 13, Zagreb
Izložba fotografija dječjih radova pod nazivom “Dječji pogled na svijet kroz objektiv”, nastalih tijekom K2 Erasmus+ projekta Fotografija kao alat za poticanje medijske pismenosti. Ova izložba otvorena je za javnost, a posjetitelji se ne moraju prijaviti za dolazak. Izložba je namijenjena svima koji su zainteresirani za dječje radove. Organizator izložbe je DV Pčelica, PO Trepčanska.
ZLATAR BISTRICA
Cyber detectives
20 .travnja
Osnovna škola Zlatar Bistrica, Vladimira Nazora 10, Zlatar Bistrica
Učenici će sudjelovati u aktivnosti Cyber Detectives tijekom koje će učiti o medijskoj pismenosti, lažnim vijestima i dezinformacijama. Ta aktivnost provest će se kao radionica s učenicima 7. razreda na satu Hrvatskoga jezika, a učenici će osvijestiti utjecaj dezinformacija i lažnih vijesti s kojima se često susrećemo te će pri tom razvijati svoje kritičko mišljenje.
U prvom dijelu radionice učenici će se upoznati s uputama kako prepoznati lažnu vijest na internetu za što ćemo koristiti Smjernice međunarodne udruge školskih knjižničara IFLA, razgovarat će o tome kako na siguran način koristiti medije i snaći se u vijestima koje nas okružuju, koristit će digitalnu tehnologiju i alate (https://breakyourownnews.com/) kako bi izradili “zabavne fake news”, na nastavnom će listiću zapisivati pet ključnih pitanja za djecu kako prepoznati lažnu vijest (izvor: https://www.commonsense.org/education/videos/5-essential-media-literacy-questions-for-kids and see what are 5 essential media literacy questions for kids) te podijeliti svoje materijale s projektnim partnerima iz europskih škola u eTwinning projektu eTwinning Kids With eTwinnig Skills, a onda i međusobno komentirati rezultate rada.